Gå til innhold

Hvordan skrive en søknad om Motorbytte?

Ranger emnet


CraiZ

Anbefalte innlegg

Hei folks :)

 

Det er sikkert ikke bare jeg som lurer på dette, så tenkte åpne en tråd der folk kunne sett hvordan man burde skrive en søknad til Statens Vegvesen for at søknaden om Motorskifte skal bli godkjent.

 

Hadde vært godt om noen av dere som har fått positivt svar på dette også vil dele deres Søknad med å hjelpe andre folk på vei til et positivt svar.

 

Lurte også på hvor lang tid det tar og få svar fra Statens vegvesen på en søknad om motorskifte.

 

takk for hjelpen :)

 

Mvh Christoffer C.

 

Cheers:cool:

Audi A4 1.6 - 1995.

Audi A4 1,8TSQ - 1998

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant igjen en gammmel søknad jeg skrev når jeg var i eie av min Volvo 240 med ikke-godkjent B230FT motor.

Det er en relativt simpel søknad, men jeg fikk positivt svar på den et par-tre uker etter at jeg sendte den :) Da var det bare å vise bilen på nærmeste trafikkstasjon og få motor godkjent- og skrevet inn i vognkort.

 

Kopi av søknaden jeg sendte:

Hei.

 

 

Jeg vil med dette brevet søke om motorbytte i min 1990 mod. Volvo 240 GL.

Motoren jeg søker om å få godkjent i bilen er en original B230FT (165hk) som kommer fra Volvo 940.

 

Dette regner jeg med skal gå i orden da maksimal tillatt motoreffekt for Volvo 240 er 200 hk. Da jeg i tillegg har ventilerte skivebremser så er det tillatt opp til 220 hk uten endringer i karroseriet, noe som da er mye mer enn det originalt er i motoren jeg søker om å få godkjent i bilen.

 

Legger med en link som ref. til min søknad:

 

http://www.volvocars.com/no/Documents/Miscellaneous/godkjenteproduktendringer.pdf

 

 

 

Håper på et hyggelig svar fra dere.

 

 

Mvh

 

XXXX

Sommerbil: E30 M-Tech 2

Bruksbil: S4 2.7 Biturbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei folks,

 

Fikk en litt kjip beskjed fra Impotørn idag når jeg pratet med de :(

Audi har ikke godkjente produktendringer lenger, den godkjente produktendringen ble stoppet for Audi, VW og skoda i 1992 :rockets

 

Skal jeg bare sende inn søknaden jeg har skrevet? selv om jeg ikke har noen papirer for at de har godkjente produktendringer osv? damndamn

Audi A4 1.6 - 1995.

Audi A4 1,8TSQ - 1998

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår