Buøyvolvo Skrevet Januar 27, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2009 De tar og noterer nr på blokka. men om de skal ha det i vognkortet vet jeg ikke. jeg har skaffet meg kvitering nå.. for på den lokale skroten.. stemplett og finn. Siter OLD VOLVO`S NEVER DIE, tHEY ONLY GO FASTER...... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lars_b Skrevet Januar 27, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2009 Der er ikke egne avgifter på brukte bildeler, men det skal betales 25%moms på varer du selv kjøper i utlandet med verdi over 3000,- dersom man er på dagstur. 5 eller 6000 dersom du er i utlandet lenger enn 24timer. På varer som sendes inn i landet er vel grensa på latterlige 200,-. Mulig det finnes noen andre særregler, bare å høre med tollvesenet. En skriftlig søknad hvor dette ikke nevnes fritar deg ikke fra denne paragrafen. Alle må følge lover og regler uansett. Hvis det ikke finnes noe register hos Volvo på dette er jo denne regelen helt ubetydelig. Å fikse er "kvittering" er jo rimelig lett. Siter Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
espen_mg Skrevet Januar 27, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2009 Nå kan folk se hvorfor man har søkt på forhånd, står det ikke noe om dette i svaret deres så er det jo flott... sto ikke noe om dette pisset i mitt svar i allefall. Siter http://www.volvo-racing.i2.no Volvo 242 Turbo Volvo 242 Turbo banebil 1984 Volvo 244 Arbeidsbil/Reservebil 1987 BMW 320d touring E46 2001(Familiebilen) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Buøyvolvo Skrevet Januar 27, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2009 Det sto i svare på min, men jeg har søkt tidligere på 142`n min. dah var det ikke nemt, noe om dette. men det var i 2008. Siter OLD VOLVO`S NEVER DIE, tHEY ONLY GO FASTER...... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R-242tic Skrevet Januar 27, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2009 De tar og noterer nr på blokka. men om de skal ha det i vognkortet vet jeg ikke. jeg har skaffet meg kvitering nå.. for på den lokale skroten.. stemplett og finn. skrev ikke inn motornr i vognkortet mitt vertfall. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sailorboy Skrevet Januar 27, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2009 skrev ikke inn motornr i vognkortet mitt vertfall. jore d i mitt, men så må man huske på at denne regel var noe dem visstnåkk skulle ha begynt med i 09.... lillebo regler, praktisk umulig og i d hele tatt skru bil snart:S Siter Mvh Sølve Mortveit *Volvo 245 TwinTurbo Intercooler, bruksbil! *Volvo 142 Taksenket Raggerbil! *Mitsubishi Pajero, Knust, og solgt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Colli Skrevet Januar 27, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2009 sto ikke noe om dette pisset i mitt svar i allefall. Ok, latterlig regel er det uansett. Hvis jeg søker om å få bygget om noe, og de gir meg kriterier for å få det godkjent så følger jeg disse. De kan hoppe å komme med noe ekstra dill... Men som folk sier, er jo bare å få laget en kvittering det. :P Siter Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
242-T6 Skrevet Januar 27, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2009 Huff, gøy å tenke på att det er vi som lønner disse vrang-pålene! Men det stå jo ikke noe annet en B230FK på rødblokka da. Da skal jeg si att jeg har bygd på orginal-motoren. Og bremse den til 200hk. Siter Volvo 242 x00hk x80nm Volvo 242 Gr-A 350hk Volvo 242 Banebil 350hk Volvo 245 Turbo bruksbil x00hk http://www.volvo-racing.i2.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
espen_mg Skrevet Januar 27, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2009 Det verste erat ingen kan gjøre noe med det.De får kjøre på å gjøre som de vil. Finne på regler og paragrafer som gjør ting vanskelig. NAF skulle slått et slag for oss som vil bevare gamle biler, og gjort ting enklere. Men de er vel kjøpt og betalt de også. Siter http://www.volvo-racing.i2.no Volvo 242 Turbo Volvo 242 Turbo banebil 1984 Volvo 244 Arbeidsbil/Reservebil 1987 BMW 320d touring E46 2001(Familiebilen) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lars_b Skrevet Januar 27, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2009 Staten gjør som de vil de. Hvem skal man klage til`?? NAF, for de får gjort mye Når det nevnes bevaring av gamle biler så er vel motorbytte som å banne i kirka. Skal man bevare noe er jo meninga at det skal være orginalt. Problemet med 240 er jo at den ser helt jævlig ut orginal, så man må jo mekke litt. :) Siter Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sikkan Skrevet Januar 27, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2009 Spørsmålet da er hva slags dokumentasjon de egentlig krever. Hva er minimumskrav og hva kan de egentlig kontrollere? Hva er prosedyren hvis man kjøper en motor i sverige f.eks? Det er jo ikke forbudt å kjøpe en motor i utlandet.. Siter '76 245 "Grønne lynet" '82 245 '85 245 "Mjølner" '64 DKW F11 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R-242tic Skrevet Januar 27, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2009 Huff, gøy å tenke på att det er vi som lønner disse vrang-pålene! Men det stå jo ikke noe annet en B230FK på rødblokka da. Da skal jeg si att jeg har bygd på orginal-motoren. Og bremse den til 200hk. står et nr i tillegg Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
enuriak Skrevet Januar 27, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2009 Er de spesielt vanskelige i trondheim? Tenkte at jeg skulle dit for å godkjenne v8 volvon.... Siter Signaturregler: www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg