Exerqtor Skrevet Januar 20, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 20, 2009 Sitter å skal bestille meg WG nå. En Tial V60 60mm.. Så skal jeg velge ønsket fjørtrykk, da begynner jeg å lure litt så lenge alternativa er; 2.17PSI - 3.31PSI - 4.34PSI - 5.43PSI - 6.51PSI - 7.58PSI - 8.60PSI - 9.77PSI.. Det får ikke jeg til å stemme helt, iallfall ikke siden trykket jeg kunne tenkt meg å kjøre på er ca 1,5bkg. Link til wastegaten: http://www.atpturbo.com/Merchant2/merchant.mvc?Screen=PROD&Product_Code=TIL-WGT-020&Category_Code=WGT1 Siter 1985 Volvo 244 - Bruksbil med stuk 1964 Chevrolet Impala SS - Prosjekt 1967 Volvo Amazon 2dr - Prosjekt 1977/88 Chevrolet Caprice - Raggarvogn 1990 Volvo 245 - Prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kohler Skrevet Januar 20, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 20, 2009 er jo bare å montere boostcontroller så fikser du jo det selv hva du vil ha trykket på... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Exerqtor Skrevet Januar 20, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 20, 2009 Liker ikke sånne delvis kontrolerte vakumlekasjer. Siter 1985 Volvo 244 - Bruksbil med stuk 1964 Chevrolet Impala SS - Prosjekt 1967 Volvo Amazon 2dr - Prosjekt 1977/88 Chevrolet Caprice - Raggarvogn 1990 Volvo 245 - Prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240TurboInercooler Skrevet Januar 20, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 20, 2009 Liker ikke sånne delvis kontrolerte vakumlekasjer. Er jo det som er vanlig.. Den fjære du setter i blir jo det minste trykket du kan kjøre, så høyner du eventuelt med boost controller. TurboXS har noen godte controllere! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Exerqtor Skrevet Januar 20, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 20, 2009 Ja jeg er klar over det, men alikevell.. Vakum lekkasje høres ikke noe fint ut:ahahahhaha: Siter 1985 Volvo 244 - Bruksbil med stuk 1964 Chevrolet Impala SS - Prosjekt 1967 Volvo Amazon 2dr - Prosjekt 1977/88 Chevrolet Caprice - Raggarvogn 1990 Volvo 245 - Prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kermitt Skrevet Januar 20, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 20, 2009 da får du bare holde deg til ett trykk da ;) det er ikke noen annen måte jeg vet om som ikke er hjemme mekk som ikke innebærer en boost controller. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240TurboInercooler Skrevet Januar 20, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 20, 2009 Ja jeg er klar over det, men alikevell.. Vakum lekkasje høres ikke noe fint ut:ahahahhaha: Er jo ikke en vakum lekasje før du skal over det trykket ventilen er juster på, da blør den ut. Ellers er den jo lukket, så er ingen vakum som kommer inn der når du har vakum. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VolvoR-Sport Skrevet Januar 20, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 20, 2009 Rart at man ikke kan kjøre med høyere turbo trykk egentlig på v60, jeg kan kjøre 1.4 bar på min v44!! Siter -Volvo 245 16v Turbo Prosjekt- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvokvaløya Skrevet Januar 20, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 20, 2009 Kan nok pøse på godt over det :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SHN-Motorsport Skrevet Januar 20, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 20, 2009 kjør på en noe slappere fjør i VGn og juster trykket me boost controller. er noe safere det i tilfelle du brenner av wg slangen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet Januar 20, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 20, 2009 slappeste fjøra, åsså http://cgi.ebay.com/ebaymotors/HKS-EVC-6-ELECTRONIC-BOOST-CONTROLLER-45003-AK005_W0QQcmdZViewItemQQ_trkparmsZ72Q3a1209Q7c66Q3a2Q7c65Q3a12Q7c39Q3a1Q7c240Q3a1318Q7c301Q3a1Q7c293Q3a1Q7c294Q3a50QQ_trksidZp3286Q2ec0Q2em14QQhashZitem280298162673QQitemZ280298162673QQptZMotorsQ5fCarQ5fTruckQ5fPartsQ5fAccessories så kan du kun ved et tastetrykk velge mellom 2 forskjellige trykk, i tillegg til vanvittig enkel trykk justering.. så er det bare å ha nok selvkontroll til at du ikke missbruker det:p men genialt ved selv mapping av sprut å sånn! ikke rare skjermen heller.. kan jo bare plassere i hanskerommet om du ikke vil ha synlig Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
0milt Skrevet Januar 20, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 20, 2009 Følg rådet til Haien. Er da ingen dårlig metode det! Siter -99 Golf GTI 1.8t (fmic,kw,bsr,ts-racing) -87 24o Turbo (under oppussing) Tidligere biler-92 E34 M5 Touring -86 Sierra IS -90 240 turbo -03 Honda Nsr (solgt) -03 Honda Nsr (spiker)-86 Suzuki Fz (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kohler Skrevet Januar 21, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 21, 2009 virker som noen ikke vil gjøre det enkelt for seg selv... er jo bare å bruke småe strips til å sikre slangen inn og ut på boost controlleren... har ikke klart å miste min slange en eneste gang, å d er ingen lekasjer heller Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Exerqtor Skrevet Januar 21, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 21, 2009 virker som noen ikke vil gjøre det enkelt for seg selv... er jo bare å bruke småe strips til å sikre slangen inn og ut på boost controlleren... har ikke klart å miste min slange en eneste gang, å d er ingen lekasjer heller Jadda det er så klart det at slangene faller av på boost controller'n jeg mener med vakum lekkasje, you go girl:hellothere: Men ja, blir nok en digital boost controller og fjøra til 9.77PSI. Siter 1985 Volvo 244 - Bruksbil med stuk 1964 Chevrolet Impala SS - Prosjekt 1967 Volvo Amazon 2dr - Prosjekt 1977/88 Chevrolet Caprice - Raggarvogn 1990 Volvo 245 - Prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo-r-sport Skrevet Januar 21, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 21, 2009 Har ikke slått deg at 9,77psi kanskje er det laveste trykket den kan stilles på uten at fjøra blir løs? Siter 92' 945 Turbo brukis 92' 240 Turbo prosjekt 82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt 75' 242 (gjemt men ikke glemt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.