Gå til innhold

min 98 A4 Avant Turbo Sport quattro [update 28.05]

Ranger emnet


licorice84

Anbefalte innlegg

  • Svar 62
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

  • 2 weeks later...

update!

fikk endelig pakka fra streetdesign med eyelids og custom fit a-stolpeholder til 52mm gauge. øyelokka har jeg ikke gjort noe med foreløpig, fordi jeg skal lakkere dem i samme slengen som jeg lakker evt. nye speil (hvis jeg finner noen jeg liker)

 

i dag dro jeg inn på jobben for å montere a-stolpehus og måler, men fikk en solid skuffelse: stolpehuset passa faen ikke for fem flate øre. enten er det en veldig lur måte å montere på som gjør at den på magisk vis passer, eller så er den ikke laget til A4 i det hele tatt! løsningen ble å montere måleren i den lille "hylla" på venstre side av dash. vet ikke om det blir en permament løsning, eller om jeg prøver å bestille nytt a-stolpehus etter hvert.

 

her er noen dårlige mobilbilder av en særdeles møkkete bil samt hvordan måleren ble til slutt:

 

DSC01220.JPG

DSC01221.JPG

DSC01222.JPG

DSC01223.JPG

DSC01224.JPG

DSC01225.JPG

DSC01229.JPG

DSC01230.JPG

måleren er faktisk ikke spesielt i veien der den sitter, men som sagt kan det hende at jeg bestiller nytt hus til den seinere...

Endret av GTI-R

quattroholic!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

update!

fikk to harde pakker i posten i dag:)

den ene inneholdt speil som skal sendes til lakkering sammen med eyelids så fort jeg kommer hjem fra øvelse i slutten av mars.

 

den andre inneholdt 2stk bremseskiver front, 312x25mm (US Spec A6/A8) - så er det bare å få bestilt opp calipper carriers og montere!

 

A2&312x25mm.jpg

quattroholic!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

update!

 

leverte bilen for litt lakkeringsjobb, og ble meget fornøyd da jeg fikk den igjen.

det som ble lakkert opp var:

-hjulbuer foran, begge sider

-venstre hjulbue bak

-nedre del av dører rundt om

-bakluke

-fjernet ei rose på venstre bakskjerm

-fjernet steinsprut på panser

-lakkert øyelokk og nye speil

 

har også fått montert både øyelokkene og de nye speila.

bedre bilder kommer så fort været tillater det, men et røtent mobilbilde skal jeg da legge ut:

 

DSC01323.JPG

 

i tillegg til å pusse ned og svartlakkere audi-emblemet i grillen, har jeg også fått fjernet ladetrykksmåleren fra tidligere plassering. nå sitter den i frontplata til askebegeret foran girstanga. skar ut hull og tilpasset, og ble veldig fornøyd med det. der er den i hvertfall ikke i veien for stankelbeina mine, og i tillegg ser det noenlunde integrert ut:)

 

jeg var også plaget av lekkasje på venstre bakhjul. tenkte det var en ventil som var dårlig, men fikk meg en overraskelse når dekkmann skulle se på det. det viste seg å være bulk i felgen, som også var forsøkt sveiset av tidligere eier (uten å rettes ut først!) jeg må ha vært blind som ikke har sett dette når jeg har lagt om til sommerdekk.

dekkmann gav meg nummeret til en slags felg-guru i fredrikstad (østfold felgteknikk), som skulle se på saken. folkene hos dekkmann mente det var lite håp, men felgmannen fiksa det på en liten time:D

Endret av GTI-R

quattroholic!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår