Gå til innhold

Høyt bensinforbruk på g60!

Ranger emnet


tezer71

Anbefalte innlegg

Jeg har ett problem med min corrado som jeg ikke finner ut!nå har jeg ganske god greie på biler men dette finner jeg ikke ut av så kansje noen der ute kan hjelpe meg:)bilen er en 1990 g60 motoren går fint og jevnt men den bruker ca 2 liter på mila på vanlig rolig kjøring!nå har jeg byttet den blå vanntemp følern alle vacumslanga.bensinfilter,plugger.rotor.ledninger.justert tenning!sjekka for bensin og luftlekasje,tatt kompresjon test som er helt fin.nytt luftfilter.sjekka att pot meteret har 500 omh.også sjekka vippebrytern på spjellet og det spjellet som stenger på full gass!det eneste som har forandra seg på bilen er att kompressor trykket kommer litt senere og på mere turtall en før. men har 0,65 i trykk så det er vel ganske ok tror jeg!og kjørekomputeren har slutta og vise gjennomsnittfart besinforbruk.osv men alt det andre på mdf virker! besinpumpa går helt fint som den skall og den har ikke kamma over på kammreima!og isv fungerer også fint!noen som har ett forslag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som det eneste som du ikke har sjekket er lambda?

 

Hva skjer om du tar av pluggen til lambdaen?

 

Tipper lambda er defekt. Er som regel 3 synder på dette på G60. Lambda, Co-pot og vanntempsensor

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå igjenom ledningsnettet ditt, slik som under

 

Sjekk spesielt jording til lambda

 

Forstørre bilde

 

1 Start (50) red/green

2 OXS purple

3 Fuel pump relay red/green or yellow/blue

4 Knock sensor white

5 CO Adjustment blue

6 Ground (Sensors)

throttle switches

OXS

Hall sensor

Coolant temp.

CO pot/Air temp. --- brown/white

 

7 Knock sensor brown or yellow in shielded black cable

8 Hall sensor red/black

9 Air temp sensor blue/white

10 Coolant temp sensor brown/green

11 Idle Switch red/blue

12 Injectors red

13* Ground ECU brown

14 Power main / Idle stab. valve black/white

15 Full Throttle Switch blue/black

16 not used

17 Not used

18 Hall sensor green/white

19 Ground brown

20 MIL yellow - Yes This is the wire the bling bling blinks the fault codes off your eprom! You did know that your ecu stores sensor fault codes?

21 Not used

22 Idle stab. valve black/yellow

23 Not used

24 Not used

25 Ignition coil green

_______________________________________

/ |

____/ 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 |

|

_____ 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 |

\_______________________________________|

Seat Leon 1.9 TDI PD

Chevrolet Tahoe SC x

VW Corrado G60 x

Audi 80 x

Jetta GTI x

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min går helt greit hele tiden den!det eneste er att med det samme den starter så lukter det litt bensin fra exosen men som sagt går helt greit og fint hele tiden!men skal prøve og teste ledningene etter diagrammet jeg fikk av elitecorrado tusen takk foresten:)så for vi se!men må først måke den from fra all snøen vi har her på hamar!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå her jeg sjekka ledningsnettet men alt er i orden der!tenke også på att det kunne være banke sensoren som er gåen men har egentlig ikke tro på det siden dem da skal gå veldig dårlig og ryke svart fra exosen!men skal sjekke ledningen til selve lambdan og se om det er noe galt der!har noen peiling på hvilken leding som går til jord?eventuelt koblingskjema og feilsøking på lambdan?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Vel dette tok sin tid før jeg fikk sjekka alle dem tinga som jeg fikk foreslått.men nå har jeg fått gjort det!men alt er i orden der etter spesifikasjona!så nå begynner jeg og lure litt på hva som er feil!jordinga er bra,og med målinger med multimeter så ligger alle verdier på det dem skal gjøre!men tenkte nå og få tak i en sån feilkode leser og se om det dukker opp noe der!den er jo fin til fremtidlig bruk også!men så er det og få tak i en som passer bilen min da!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår