Moj0^ Skrevet Desember 17, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 17, 2003 Jeg har et spørsmål. Har en wankelmotor MINDRE nm enn en vanlig sylinder motor? Og, er det stempler i en wankelmotor? -Moj0^- Siter Steinar Bjerke Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bauer Skrevet Desember 17, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 17, 2003 Her er et bilde av en wankel motor..... kanskje du skjønner litt mer :) Siter Current: '02 VW Golf TDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Breisladdern Skrevet Desember 17, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 17, 2003 her har du et tverrsnitt av en Rx7 motor. Den har ikke stempler men triangulære rotorer som gjør samme jobben, altså drar med seg drivstoff, antenner det, og fører det ut. Et nærbilde av rotoren: Et bilde av "sylinderen" her ser du eksos og inssug, så har den også vannkanaler i veggene. Animasjon Siter O-1999 VW Passat 4Motion. O-1989 E34 535. prosjekt. x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CalibR Skrevet Desember 17, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 17, 2003 Originally posted by Moj0^ Jeg har et spørsmål. Har en wankelmotor MINDRE nm enn en vanlig sylinder motor? Og, er det stempler i en wankelmotor? -Moj0^- Stemplene er rotorene i en wankel. kan vise deg det på NSU wankelen på skolen en dag vis du sier ifra ;) Siter Caution Cloud 40 Hairpin Right 100 Narrows Through Gates And Opens 70 Flat To Finish Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TurboJugend2 Skrevet Desember 18, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 18, 2003 Originally posted by Moj0^ Jeg har et spørsmål. Har en wankelmotor MINDRE nm enn en vanlig sylinder motor? Og, er det stempler i en wankelmotor? -Moj0^- Gå til Norsk Wankelregister sine sider du.....gå så til undersiden "Om Wankel". Der finner du godt forklart hvordan en wankelmotor er oppbygd og fungerer;) Siter www.NorskWankelregister.Com Faster-then-ever Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Joakimmaa Skrevet Oktober 30, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 30, 2009 Jeg lurer på om det blir fort slitasje på Wankel? jeg reiser til Florida neste år og da skal jeg kjøpe Mazda rx8 og den har jo wankel... er det STORE minus med Wankel? eller RX8 generelt? Joakim!:happyhappy: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skody Skrevet Oktober 31, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 31, 2009 RX2-RX7 versjonen RX8 Siter Bilforumet.noSuper Moderatorsier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)Hakkum Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg