Steffmaister Skrevet Januar 17, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 17, 2009 Hei Kunne tenkt meg litt mer futt i min 1990 gt 16v. Hva med å montere turbo for å få litt mer hk. Tåler motoren dette (9A) er ikke snakk om fler hundre hk men kansje 200. Er ikke så god innen dette faget men hva vil noe sånt koste? Hadde vært fint med link til der dem selger noe sånt.. Helst norske sider. Hva må evt byttes ut? Motoren har gått langt men er overhalt for ca 50000 siden.Så gidder ikke hvis det blir for mye jobb.. Takker for svar. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mazdafreaks Skrevet Januar 18, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 18, 2009 Eg vil påstå att alle motorer tåler turbo, vis alt står i stil vel og merke, er ikke selve turboen så koster ved slik trimming, men faktisk det å kunne styre bensin og tenning.. Du vil trenger en turbo, en manifoil å sette turboen på,, du trenger å kunne gi mer bensin og justere tenningen, du kan gjøre det enkelt ved småtrimming. at du setter på en justerbar bensintrykksregulator og feks skru tenningen tilbake en 6-10grader.. men du vil nok ikke kunne dra så mye extra ut med dette, da vil nok ett datasprut vera tingen,, men da er prisen fort like mye som en feks passat 1.8turbo koster, Siter http://www.bilforumet.no/faq.php Maks 5 linjer i signatur Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet Januar 18, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 18, 2009 hvordan definerer du mye arbeid da? Du må bytte til lavkomp stempler. Skal du gjøre det på lav-budsjett kan du få tak i turbo, innsug og eksosmanifold fra S2. Det holder til 280-300 hk. Med kraftigere råder og stempler kan du ta ut plenty effekt. Ikke noe problem å få ut 350 hk med S2 innsug og T3/4 turbo med matchende manifold. Masse tråder her om turbobygging på 16v. Munkoram hadde vel en Vento tråd, fluto82 har en bra Corrado tråd. Av sprut kan du feks bruke Digifant fra G60 eller MS Mazda....Passaten har mekanisk sprut, så å legge til justerbar fpr funker ikke. Justerbare FPR er jo dessuten bare jalla og en grei måte å lage hull i stempler på Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Steffmaister Skrevet Januar 18, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 18, 2009 Var det jeg tenkte.. Gidder ikke sprette opp motor igjen.. Da er nok ikke turbo noe for meg.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet Januar 18, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 18, 2009 Du kan ev bruke Kinetic kittet da, med Mitsu turbo, mulig jeg kan skaffe deg en god pris på det. Du kan jo begynne å kjøre det med lavt trykk, spare opp til litt til sprut og stempler. Motoren tåler rundt 0,3-0,4 bar trykk med denne turboen om du justerer tilleggssprutet riktig. Billigste er vel etterhvert å kjøpe seg en bunndel fra feks tidlig Golf III GTI (2E motor) og klemme på reimhjul og topp fra 16v din. Da havner du på 8,5:1 i komp. Det er det fluto har gjort http://www.bilforumet.no/corrado/175939-fluto82-s-learning-by-doing-16vt.html Med digifant og denne turboen er det da ikke noe problem å ta ut litt i overkant av 300 hk på hjulene Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet Januar 18, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 18, 2009 her litt å lese på http://www.bilforumet.no/golf-ii/155868-golf-16v-turbo-prosjekt-plug-and-play.html http://www.bilforumet.no/prosjektforum/110648-munkorama-vw-vento-2l-16v-turbo.html http://www.bilforumet.no/golf-ii/50692-f-rste-bil-vw-golf-2-gti-16v-turbo.html Er et par gode tråder på Volkswagen Audi forumet og Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Steffmaister Skrevet Januar 18, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 18, 2009 Takker for fine tråder polo classic. Fin pris sier du? Er det komplett med alt jeg trenger? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet Januar 19, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 19, 2009 Kittet inneholder: - 16G Turbocharger - 16V Turbo Manifold - 38mm Wastegate - 2.5" Stainless Steel Downpipe - Stainless Steel Intake - 16V Inlet Elbow - Oil Feed/Drain Kit with fittings - Silicone Hoses and Stainless Steel Clamps - 30# Bosch Injectors (308cc dyser 2 stk) - Split Second AIC1 Additional Injector Controller (tillegssprut) Får du tak i digifant sprut fra G60 kan jeg lage chip og, i stedet for tillegssprutet. Enklest da og bruke innsug fra S2 og fuel rail fra 1,8t Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.