jimmen Skrevet Januar 19, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 19, 2009 Vil ikke tro at det betyr noe uansett, da pæra lyser opp hele reflektoren, og det er jo reflektoren som bestemmer hvor lyset skal. jo, det har det gitt. fant ut det når jeg monterte xenon i langlysa på org. lyktene mine.. Siter 97- Volvo V70R AWD Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stig73CamaroZ28 Skrevet Januar 19, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 19, 2009 Jeg har 3 runde Britax lykter av middels størrelse, med klart glass. Og de samler mesteparten av lyset i en kule som dekker veibanen lengst framme, samtidig som de sprer litt lys i en større sirkel rundt. Resultatet med xenon i disse ble dagslys i 2 kilometer foran bilen min. Helt sinnsykt bra. Disse tre lyktene sammen danner en rett strek med hvitt lys bortimot så langt øyet kan se, og rundt omkring lyser de opp såpass at nå trenger jeg ikke å myse med øya for å se etter elg i skogkantene lenger. Står det en elg der så vil den synes! Dette er med 55w ballaster og 6000k H3 pærer. Hadde 100w bluelight i de fra før, og det var som en lommelykt til sammenligning. Poblemet er i hovedsak to ting, det ene er at skilt blender noe sinnsykt tilbake. Og det andre er at man må være meget påpasselig etter møtende trafikk. For man ser ikke lengre langlysa fra møtende biler rundt neste sving, for hele svingen er badet i hvitt lys allerede! Så man må nesten blende ned av og til før svinger for å sjekke, så man ikke risikerer å gjøre noen sveiseblinde.. Måtte lage et lite ekstra hull i plastikkhuset på lykta for å få inn de ekstra ledningene til pæra, da disse lyktene også har parklys i tillegg. Men det var for meg et lite offer da jeg var mer redd for at de gamle 100watts pærene skulle smelte plastikken, nå blir ikke lyktene varme lengre;) Og bilen har mer strøm. [/img] Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo-Christian Skrevet Januar 19, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 19, 2009 Skilt blender noe helt vanvittig. Og nå som det snør så fælt får man ikke noe nytte av ekstralysa, da man bare lyser opp snøfnugga som kommer i trynet på en. Pass på når du kjøper lykter (og skal bygge om til xenon) at det er plass til pæra. xenon pæra bygger fort litt mer bakover enn vanlig halogen pære. :) Siter 02' Nissan Navara 91'240, søndagsbil x88'740 turbo intercooler x92'240, sladdebil x86'240, Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jimmen Skrevet Januar 19, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 19, 2009 samme lykter som deg Stig73CamaroZ28, så STOR sjangse for at jeg bestiller nå! :D Siter 97- Volvo V70R AWD Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kverna Skrevet Januar 19, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 19, 2009 Jeg har 3 runde Britax lykter av middels størrelse, med klart glass. Og de samler mesteparten av lyset i en kule som dekker veibanen lengst framme, samtidig som de sprer litt lys i en større sirkel rundt. Resultatet med xenon i disse ble dagslys i 2 kilometer foran bilen min. Helt sinnsykt bra. Disse tre lyktene sammen danner en rett strek med hvitt lys bortimot så langt øyet kan se, og rundt omkring lyser de opp såpass at nå trenger jeg ikke å myse med øya for å se etter elg i skogkantene lenger. Står det en elg der så vil den synes!Dette er med 55w ballaster og 6000k H3 pærer. Hadde 100w bluelight i de fra før, og det var som en lommelykt til sammenligning. Poblemet er i hovedsak to ting, det ene er at skilt blender noe sinnsykt tilbake. Og det andre er at man må være meget påpasselig etter møtende trafikk. For man ser ikke lengre langlysa fra møtende biler rundt neste sving, for hele svingen er badet i hvitt lys allerede! Så man må nesten blende ned av og til før svinger for å sjekke, så man ikke risikerer å gjøre noen sveiseblinde.. Måtte lage et lite ekstra hull i plastikkhuset på lykta for å få inn de ekstra ledningene til pæra, da disse lyktene også har parklys i tillegg. Men det var for meg et lite offer da jeg var mer redd for at de gamle 100watts pærene skulle smelte plastikken, nå blir ikke lyktene varme lengre;) Og bilen har mer strøm. http://i181.photobucket.com/albums/x320/FearFactor_photos/Xenon017.jpg Har ikke bilde av lysbildet ditt ? Siter Kverna's Bildetråd Xenon har jo tatt helt av :P He did it again Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stig73CamaroZ28 Skrevet Januar 20, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 20, 2009 Har ikke bilde av lysbildet ditt ? Nei, har ikke det. Men det kan jeg prøve å få tatt en kveld, men får ikke gjort det i kveld akkurat. :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
udyre Skrevet Februar 10, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 10, 2009 har nettopp fåttt en pakke med godsaker fra VVME. Så nå blir lysene på v70 slik;orginal bixenon i hovedlys,ettermontert i tåkelys,ettermontert i langlys og 3 stk big knickt med 55 watt.Alle pærer blir med 6000k. Tror det blir bra lys. Siter 03 volvo v70 d5 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
otis Skrevet Februar 11, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 11, 2009 Høres ut som det blir veldig bra. Jeg å vil ha... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jimmen Skrevet Februar 11, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 11, 2009 har nettopp fåttt en pakke med godsaker fra VVME. Så nå blir lysene på v70 slik;orginal bixenon i hovedlys,ettermontert i tåkelys,ettermontert i langlys og 3 stk big knickt med 55 watt.Alle pærer blir med 6000k. Tror det blir bra lys. Skulle hatt 4300K i Nærlys med tanke på å bli tatt.. Siter 97- Volvo V70R AWD Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
udyre Skrevet Februar 11, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 11, 2009 tja,har jo ett sett med 4300k pære til hovedlysene,så kan jo bytte hvis lovens lange arm eller statens vegvesen blir alterert. Siter 03 volvo v70 d5 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
udyre Skrevet Februar 11, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 11, 2009 OTIS. du må bytte bil.kan jo ikke ha ekstra lys i riktig størrelse på bmwen.det ser jo ikke ut.ska du kjøp 850en? Siter 03 volvo v70 d5 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
otis Skrevet Februar 12, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 12, 2009 Lite sjanse for å bli tatt der oppe uansett...! Nei, skal ha oljebrenner... Å det skal være tysk... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Viking067 Skrevet Februar 12, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 12, 2009 Hvor kan en skaffe xenon som passer i H3 sokler til en billig penge? Nevnte VVME? Siter Bilforumet.noSuper Moderator -Out of order- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DRFT-R Skrevet Februar 12, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 12, 2009 Kjøpe h3 pærer?! why? Kjøp heller skikkelige lamper som HELLA sine, som bruker H1 Jeg har de nye Hella rallye 3003 lampene. Satte inn 4x xenon i h1, du må borre opp munninga der pæra skal inn, med dremmel, er snakk om bare 0.5mm akkurat så glasset glir igjennom! På baksiden av lampehuset spørs det nå på hvor stor den gummi muffa er, hos meg var den 34mm! så jeg brukte bare hullsag å borre gjennom med! Aldri hatt bedre lys! Det meste av lamper har et konsentrert lys i form av en DOTT langt utpå veien! og dette er bare dritten! Hella sine sprer i form av en oval ring (veldig bred) og dekker dermed 50m ut på hver side av bilen ut i skogen og på jordet i tilleg! Helt rått å legge merke til dyr på også! kan også ta et bilde i kveld når det blir mørkt som faen! forløbi bruker jeg bare 35w ballaster.. Tror egentlig ikke at det er så mye mere forskjell på det kontra 55w. lyset blir sterkere, men det lyser ikke fysisk mere på veien problemet med de lysa her er at de blender meg selv som faen på store veiskilder og langs med brøyteknter! er seriøst som å kjøre med sola forran seg! Siter Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DRFT-R Skrevet Februar 12, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 12, 2009 Glemte å nevne en ting som sikkert ikke mange av dere har tenkt på , og KAN muligens drite dere ut på det! ikke glem nå at alt som heter xenon er mye lenger. altså pæra i seg selv er minst 2-3cm lenger enn den originale... Mange lamper som ikke har så mye plass mellom reflektor og lyktepoden. Så i tilfelle må dere beregne hvor pære blir hel, og deretter borre hullet til ledningene. for i gummisokkelen der ledningene går igjennom er det nemlig 2-3cm med plass, så pæra MÅ inn dit! ellers kan du kvitte deg med delene ;) Siter Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.