Gå til innhold

Bytte varmeapparatregister.

Ranger emnet


Granada Håkon

Anbefalte innlegg

Har en 95mod Audi A6 2,6 (abc). med antatt halvtett register.

Begynner å bli mektig lei av å fryse nå, så jeg har lyst til å prøve å bytte registeret.

 

Noen som har en steg for steg forklaring på hva som må demonteres for å få ut varmeapparatet?

 

 

ps, ja, har byttet termostat,vannpumpe,rensa og lufta systemet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
Har du elektronis klima? så kan det være motoren til spjeldet som kontrolerer hvor mye luft som skal igjenom registeret' date=' denne reperasjonen er ikke så vanskelig.

Men må du ut med hele registret kan jeg gratulere deg med nesten 2 dager aktiv mekking:)[/quote']

 

Nei da, har bare manuell justering ja..

Vet også at overføringene fungerer som de skal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert tett register ja! men kan jo forsøke å spyle det også, kan jo muligens fungere det.

 

Tips: kjøp haynes boken der står det ganske greit forklart hvordan man demonterer dette, har selv gjort det på min bil av samme sort å det gikk helt greit for meg.. btw HUSK å fornye pakningen der varmeapperatet går igjenom topedoveggen å inn i cupen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 months later...
Har du elektronis klima? så kan det være motoren til spjeldet som kontrolerer hvor mye luft som skal igjenom registeret' date=' denne reperasjonen er ikke så vanskelig.

Men må du ut med hele registret kan jeg gratulere deg med nesten 2 dager aktiv mekking:)[/quote']

 

 

 

Hei, jeg har samme problem med en mondeo V6 med el klima. Kan det være en slik motor på den å som regulerer spjeldet??

 

Mcfinn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår