Gå til innhold

Får ikke start (lang)

Ranger emnet


krt_

Anbefalte innlegg

Vel, får ikke start på Passaten.

 

Har sjekket gjort følgende;

 

Gjort rent innsuget

Sjekket at det kommer bensin inn

Har gnist på pluggene

Ser at gasspjelet står åpent pga den regulatoren står å holder det åpent.

Ladet batteriet

 

Så foresten at pluggene var noe dårlig, men vet ikke om det er nok til at de er gåen.. Har også fukt i fordelerlokket.

 

-har lest av følgende feilkoder på vag-com:

 

00282 - Throttle Position Actuator (V60): Implausible Signal

 

00515 - Camshaft Position (Hall) Sensor (G40): No Signal

 

Har vært innom møller, de fant ingen Kamakselføler på bilen.

 

Har en føler i fordeleren, kan det være en veivakselføler?

 

V60 sensoren holder gass spjelet i noe åpen posisjon, men er vel urelativt til at den ikke vil starte? Ser at dette medfører at den sensoren på andre siden av spjelet også ikke er i rett posisjon.

 

Alle tips blir att godt imot :)

 

 

Passat 94 mod, ABS motor. 1.8l

Volvo V40 1.8 Sport Edition 2004mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 41
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

G40 er en halvgiver det alltid ligger feil på, så lenge mototren ikke er startet. Så snart du starter motoren forsvinner den.

 

hva med å kjøpe nytt gasspjeld? Starter den fortsatt ikke, leverer du det bare tilbake

1996mod Mercedes Benz E200 Classic.
1984mod Suzuki RG250.

2005mod Yamaha MT01.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallgiveren sitter i fordeleren ja, og heter G40. Jeg hadde problem med tempføleren på motorstyringa på golfen, prøv å bytt den. Den er billig ihvertfall:)

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for alle svar :thumb

 

Den halvgiveren i fordeleren heter Veivakselføler i følge tegningene, og den føleren som kommer opp på feilmeldninga er kamakselføler G40. Men, skal forsøke først med et nytt fordelerlokk. Så med startgass for å utelukke tenningsproblemer. Neste blir vel spjelhuset.

 

De på verkstedet mente at gasspjelhuset sto i riktig posisjon, det var posisjon til tomgangen ellerno som gjorde at den sto litt åpent, var urelevant til startproblemet. Så jeg prøver det billigste først..

Foresten rart at ikke vw hadde inne fordelerlokk på lager. trodde nesten at dette var forbruksvare :rolleyes:

Volvo V40 1.8 Sport Edition 2004mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til info så bytta jeg stort sett alt på golfen, før jeg satte den på verksted og de fant feilen. Det var den sensoren jeg nevnte over, og den kom ikke opp på noe diagnose eller noenting. Da var bilen som ny(ei lita stund, det er jo volkswagen)

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du sjekket at den får bensin?

For meg høres det ut som et bensinproblem. :)

 

Sjekk bensintrykket. Kan jo være pumpa som er svak?

 

Asim

 

Tok løs "inn" slangen og dirigerte den ned i en saftflaske, tok 5 turn og fikk ca 4dl bensin i flaska. Tok dette for god fisk, men vet jo ikke om det er nok.

 

Trodde at når man mislyktes med startgass var det automatisk et tenningsproblem?

Volvo V40 1.8 Sport Edition 2004mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok løs "inn" slangen og dirigerte den ned i en saftflaske, tok 5 turn og fikk ca 4dl bensin i flaska. Tok dette for god fisk, men vet jo ikke om det er nok.

 

Trodde at når man mislyktes med startgass var det automatisk et tenningsproblem?

 

Bilen går ikke alene på startgass, den prøver å tenne hvis det er gnist. Var det det som skjedde når du brukte startgass?

Hvis så er tilfelle, og du har god gnist, så vil jeg tippe på bensinpumpa.

 

Asim

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen går ikke alene på startgass, den prøver å tenne hvis det er gnist. Var det det som skjedde når du brukte startgass?

Hvis så er tilfelle, og du har god gnist, så vil jeg tippe på bensinpumpa.

 

Asim

 

Høm, kan være noe i det. Tankmåleren fungerer heller ikke, og bilen har fusket sinnsykt de siste månedene.

 

Når vi forsøkte med startgass var det noen ganger som om den ville starte, men ombestemte seg på en måte..

Volvo V40 1.8 Sport Edition 2004mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen går ikke alene på startgass, den prøver å tenne hvis det er gnist. Var det det som skjedde når du brukte startgass?

Hvis så er tilfelle, og du har god gnist, så vil jeg tippe på bensinpumpa.

 

Asim

 

merkelig, jeg har da kjørt motorer på bare startgass flere ganger jeg.

 

har regreim kammet over da? har du gnist,kompresjon, bensin og riktig timing så skal den egentlig gå :P

( )1972 Volvo 140 Turboprosjekt/Banebil.

( )2000 Volkswagen Golf 1.9tdi.

(x)1994 Ford Mondeo 1.8 stv.

(x)2002 Opel Vectra 1.8 stv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

merkelig, jeg har da kjørt motorer på bare startgass flere ganger jeg.

 

har regreim kammet over da? har du gnist,kompresjon, bensin og riktig timing så skal den egentlig gå :P

 

Hehe, i høst fikk jeg justert registeret på nytt og strammet reima og reima ser superfin ut i følge vag. Har gnist mellom plugg og blokka, men vet ikke om det er nok gnist eller rett gnist. Har nesten full tank bensin og pumpa durer som bare det men kan selvfølgelig hende at den fusker. Som sagt, skal jeg skifte fordelerlokk over helgen og bytte plugger. Skal ut senere å teste hallgiveren med en testlampe for å se om den er aktiv. Skifter det billigste først :partyon:

Volvo V40 1.8 Sport Edition 2004mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til info så bytta jeg stort sett alt på golfen, før jeg satte den på verksted og de fant feilen. Det var den sensoren jeg nevnte over, og den kom ikke opp på noe diagnose eller noenting. Da var bilen som ny(ei lita stund, det er jo volkswagen)

 

Har vært ute nå og testet denne sensoren. Autodata har er skjema man følger for å teste denne. Det gikk ut på å måle mellom ledningene og så sette en prøvelampe på og se at lyset blinker mens man vrir om tenningen. vel, sensoren må være i orden for det blinket som bare det altså.. Såe, jeg vet ikke...

 

Men, nå er det på en måte som om den ikke vil file engang.. Lager bare en slags "iiiiih" lyd.. DRITBIL

Volvo V40 1.8 Sport Edition 2004mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det var tempføleren jeg snakket om altså... og den må ha riktig motstand ved alle temperaturer for at motoren skal gå riktig. Men kanskje litt rart at det er denne hvis du ikke får start i det hele tatt. Det jeg gjorde var til slutt å sette den på verksted(møller) Fant ut at det var billigere enn å bytte samtlige deler på hele forpulte møkkabilen. Når du har fått bilen til å gå, selg dritten før det skjer noe igjen. For det gjør det :)

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår