Gå til innhold

Min Mazda 323 GTX / R

Ranger emnet


zharkey

Anbefalte innlegg

Bilen ble ikke solgt likevell.

Viser seg til at folk ikke er villig til å by rette prisen.

 

Men til de som følger med prosjektet, så sjer det ikke så mye for tiden.

Har filma litt turtall på tomgangen, thats it.

 

http://s51.photobucket.com/albums/f374/zharkey/?action=view&current=MOV00183.flv

 

Mye turbosus, siden det bare er halve eksosanlegget på bilen.

Det som blir til å sje snart er at jeg tar ned eksosanlegget å får det sveisa skikkeligt, samt sveisa på muffa til Bredbåndslambdaen. Må også få laga meg noen stålpakninger å få på 3" bakpotta :)

 

Så har jeg bestilt ny pakning mellom dyse å topp.

Den som står der fra før er ødelagt, så den suger falskluft på syl nr4.

Så bilen skyter å smeller en del.

 

oppdaterer når det sjer noe ;)

Mazda 323 GTR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 50
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

  • 4 weeks later...

Har vært dårlig med uppdate her, siden jeg har vært på besøk hos dama på vestlandet.

 

Jeg kom hjem på mandag å skulle begynne å skru. Møtte dette synet:

 

DSC00385.jpg

 

Har tydligvis vært andre aktiviteter i garasjen. Så bilen var full av tre støv :P Mycket bra....

 

Anyway, jeg setter bilene på bukker, slik at jeg kan få montert resten av eksosen, men ikke faen om jeg får den høyt nok opp. Dette irriterte meg grønn.

 

DSC00380-1.jpg

 

DSC00382.jpg

 

Så da fikk jeg ikke gjort noe mer den dagen, bortsett fra å lage meg noen eksospakninger.

DSC00384.jpg

 

Men heldigvis har en kjenning av meg løftebukk i garasjen, så tok bare en telefon, å fikk lånt bukken hans kvelden etterpå :)

 

DSC00396.jpg

 

DSC00397.jpg

 

Lyden ble helt pervers med den HKS lyd demperen.

Nå er bilen også mer komfortabel å kjøre med tanke på støy å slikt.

Men ikke tro at den ikke bråker når man trår på gassen ;)

Mazda 323 GTR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt mer mekking i natt, for å bytte om på noen slanger på turboen å bytte til nye tetteringer på dysene.

 

Først noen snø bilder.

DSC00430-1.jpg

 

DSC00431-1.jpg

 

DSC00432-1.jpg

 

DSC00434-1.jpg

 

Mekking:

 

DSC00435-1.jpg

 

Fjerna den orginale ventilen å satt slangen rett fra kompressorhus og inn på wastegate.

DSC00436.jpg

 

DSC00441-Kopi.jpg

 

DSC00437.jpg

 

DSC00439-1.jpg

 

Så på plass med nye tetteringer.

DSC00446.jpg

Mazda 323 GTR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kul kjerre;) hadde det ikke vært for at de bila er så jøvlig gamle og generelt svake i drivverk. såskulle jeg kjøpt meg en slik.

 

Hvordan er dem å kjøre med til daglig?! tenker sånn komfort og støy?

 

Takk for det.

Hvor lenge du vil ha liv i drivverket er helt opp til deg selv.

Rivstart å hugging på clutch på tørr asfalt sliter på alt slags drivverk. Jeg har aldri hatt problemer med mitt.

Ikke en eneste ulyd engang :)

Men så skal det sies at jeg også tar veldig godt vare på det, og er klar over hva som tar knekken på kassen.

Problemet med disse kassene er at lagrene tåler ikke så mye varme, så derfor er det ekstra viktig når du bestemmer deg for hvilken girolje du bruker.

Jeg bruker Omega olje. Den holder en mye lavere temp en vanlig girolje.

Drivverket tåler pådrag også. Er desverre mye baksnakk om disse bilene pga kassene, men 1 fjær blir til 10 høns vet du :P

 

Nå har jeg ikke kommet så langt at bilen er i daglig bruk ennå, pga prosjektet, men det finner jeg sikkert snart ut.

Det jeg kan fortelle om denne er at den er sinnsykt stiv pga helt nye Bilstein dempere og H&R fjærene.

Fra hvordan den var før med orginale dempere og H&R fjærene, så var den faktisk veldig god å kjøre. Satt meget godt på veien :)

 

Komfåren er heller ikke så værst.

Har satt i orginale GTR stoler igjen i bilen, å når sant skal sies så er de ikke så værst å sitte i. Har ikke testa ut på langturer, men jeg har ikke noe negativt å si sålangt om setene.

Støyen er kansje litt for høy.

Værtfall på utsiden av bilen når jeg kjører :race

Men det kommer av at jeg har ikke fått montert bakpotta ennå.

Regner med støynivået senker seg en god del invendig og utvendigt da.

 

Hvis du vurderer en slik bil, så skal du ikke la noe hindre deg.

Er sinnsykt morsomme biler som går godt. :)

Mazda 323 GTR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv en Impreza GT som jeg rasa 2 gir på.. den tåler i grunn par hakk mere enn de GTR kassene.

 

så langt jeg er kjent med er kassene for myke at de ved pådrag utvider seg og gir for mye mellomrom mellom tenna??

 

 

Uansett er ikke jeg en type som kjører pent akkurat;) så da er dette i dårligste laget for min del;) ehheh

Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv en Impreza GT som jeg rasa 2 gir på.. den tåler i grunn par hakk mere enn de GTR kassene.

 

så langt jeg er kjent med er kassene for myke at de ved pådrag utvider seg og gir for mye mellomrom mellom tenna??

 

 

Uansett er ikke jeg en type som kjører pent akkurat;) så da er dette i dårligste laget for min del;) ehheh

 

Det er meget muligt de tåler litt mer.

Hører oftere at GTR raser kasser en Impreza :)

Derfor kjører jeg med Omega olja, siden den har en lavere varmeverdi. Du burde prøve denne du og.

 

Bilene er til for å brukes. Sier ikke at jeg kjører som en prest, men jeg er altid obs på at kassen KAN ryke, å det er noe jeg ikke har lyst til :)

Mazda 323 GTR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår