Gå til innhold

Min Mazda 323 GTX / R

Ranger emnet


zharkey

Anbefalte innlegg

Hei å hå.

Tenkte jeg skulle legge ut litt bilder av bilen å prosjektet mitt.

 

Litt om bilen:

 

1991 Modell GTX. Kjøpt ny i Norge.

 

17" BBS felger med 215/40/17.

H&R 40 - 40 senkesett.

Bilstein dempere.

Brembo bremseskiver

Mintex bremseklosser.

Tårnstag fra Corksport.

 

Motor.... tja... er VAR jo en lett trimma Gtx da jeg kjøpte den men nå har jeg bygd den om til GTR med litt mere knask.

 

Det som er gjort:

 

Ballanserte GTR råder.

Ballanserte GTR stempler.

GTR veivlager.

GTR rådelager.

GTR Turbo.

GTR Manifold.

GTR Downpipe.

GTR lmm. ( luftmegdemåler ) Denne hjelper mot fuelcut på GTX.

GTR ECU. Orginalt mappet for 2 bar. GTX mappet for 1 bar.

 

Annet:

 

Mazda RX7 Turbo2 dyser. 460cc

Bensintrykksregulator.

GReddy Turbotimer.

ALU frontmontert InterCooler.

ALU Radiator.

2,5" ALU rør fra Intercooler til Turbo og Innsug.

Turbotrykk måler.

Oil Catch Tank.

Oljefilter fra KN. "Goldfilter"

Crank filter.

14 raders Oljekjøler med stålomspunne slanger.

Sinter clutch.

Apex dumpventil.

Åpent luftfilter.

Air Fuel måler.

Olje temp måler.

 

Styling; Har holdt meg til orginal Mazda styling.

 

GTR panser.

GTR grill.

GTR spoiler.

GTR frontfanger.

GTR takluke. ( sort glass )

Hvite blinklys.

Lyktelister / øyelokk.

 

Interiør:

 

OMP ratt.

Bimarco bøttestoler.

 

Stereo:

 

Pioneer Mp3 spiller.

Alpine type R frontsett.

 

 

Så her kommer det noen bilder.

 

Slik var bilen da jeg kjøpte den:

 

PIC_0014.jpg

 

 

Så kjørte jeg alt for lenge med fuelcut, å til slutt tok det knekken på motoren.

Så jeg begynte å skru for å finne feilen.

 

 

Mazda001-1.jpg

 

Mazda002-1.jpg

 

 

HPIM1001.jpg

 

HPIM0999.jpg

 

Så istedet for å bare bytte dette ene stempelet så tenkte jeg heller på en totaloverhaling av motor og topp.

 

Følgende ble gjort.

 

Motor:

 

Blokka ble hona.

Råder.

Stempler.

Stempelringer.

veivlager.

rådelager.

Trustringer.

Oljepumpe.

vannpumpe.

Register reim.

Servo reim.

Dynamo reim.

Kjølevannsrør fra vannpumpe.

Underspylings dyser.

Vannslanger å oljerør til Turbo.

Oljefilter.

Svinghjul ble letta.

O-ringer å pakninger.

Strammehjul.

Løpehjul.

 

 

Mazda018.jpg

 

Mazda017.jpg

 

Partybilda013.jpg

 

HPIM0842.jpg

 

Mazda053.jpg

 

Mazda051-1.jpg

 

blokk.jpg

 

Mazda067.jpg

 

Mazda069.jpg

 

HPIM1247.jpg

 

HPIM1259.jpg

 

HPIM1365.jpg

 

HPIM1366.jpg

 

HPIM1367.jpg

 

Mazda008-2.jpg

 

Mazda019-2.jpg

 

Bilde66.jpg

 

 

Topp:

 

Ventil tettninger.

Slipa ventilene.

Termostat.

Temp følere å givere.

O-ringene til kammene.

4 lags stål topp pakning. ( orginalt )

Topp bolter.

Alle andre bolter.

Dyser.

Kontaktene til dysene.

Fordelerlokk.

Rotor.

Plugger.

Plugg Ledninger.

Coil Ledning.

 

 

Mazda012.jpg

 

Mazda008.jpg

 

Mazda003-1.jpg

 

Mazda013.jpg

 

Topp5.jpg

 

Topp4.jpg

 

Topp.jpg

 

Mazda061.jpg

 

Mazda-1.jpg

 

Mazda030-2.jpg

 

Mazda023-1.jpg

 

 

Gir:

Ny olje.

Sinter lamell.

Utløserlager.

Trykkplate.

 

Mazda028-3.jpg

 

Mazda024-1.jpg

 

HPIM1568.jpg

 

Så var alt klart til oppstart. Hadde bare register reima igjen.

Stilla først inn kammene slik de skulle være.

Så skulle jeg stille inn veiva.. Men neida, her sto noe bom fast.

Til slutt klarte jeg å knekke bolten man justerer veiva med.

Fant til slutt feilen. Joda, her sto noen veivbukker 180 grader feil vei.

Så da måtte jeg ut med motor igjen.

Da ble alle lager bytta på nytt, å all jobbinga måtte gjøres om igjen. Men fikk god hjelp av brorn min, så dette ble vi fort ferdig med.

 

 

CIMG5805.jpg

 

CIMG5810.jpg

 

CIMG5815.jpg

 

CIMG5820.jpg

 

CIMG5918.jpg

 

CIMG5924.jpg

 

CIMG5917.jpg

 

CIMG5912.jpg

 

CIMG5961.jpg

 

CIMG6026.jpg

 

CIMG6039.jpg

 

DSC02149.jpg

 

DSC02153.jpg

 

Men så hadde jeg selførgelig klart å rota vekk Banjo pluggen til oljekjølinga til turboen, så noe oppstart ble det heller ikke.

Jobber på vestlandet, så har kun anledning til å skru på bilen når jeg er hjemme i nordland, så blir spennende å se hva som sjer neste gang jeg reiser hjem.

 

Skal legge ut flere bilder av selve bilen i morgen.

 

Mvh

Stian

Endret av zharkey

Mazda 323 GTR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 50
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 1 month later...

Oppdaterer igjen.

 

Da jeg skulle bytte over til Bilstein demperne så la jeg merke til at de gamle demper toppene var helt krokan, så får ikke gjort mer før de nye kommer etter påske.

 

DSC00563.jpg

 

DSC00565.jpg

 

DSC00570.jpg

 

DSC00571.jpg

 

DSC00572.jpg

 

Bilstein demperne:

 

DSC00368.jpg

 

DSC00373.jpg

 

 

Så har jeg jobbet videre med motoren.

Montert Intercooler, Catchtank, Trykkrør osv osv...

 

DSC00561.jpg

 

DSC00562.jpg

 

DSC00594-1.jpg

 

DSC00593-1.jpg

 

Så monterer jeg helt nye og nylakkede forskjermer + lykter på bilen.

 

DSC00613.jpg

 

DSC00614.jpg

 

 

Nå venter jeg bare på ei vannkobling til turboen, å så må jeg montere vacumslanger rundt omkring så er dyret klart til oppstart :)

Mazda 323 GTR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Flere pakker er kommet i hus :)

 

Nye topp plater til demperne, å mansjetter.

 

DSC00738.jpg

 

DSC00739-1.jpg

 

DSC00948.jpg

 

Så er det dags til å montere.

 

DSC00949.jpg

 

DSC00950.jpg

 

DSC00956.jpg

 

 

Montert ny master sylinder, rør og slange.

 

DSC01356.jpg

 

Lakka trykkrøret i en litt mer "fancy" lakk.

 

Bilde0395.jpg

 

Bilde0397.jpg

 

Bilde0396.jpg

 

Så lager jeg meg ny gauge pod i a-stolpe dekselet.

 

Bilde0399.jpg

 

Bilde0398.jpg

 

Så noen random bilder fra garasjen av lektøyene mine :)

 

Bilde0403.jpg

 

Bilde0402.jpg

 

Bilde0401.jpg

 

Bilde0400.jpg

 

 

 

Bilde0423.jpg

Mazda 323 GTR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår