zharkey Skrevet Januar 14, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 14, 2009 (endret) Hei å hå. Tenkte jeg skulle legge ut litt bilder av bilen å prosjektet mitt. Litt om bilen: 1991 Modell GTX. Kjøpt ny i Norge. 17" BBS felger med 215/40/17. H&R 40 - 40 senkesett. Bilstein dempere. Brembo bremseskiver Mintex bremseklosser. Tårnstag fra Corksport. Motor.... tja... er VAR jo en lett trimma Gtx da jeg kjøpte den men nå har jeg bygd den om til GTR med litt mere knask. Det som er gjort: Ballanserte GTR råder. Ballanserte GTR stempler. GTR veivlager. GTR rådelager. GTR Turbo. GTR Manifold. GTR Downpipe. GTR lmm. ( luftmegdemåler ) Denne hjelper mot fuelcut på GTX. GTR ECU. Orginalt mappet for 2 bar. GTX mappet for 1 bar. Annet: Mazda RX7 Turbo2 dyser. 460cc Bensintrykksregulator. GReddy Turbotimer. ALU frontmontert InterCooler. ALU Radiator. 2,5" ALU rør fra Intercooler til Turbo og Innsug. Turbotrykk måler. Oil Catch Tank. Oljefilter fra KN. "Goldfilter" Crank filter. 14 raders Oljekjøler med stålomspunne slanger. Sinter clutch. Apex dumpventil. Åpent luftfilter. Air Fuel måler. Olje temp måler. Styling; Har holdt meg til orginal Mazda styling. GTR panser. GTR grill. GTR spoiler. GTR frontfanger. GTR takluke. ( sort glass ) Hvite blinklys. Lyktelister / øyelokk. Interiør: OMP ratt. Bimarco bøttestoler. Stereo: Pioneer Mp3 spiller. Alpine type R frontsett. Så her kommer det noen bilder. Slik var bilen da jeg kjøpte den: Så kjørte jeg alt for lenge med fuelcut, å til slutt tok det knekken på motoren. Så jeg begynte å skru for å finne feilen. Så istedet for å bare bytte dette ene stempelet så tenkte jeg heller på en totaloverhaling av motor og topp. Følgende ble gjort. Motor: Blokka ble hona. Råder. Stempler. Stempelringer. veivlager. rådelager. Trustringer. Oljepumpe. vannpumpe. Register reim. Servo reim. Dynamo reim. Kjølevannsrør fra vannpumpe. Underspylings dyser. Vannslanger å oljerør til Turbo. Oljefilter. Svinghjul ble letta. O-ringer å pakninger. Strammehjul. Løpehjul. Topp: Ventil tettninger. Slipa ventilene. Termostat. Temp følere å givere. O-ringene til kammene. 4 lags stål topp pakning. ( orginalt ) Topp bolter. Alle andre bolter. Dyser. Kontaktene til dysene. Fordelerlokk. Rotor. Plugger. Plugg Ledninger. Coil Ledning. Gir: Ny olje. Sinter lamell. Utløserlager. Trykkplate. Så var alt klart til oppstart. Hadde bare register reima igjen. Stilla først inn kammene slik de skulle være. Så skulle jeg stille inn veiva.. Men neida, her sto noe bom fast. Til slutt klarte jeg å knekke bolten man justerer veiva med. Fant til slutt feilen. Joda, her sto noen veivbukker 180 grader feil vei. Så da måtte jeg ut med motor igjen. Da ble alle lager bytta på nytt, å all jobbinga måtte gjøres om igjen. Men fikk god hjelp av brorn min, så dette ble vi fort ferdig med. Men så hadde jeg selførgelig klart å rota vekk Banjo pluggen til oljekjølinga til turboen, så noe oppstart ble det heller ikke. Jobber på vestlandet, så har kun anledning til å skru på bilen når jeg er hjemme i nordland, så blir spennende å se hva som sjer neste gang jeg reiser hjem. Skal legge ut flere bilder av selve bilen i morgen. Mvh Stian Endret Oktober 7, 2009 av zharkey Siter Mazda 323 GTR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
3rlend Skrevet Januar 15, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2009 populær tråd :) Siter 93' Mr2 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tomandreee Skrevet Januar 15, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2009 Ser bra ut dette ;) Små tøffe biler :P Siter Audi coupe gt 84:)Link:http://www.bilforumet.no/80-90-coupe-1987/204157-audi-coupe-gt.html Audi coupe gt 84-ford sierra 3dørs(cossi:D) Audi a4- http://www.bilforumet.no/a4-s4-and-rs4-1995-2001/232543-audi-a4-b5.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zharkey Skrevet Januar 15, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2009 Takk for det:) Jo det er en morsom bil, så lenge alt fungerer :P Siter Mazda 323 GTR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Margido Skrevet Januar 15, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2009 Damn, denne så nice ut. Flere bilder av selve bilen? Siter BMW 318is coupe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
3rlend Skrevet Januar 16, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2009 Jeg tar meg rettigheter til å legge ut bilder :) FØRSTE BILEN :D Siter 93' Mr2 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Margido Skrevet Januar 16, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2009 Fy så nice! Cleeeaaan ;) Siter BMW 318is coupe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zharkey Skrevet Januar 20, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 20, 2009 Takker for positive komentarer :) Er for tiden fri for internett hjemme, så blir lite med oppdatering før det blir fiksa. Siter Mazda 323 GTR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
luigi Skrevet Februar 10, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 10, 2009 fådd delan ? Siter MVH Raymond Myrland 940 front ønskes. 960 intriør ønskes. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zharkey Skrevet Februar 22, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 22, 2009 Sjer ikke så mye for tiden, men ting ryr inn. f,eks 16 liter med konge olje:P Vær så snill å se bort fra den ekstremt feminine hånda til brodern. Den er der kun for å gi liv i bakgrunnen av bildet:P Siter Mazda 323 GTR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zharkey Skrevet Mars 9, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 9, 2009 Siter Mazda 323 GTR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zharkey Skrevet April 10, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 10, 2009 Oppdaterer igjen. Da jeg skulle bytte over til Bilstein demperne så la jeg merke til at de gamle demper toppene var helt krokan, så får ikke gjort mer før de nye kommer etter påske. Bilstein demperne: Så har jeg jobbet videre med motoren. Montert Intercooler, Catchtank, Trykkrør osv osv... Så monterer jeg helt nye og nylakkede forskjermer + lykter på bilen. Nå venter jeg bare på ei vannkobling til turboen, å så må jeg montere vacumslanger rundt omkring så er dyret klart til oppstart :) Siter Mazda 323 GTR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Margido Skrevet April 10, 2009 Rapporter Share Skrevet April 10, 2009 Nice! Godt å se at noen tar vare på disse :) Ser sinnsykt pent ut:) Stå på! Siter BMW 318is coupe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zharkey Skrevet April 10, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 10, 2009 Nice! Godt å se at noen tar vare på disse :) Ser sinnsykt pent ut:) Stå på! Prøver å stelle så godt jeg kan med den :) Takk for flotte komentarer :D Siter Mazda 323 GTR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zharkey Skrevet Juni 23, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 23, 2009 Flere pakker er kommet i hus :) Nye topp plater til demperne, å mansjetter. Så er det dags til å montere. Montert ny master sylinder, rør og slange. Lakka trykkrøret i en litt mer "fancy" lakk. Så lager jeg meg ny gauge pod i a-stolpe dekselet. Så noen random bilder fra garasjen av lektøyene mine :) Siter Mazda 323 GTR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg