Gå til innhold

Får ikke søkt inn radiokanaler på Kenwood KVT-522DVDY i Audi A3

Ranger emnet

royrov

Anbefalte innlegg

Har i dag fått inn min nye Kenwood KVT-522DVDY i min Audi A3 - 2004.

Nå er den oppe å kjøre nesten perfekt, men jeg får ikke søkt inn radiokanaler automagisk.

Jeg fikk stilt inn Radio Norge manuelt tidligere i dag (når jeg var borte), nå når jeg skulle sette meg i garasjen og trykke litt, så får jeg fortsatt ikke søkt inn noen radiokanaler.

- jeg har kjørt ut av garasjen (men jeg vet at det skal være signal der, siden den orginale fungerte fint)

- jeg har slått av alt av "funksjoner" (trafikk, news etc..)

- dro ut spilleren og sjekket antennekabelen.

men fortsatt ingen kanaler å finne. Noen som har noen tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, tror ikke det er den heller. Hvis bilen har antenneforsterker,så er det somregel en vanlig antenneplugg i tillegg til en tynn ledning, som oftest blå og hvit farge. Denne skal ha strøm når spilleren er på. Ser ut som du har iso-kontakter i bilen fra før, så det bare var å plugge rett i den nye spilleren? Isåfall skal det ikke være nødvendig med noe mer...da ville jeg snakka med de jeg kjøpte den av.

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, tror ikke det er den heller. Hvis bilen har antenneforsterker,så er det somregel en vanlig antenneplugg i tillegg til en tynn ledning, som oftest blå og hvit farge. Denne skal ha strøm når spilleren er på. Ser ut som du har iso-kontakter i bilen fra før, så det bare var å plugge rett i den nye spilleren? Isåfall skal det ikke være nødvendig med noe mer...da ville jeg snakka med de jeg kjøpte den av.

Ja.. jeg tror den kontakten er for antennemotor. (men vet ikke)

Var på bilradiospes og kjøpte en ISO overgang, men de hadde ikke som passet 100%, så har hatt en kompis (bilmekaniker) til å lodde om litt.

Men jeg skal sjekke om jeg finner en blå/hvit fra bilen og koble den til remote på spilleren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider