Gå til innhold

65 Amazon prosjekt oppretting

Ranger emnet


Geirpedal

Anbefalte innlegg

  • Svar 131
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

:) Ja, det er de setene ja. Husker godt vi brant oss på de glohete skaisetene om sommeren. Husker også jeg mistet favorittlekebilen min mellom setene bak, lette febrilsk, men borte var den. Husker jeg fant den igjen mange år senere da jeg tok over den gamle Zoneren fra gamlingene. Var vel 16-17 år dengang. Fattern visste nok ikke dengang hvor lett det egentlig er å ta ut baksetet.:well:

Kommer en oppdatering på deler i arbeid i løpet av helga. Motor er også kommet vel i kjellern, befraktet på et gammelt snøbrett. Motorbukk fra biltema er også kommet i hus.

Prøvetur er herved innvilget

Volvo Amazon 121 -65

Audi A6 2,5TDI Avant -96

MB C180 -95

Honda 750 Africa Twin -95

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:) Ja, det er de setene ja. Husker godt vi brant oss på de glohete skaisetene om sommeren. Husker også jeg mistet favorittlekebilen min mellom setene bakil , lette febrilsk, men borte var den. Husker jeg fant den igjen mange år senere da jeg tok over den gamle Zoneren fra gamlingene. Var vel 16-17 år dengang. Fattern visste nok ikke dengang hvor lett det egentlig er å ta ut baksetet.:well:

Kommer en oppdatering på deler i arbeid i løpet av helga. Motor er også kommet vel i kjellern, befraktet på et gammelt snøbrett. Motorbukk fra biltema er også kommet i hus.

Prøvetur er herved innvilget

 

Ja, setene var legendariske, hehe....:-D Mye gamle skatter som ble liggende igjen mellom de setene ja kan jeg tenke meg. Kanskje det er der smurfefigurene min ble av, hehe.... Gleder meg til mere nytt fra Amazon'en! :-)

 

Men je holder meg til Opel je da, hehe....: http://www.youtube.com/watch?v=fRaqwyQ2Zsc :yodude:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Motor nærmer seg ferdig med nye UNC-skruer og pakninger, skal slipe ned eksosmanifold.

 

Fikk pakke fra Sverige i dag, med ny plate som skal sveises i helga. Fikk også en del nye pakninger og skruer for b.l.a vameapparat. Mangler rattstamme, noen som har?

340006.jpeg

Endret av Geirpedal

Volvo Amazon 121 -65

Audi A6 2,5TDI Avant -96

MB C180 -95

Honda 750 Africa Twin -95

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg må bare si at det ser fantastisk bra ut.. Jeg husker når man var liten pjokk å fikk være med å kjøre i bestefar sin amazon, det var bestandig stas. Trur jeg må ha meg en amazon en eller annen gang. Er ikke register og toppdekslet polert orginalt? jeg bare lurer siden jeg har en B20 selv som skal få seg en opppussing snart.

 

Mvh Mathias

Endret av Mattis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke register og toppdekslet polert orginalt? jeg bare lurer siden jeg har en B20 selv som skal få seg en opppussing snart.

 

Mvh Mathias

 

Vet ikke om det er polert, prøvde å pusse det ned men det ble ikke bra uansett hva jeg gjorde, Hørt at det går an å polere det, har en kompis som satt en hel helg for å polere en triumph mc-blokk, var visstnok veldig tidkrevende. Så for å gjøre det enkelt ble de lakkert.

Volvo Amazon 121 -65

Audi A6 2,5TDI Avant -96

MB C180 -95

Honda 750 Africa Twin -95

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om det er polert, prøvde å pusse det ned men det ble ikke bra uansett hva jeg gjorde, Hørt at det går an å polere det, har en kompis som satt en hel helg for å polere en triumph mc-blokk, var visstnok veldig tidkrevende. Så for å gjøre det enkelt ble de lakkert.

 

Register dekslet vet jeg man kan polere men er usikker på toppdekslet, jeg får prøve på "reserve toppdekslet" med lappeskive og voks. Hvor fikk du forresten kjøpt simmeringer til B20en? Må det maskineres noe for å bytte ut filtringene, eller er det bare å stappe simmeringene i de gamle hullene?

 

Mvh Mathias

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor fikk du forresten kjøpt simmeringer til B20en? Må det maskineres noe for å bytte ut filtringene, eller er det bare å stappe simmeringene i de gamle hullene?

 

Mvh Mathias

Har ikke funnet simring for fremre, men bakre finnes å få kjøpt flere steder. Har bestilt et kit fra Jørgenrud, koster i overkant av 500,-. Bytter da ut hele dekselet og får et nytt med simring og pakning.

http://www.cvi-automotive.se/webshop/?article=1218634 S

 

Ikke lurt å stappe inn i de gamle hullene, simringen må sitte fast så den ikke blir med rundt.

Jeg monterte en filtpakning på fremre, ikke så vanskelig å bytte denne hvis den begynner å lekke igjen. Verre er det å skifte den på bakre.

Volvo Amazon 121 -65

Audi A6 2,5TDI Avant -96

MB C180 -95

Honda 750 Africa Twin -95

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fant.. motoroldies.se har simmering til framkant og bakkant av veiva, koster hele 39 Svenske kroner for den fremre. http://91.189.41.70/~u4527977/monk/142_list.php?goto=9

 

Edit: Kan virke som det kanskje må maskineres for å få det til å funke.. for de selger også "Transmissionskåpa konverterad för packbox" som da er registerdeksel..

Endret av Mattis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor fikk du forresten kjøpt simmeringer til B20en? Må det maskineres noe for å bytte ut filtringene, eller er det bare å stappe simmeringene i de gamle hullene?

 

Mvh Mathias

Har ikke funnet simring for fremre, men bakre finnes å få kjøpt flere steder. Har bestilt et kit fra Jørgenrud, koster i overkant av 500,-. Bytter da ut hele dekselet og får et nytt med simring og pakning.

http://www.cvi-automotive.se/webshop/?article=1218634 S

 

Ikke lurt å stappe inn i de gamle hullene, simringen må sitte fast så den ikke blir med rundt.

Jeg monterte en filtpakning på fremre, ikke så vanskelig å bytte denne hvis den begynner å lekke igjen. Verre er det å skifte den på bakre.

 

 

pedersen racing har nye deksel med simrinring. både fremre og bakre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for opplysningen pv turbo, da blir det en bestilling til pedersens racing etterhvert.

Motor er nå snart klar, mangler høyre motorfeste (noen som har?)

Platen er også på plass.

342402.jpeg

342401.jpeg

Endret av Geirpedal

Volvo Amazon 121 -65

Audi A6 2,5TDI Avant -96

MB C180 -95

Honda 750 Africa Twin -95

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår