Pedalsøs Skrevet Januar 30, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 30, 2009 Veldig kuult:-D Gleder meg til å se bilen!! Har denne også svinaktige varme og fine skinnseter som lager kledelige mønstre på beina når du har shorts på om sommeren?? *mimre* Lykke til med den!! Bestiller herved en prøvetur når den er ferdig:-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Geirpedal Skrevet Januar 30, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 30, 2009 :) Ja, det er de setene ja. Husker godt vi brant oss på de glohete skaisetene om sommeren. Husker også jeg mistet favorittlekebilen min mellom setene bak, lette febrilsk, men borte var den. Husker jeg fant den igjen mange år senere da jeg tok over den gamle Zoneren fra gamlingene. Var vel 16-17 år dengang. Fattern visste nok ikke dengang hvor lett det egentlig er å ta ut baksetet.:well: Kommer en oppdatering på deler i arbeid i løpet av helga. Motor er også kommet vel i kjellern, befraktet på et gammelt snøbrett. Motorbukk fra biltema er også kommet i hus. Prøvetur er herved innvilget Siter Volvo Amazon 121 -65 Audi A6 2,5TDI Avant -96 MB C180 -95 Honda 750 Africa Twin -95 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Geirpedal Skrevet Februar 1, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2009 Motor sånn den så ut ved kjøp Noe arbeid igjen på motor, men det kommer seg. Skal kjøpe simringer for veiva istedenfor de filtpakningene. Siter Volvo Amazon 121 -65 Audi A6 2,5TDI Avant -96 MB C180 -95 Honda 750 Africa Twin -95 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pedalsøs Skrevet Februar 1, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2009 :) Ja, det er de setene ja. Husker godt vi brant oss på de glohete skaisetene om sommeren. Husker også jeg mistet favorittlekebilen min mellom setene bakil , lette febrilsk, men borte var den. Husker jeg fant den igjen mange år senere da jeg tok over den gamle Zoneren fra gamlingene. Var vel 16-17 år dengang. Fattern visste nok ikke dengang hvor lett det egentlig er å ta ut baksetet.:well: Kommer en oppdatering på deler i arbeid i løpet av helga. Motor er også kommet vel i kjellern, befraktet på et gammelt snøbrett. Motorbukk fra biltema er også kommet i hus. Prøvetur er herved innvilget Ja, setene var legendariske, hehe....:-D Mye gamle skatter som ble liggende igjen mellom de setene ja kan jeg tenke meg. Kanskje det er der smurfefigurene min ble av, hehe.... Gleder meg til mere nytt fra Amazon'en! :-) Men je holder meg til Opel je da, hehe....: http://www.youtube.com/watch?v=fRaqwyQ2Zsc :yodude: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Geirpedal Skrevet Februar 5, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 5, 2009 (endret) Motor nærmer seg ferdig med nye UNC-skruer og pakninger, skal slipe ned eksosmanifold. Fikk pakke fra Sverige i dag, med ny plate som skal sveises i helga. Fikk også en del nye pakninger og skruer for b.l.a vameapparat. Mangler rattstamme, noen som har? Endret Februar 10, 2009 av Geirpedal Siter Volvo Amazon 121 -65 Audi A6 2,5TDI Avant -96 MB C180 -95 Honda 750 Africa Twin -95 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mattis Skrevet Februar 5, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 5, 2009 (endret) jeg må bare si at det ser fantastisk bra ut.. Jeg husker når man var liten pjokk å fikk være med å kjøre i bestefar sin amazon, det var bestandig stas. Trur jeg må ha meg en amazon en eller annen gang. Er ikke register og toppdekslet polert orginalt? jeg bare lurer siden jeg har en B20 selv som skal få seg en opppussing snart. Mvh Mathias Endret Februar 5, 2009 av Mattis Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Geirpedal Skrevet Februar 5, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 5, 2009 Er ikke register og toppdekslet polert orginalt? jeg bare lurer siden jeg har en B20 selv som skal få seg en opppussing snart. Mvh Mathias Vet ikke om det er polert, prøvde å pusse det ned men det ble ikke bra uansett hva jeg gjorde, Hørt at det går an å polere det, har en kompis som satt en hel helg for å polere en triumph mc-blokk, var visstnok veldig tidkrevende. Så for å gjøre det enkelt ble de lakkert. Siter Volvo Amazon 121 -65 Audi A6 2,5TDI Avant -96 MB C180 -95 Honda 750 Africa Twin -95 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mattis Skrevet Februar 5, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 5, 2009 Vet ikke om det er polert, prøvde å pusse det ned men det ble ikke bra uansett hva jeg gjorde, Hørt at det går an å polere det, har en kompis som satt en hel helg for å polere en triumph mc-blokk, var visstnok veldig tidkrevende. Så for å gjøre det enkelt ble de lakkert. Register dekslet vet jeg man kan polere men er usikker på toppdekslet, jeg får prøve på "reserve toppdekslet" med lappeskive og voks. Hvor fikk du forresten kjøpt simmeringer til B20en? Må det maskineres noe for å bytte ut filtringene, eller er det bare å stappe simmeringene i de gamle hullene? Mvh Mathias Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Geirpedal Skrevet Februar 5, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 5, 2009 Hvor fikk du forresten kjøpt simmeringer til B20en? Må det maskineres noe for å bytte ut filtringene, eller er det bare å stappe simmeringene i de gamle hullene? Mvh Mathias Har ikke funnet simring for fremre, men bakre finnes å få kjøpt flere steder. Har bestilt et kit fra Jørgenrud, koster i overkant av 500,-. Bytter da ut hele dekselet og får et nytt med simring og pakning. http://www.cvi-automotive.se/webshop/?article=1218634 S Ikke lurt å stappe inn i de gamle hullene, simringen må sitte fast så den ikke blir med rundt. Jeg monterte en filtpakning på fremre, ikke så vanskelig å bytte denne hvis den begynner å lekke igjen. Verre er det å skifte den på bakre. Siter Volvo Amazon 121 -65 Audi A6 2,5TDI Avant -96 MB C180 -95 Honda 750 Africa Twin -95 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mattis Skrevet Februar 5, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 5, 2009 (endret) Jeg fant.. motoroldies.se har simmering til framkant og bakkant av veiva, koster hele 39 Svenske kroner for den fremre. http://91.189.41.70/~u4527977/monk/142_list.php?goto=9 Edit: Kan virke som det kanskje må maskineres for å få det til å funke.. for de selger også "Transmissionskåpa konverterad för packbox" som da er registerdeksel.. Endret Februar 5, 2009 av Mattis Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pv turbo Skrevet Februar 6, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 6, 2009 Hvor fikk du forresten kjøpt simmeringer til B20en? Må det maskineres noe for å bytte ut filtringene, eller er det bare å stappe simmeringene i de gamle hullene? Mvh Mathias Har ikke funnet simring for fremre, men bakre finnes å få kjøpt flere steder. Har bestilt et kit fra Jørgenrud, koster i overkant av 500,-. Bytter da ut hele dekselet og får et nytt med simring og pakning. http://www.cvi-automotive.se/webshop/?article=1218634 S Ikke lurt å stappe inn i de gamle hullene, simringen må sitte fast så den ikke blir med rundt. Jeg monterte en filtpakning på fremre, ikke så vanskelig å bytte denne hvis den begynner å lekke igjen. Verre er det å skifte den på bakre. pedersen racing har nye deksel med simrinring. både fremre og bakre. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Geirpedal Skrevet Februar 9, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 9, 2009 (endret) Takk for opplysningen pv turbo, da blir det en bestilling til pedersens racing etterhvert. Motor er nå snart klar, mangler høyre motorfeste (noen som har?) Platen er også på plass. Endret Februar 9, 2009 av Geirpedal Siter Volvo Amazon 121 -65 Audi A6 2,5TDI Avant -96 MB C180 -95 Honda 750 Africa Twin -95 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BARE B Skrevet Februar 9, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 9, 2009 Bra det er flere som mekker gammelbil på Biristrand. Flott prosjekt. Hilsen Lakkerer'n I Åsroa Siter Ford F250. Ford F150. Voyager3,3b . Kadett B. Kadett D. Rekord B. 2 dørs Jetta 2. Pug 406 Tdi. Kadett B stasjonsvogn og en haug med anna ræl + Lakkboks :-) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Geirpedal Skrevet Februar 16, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 16, 2009 (endret) Travers prøvemontert. Viftehus lakkert med nye pakninger og skruer. valgte å lakke det i matt svart, vet ikke om det var det originalt? Endret Februar 16, 2009 av Geirpedal Siter Volvo Amazon 121 -65 Audi A6 2,5TDI Avant -96 MB C180 -95 Honda 750 Africa Twin -95 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Geirpedal Skrevet Februar 20, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 20, 2009 Dekslet er nok dreid ut fra et originalt. Kan måle det hvis noen er int. Siter Volvo Amazon 121 -65 Audi A6 2,5TDI Avant -96 MB C180 -95 Honda 750 Africa Twin -95 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg