Gå til innhold

300kmt + med lett trimmet 9-5?

Ranger emnet


martinselj

Anbefalte innlegg

Hey.

hva er sansynelighetene forr att den lett trimmet saab 9-5 stasjonsvogn klarer å få 300kmt+?? eller evt 240kmt i 4giret?

i mine ører høres dette helt påtryne ut.....er en liten heste drømmer som mener att han får dette. '

derfor spørr jeg dere...som mest sansynelig vet mere enn meg=)

* Volvo pv 544 61mod

* saab900 16v turbo banebil

X volvo 240tic

 

Om livet suger - Överladda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ifølge en top-speed kalkulator jeg fant på nett, og gear ratio'en jeg fant til saab 9-5 1998mod, er toppfarta på 4. gir: 146mph. Toppfarta i høyeste gir er 197mph.

 

Da med 205/50-16 dekk og turtalls-sperre på 7500.

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

245 km/t i 5 gir, med original 2.0 turbo og 18" med steg 1 bsr chip, der slår sperren inn, men den har litt mer turtall og gå på om man fjerner sperren, men 300, nei.

 

BSR oppgir jo at de endrer sperren til 270, men den stoppet altså på 245km/t så mulig de "glemte" å endre, det vet jeg ikke.

 

Og ihvertfall ikke 240km/t i 4 gir.

Peugeot 406 2.0

Volvo 240

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 months later...

Bare det å påstå at den greier 240 på 4 og så plutselig over 300 på 5. er jo buskmannprat.

 

Kanskje noen her som kan fortelle hvor mye moment som må til for å greie å presse en bi i over 300 km/t med perfekte utvekslinger og ca. 1,5 tonn bil og normalt lav luftmotstand.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 months later...
  • 1 year later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår