Gå til innhold

Nye lyspærer til 230E


aleksanderro

Anbefalte innlegg

Hei, først og fremst vil jeg bare si jeg spør for min bestefar.

 

Han kjøpte nydelig en ny bil, 230E og karosseriet er W124. De nåværende lysene er svært dårlig! Både nærlys og langlys, så derfor vil han ha nye lys. Det han vil ha er sånne lys som du ser på nye biler, ganske skarpt blått lys.

 

Så hva anbefaler dere til den bilen? Det må ihvertfall være bra lys! Han har egentlig ikke snakket noen ting om pris, men han vil sikkert ha det så billig som mulig men samtidig som lyset er bra. :P

 

Hvis dere trenger mer info, så si ifra! Takk for hjelpen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

W124 bruker vel H4 pærer og alt til pærene følger med (pæren og omformer med ledninger).

Det følger med en overgang fra vanlig ledningskobling for lysene, slik at en kan sette i vanlige pærer hvis en ønsker (eller skal eu-godkjenne bilen. Hehehe).

Egentlig så skal en ha linselykter og selvjustering av lyktene, men veldig få gjør slik og heller setter pærene i vanlige lykter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare minne på at ettermontering av xenon på eldre biler er ulovlig.

 

På min 124 har jeg satt på lykteglass fra 500E, noe som gir fjernlys der tåpelysene normalt er. Glassene er klarere enn standard glass. Gir rimelig gode kjørelys.

 

Sammen med nightbreaker pærer fra Osram på vanlige hovedlamper og lys over rele på ekstra fjernlysene, så har jeg nesten like gode lys som på C klassen min med originale bi-xenon.

 

Tåpelys har jeg overhode ikke behov for da dette bare er strølys som ikke lyser opp mer enn noen få meter foran bilen.

02 MB C220T CDI Avantgarde

93 MB 220E

x - 86 MB 230E

x - 90 MB 300TE

x - 88 MB 230E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ettermontering av releer er også gull på tyske biler, da tyskere tydeligvis er "allergiske" for å bruke releer. Monterte dette på min golf 3, og fikk 3 volt mer ut til lyktene, noe som utgjør MYE på lyset. Da lyste det plutselig hvitt istedet for gult.

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare minne på at ettermontering av xenon på eldre biler er ulovlig.

 

På min 124 har jeg satt på lykteglass fra 500E, noe som gir fjernlys der tåpelysene normalt er. Glassene er klarere enn standard glass. Gir rimelig gode kjørelys.

 

Sammen med nightbreaker pærer fra Osram på vanlige hovedlamper og lys over rele på ekstra fjernlysene, så har jeg nesten like gode lys som på C klassen min med originale bi-xenon.

 

Tåpelys har jeg overhode ikke behov for da dette bare er strølys som ikke lyser opp mer enn noen få meter foran bilen.

 

Det er feil.

Hvis en setter inn linselys og at lysene er selvjusterende, så er det lov med Xenon lys i eldre biler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er feil.

Hvis en setter inn linselys og at lysene er selvjusterende, så er det lov med Xenon lys i eldre biler.

 

hehe, neida. Ikke alle linselys som er laget for xenon. Må også ha spylerdyser. Selvjustering?? Hjelper ikke med el. just. på lyktene, må ha automatisk selvjustering.

 

Sånne billige "styling" linselys er ikke beregnet for xenon.

)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så konklusjonen er at om man får tak i noen lamper som er godkjent for xenon og har motor for elektrisk høydejustering, og at man da i tillegg monterer sensorer på både fram og bakaksel og høytrykks spylersystem, da er det lovlig.

 

Bare å sette igang.

02 MB C220T CDI Avantgarde

93 MB 220E

x - 86 MB 230E

x - 90 MB 300TE

x - 88 MB 230E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, neida. Ikke alle linselys som er laget for xenon. Må også ha spylerdyser. Selvjustering?? Hjelper ikke med el. just. på lyktene, må ha automatisk selvjustering.

 

Sånne billige "styling" linselys er ikke beregnet for xenon.

 

Er du hjernedød eller?

Det er motsatt av selvjustering er manuelljustering (med en knapp inni bilen).

"Må også ha spylerdyser"??? Alle biler fra de siste hvertfall 20 årene har lyktespyler (Hvis det var lyktespylere du mente).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du hjernedød eller?

Det er motsatt av selvjustering er manuelljustering (med en knapp inni bilen).

"Må også ha spylerdyser"??? Alle biler fra de siste hvertfall 20 årene har lyktespyler (Hvis det var lyktespylere du mente).

 

Hjernedød? Det er vel ikke du den rette og snakke om?

 

Lyktespylere har langt i fra alle bilene de siste 20årene, langt ifra. Hehe. Få det litt mer kunskap om bil, så har du kanskje noe og gjør her du og.

Nytter ikke med noen pinglete stårler fra en gammel mercedes, her er det høytrykk dyser osv.

 

Som jeg skrev. Du finner ikke mangen etterfabrikat lykter som er beregnet for xenon. Betyr ikke at vis de er linselykter, så er det xenon lykter og. Snakk om ha peiling på xenon, og lykter generelt.

 

Hehe. God nyttår forresten, og ha deg et nyttårforsett; Lær mer om lys/lykter :):):)

)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjernedød? Det er vel ikke du den rette og snakke om?

 

Lyktespylere har langt i fra alle bilene de siste 20årene, langt ifra. Hehe. Få det litt mer kunskap om bil, så har du kanskje noe og gjør her du og.

Nytter ikke med noen pinglete stårler fra en gammel mercedes, her er det høytrykk dyser osv.

 

Som jeg skrev. Du finner ikke mangen etterfabrikat lykter som er beregnet for xenon. Betyr ikke at vis de er linselykter, så er det xenon lykter og. Snakk om ha peiling på xenon, og lykter generelt.

 

Hehe. God nyttår forresten, og ha deg et nyttårforsett; Lær mer om lys/lykter :):):)

 

 

Er du gammel nok til å ha lappen?

Har du bil selv?

Det virker ikke slik,for du har ingen aning om hva du snakker om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår