licorice84 Skrevet Desember 27, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 27, 2008 Hei! Samboeren min var ute og kjørte sin 92 Golf III GTI 8v i går. På vei hjem, sa hun at den plutselig begynte å bråke (hørtes ut som et helikopter) og at det virket som motoren ristet mye, i tillegg til at det luktet svidd gummi eller lignende. Hun kjørte hjem rolig i 1. gir, fordi det hørtes ut som bilen skulle "eksplodere" ved høyere hastighet/turtall. Jeg får ikke gjort noe med den, fordi jeg sitter i utlandet nå, men prøver å sorte ut hva det kan være til jeg kommer hjem og kan se på den selv! Er det noen som har noen formening om hva dette kan være? Tenkte først at den bare gikk på 3 syl, men skjønner da ikke hva lukta kan være... Mvh Marius Siter quattroholic! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kimbeer Skrevet Desember 27, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 27, 2008 hjullager? eller tar var det fra motor? Siter Lexus IS 200 -99 Golf 3 1.9tdi stv. med div mods -97 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
licorice84 Skrevet Desember 28, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 28, 2008 hun sa det hørtes ut som det kom fra under bilen... skulle tro eksosen hadde løsnet, og brent eksoshemper. tenkte på hjullager, men det ble rart siden lyden angivelig skulle komme fra under. må nesten se på det når jeg kommer hjem... typisk sånt skjer når jeg er vekk:( Siter quattroholic! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lottis Skrevet Juli 31, 2011 Rapporter Share Skrevet Juli 31, 2011 Ser det begynner å bli en stund siden dette innlegget ble lagt ut. Men høres ut som jeg har samme problemet på min 1.6 CL. Hadde vært supert å få vite om du fant ut hva det var som forårsaket lyden? :) Hadde min på bukk for ikke lenge siden, og da jeg dreide på venstre bakhjul, kom det en slags tikke-lyd. Fikk høre at dette mest sannsynlig var hjullageret. Høres dette helt på jodet ut?.. Min "helikopterlyd" "forsvinner" (går over til en svak(ere) tikking) når jeg svinger til høyre, og starter igrunnen ikke før jeg er nådd rundt 60km/t og forverres etterhvert som hastigheten stiger.... (Sinnsykt irriterende...) Siter Golf (III) CL 1,6 - My first car, and definitely not my last! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MacGyver93 Skrevet Juli 31, 2011 Rapporter Share Skrevet Juli 31, 2011 har du nede noen vinduer? Siter http://rustent.norwegianforum.net/ 1984 golf 2 1,6 cl- ratlook 1985 golf 2 1,6 gl-spiker mercedes w123 1982- oldschool toyota corolla- herjebil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
licorice84 Skrevet Juli 31, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 31, 2011 hei! det var ABS-sensoren som tok borti spindelen på en eller annen merkelig måte, og det genererte en rar lyd. problemet er løst:) Siter quattroholic! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lottis Skrevet August 1, 2011 Rapporter Share Skrevet August 1, 2011 har du nede noen vinduer? Hvis den var til meg, så har jeg hatt nede vinduer så sent som idag. Men lyden høres nok verst ut fra innsiden... Med lukkede vinduer er det helt grusomt.. Umulig å snakke normalt... (Hjelper heller ikke så mye at eksosen er ihjelrustet før lyddemper...) GTI-R: Takk for svar :) ABS-sensor, ja.. Hm.. Jeg har ikke lukten av svidd gummi, så håper det bare er hjullager som er klar for å byttes... Siter Golf (III) CL 1,6 - My first car, and definitely not my last! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet August 1, 2011 Rapporter Share Skrevet August 1, 2011 Defekt drivknute kan forårsake (tidvis mye) risting i bilen. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
licorice84 Skrevet August 1, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 1, 2011 omg... jeg svarte feil på min egen tråd, men ser da også at den er grisegammel :D ABS-sensoren var noe annet... Siter quattroholic! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lottis Skrevet August 2, 2011 Rapporter Share Skrevet August 2, 2011 Ingen risting at all, bare masse bråk. Kan vel kanskje minne mer om en flymotor når jeg tenker meg om. Helikopteret kommer ikke før i høyre-svingen (når 60km/t er nådd, vel og merke).. Siter Golf (III) CL 1,6 - My first car, and definitely not my last! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
licorice84 Skrevet August 2, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 2, 2011 da ville jeg sjekket hjullageret til å begynne med. det kan også være plastikk fra bakre del av frontfangeren som har løsnet og går inni hjulet. Siter quattroholic! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lottis Skrevet August 2, 2011 Rapporter Share Skrevet August 2, 2011 det kan også være plastikk fra bakre del av frontfangeren som har løsnet og går inni hjulet. Ikke dumt! Det må jeg sjekke. Tenkte ikke på det engang!.. Takk for tips! :) Siter Golf (III) CL 1,6 - My first car, and definitely not my last! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lottis Skrevet Mars 25, 2012 Rapporter Share Skrevet Mars 25, 2012 (Har helt glemt å si det var hjullageret som var klar for utskiftning (høyre forran), hvis det er noen som skulle slite med lyden og ikke skjønne hva det er :)) Siter Golf (III) CL 1,6 - My first car, and definitely not my last! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg