Gå til innhold

"helikopterlyd" GTI 8v

Ranger emnet


licorice84

Anbefalte innlegg

Hei! Samboeren min var ute og kjørte sin 92 Golf III GTI 8v i går. På vei hjem, sa hun at den plutselig begynte å bråke (hørtes ut som et helikopter) og at det virket som motoren ristet mye, i tillegg til at det luktet svidd gummi eller lignende. Hun kjørte hjem rolig i 1. gir, fordi det hørtes ut som bilen skulle "eksplodere" ved høyere hastighet/turtall.

 

Jeg får ikke gjort noe med den, fordi jeg sitter i utlandet nå, men prøver å sorte ut hva det kan være til jeg kommer hjem og kan se på den selv!

 

Er det noen som har noen formening om hva dette kan være?

Tenkte først at den bare gikk på 3 syl, men skjønner da ikke hva lukta kan være...

 

Mvh Marius

quattroholic!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 years later...

Ser det begynner å bli en stund siden dette innlegget ble lagt ut. Men høres ut som jeg har samme problemet på min 1.6 CL. Hadde vært supert å få vite om du fant ut hva det var som forårsaket lyden? :)

 

Hadde min på bukk for ikke lenge siden, og da jeg dreide på venstre bakhjul, kom det en slags tikke-lyd. Fikk høre at dette mest sannsynlig var hjullageret. Høres dette helt på jodet ut?.. Min "helikopterlyd" "forsvinner" (går over til en svak(ere) tikking) når jeg svinger til høyre, og starter igrunnen ikke før jeg er nådd rundt 60km/t og forverres etterhvert som hastigheten stiger.... (Sinnsykt irriterende...)

Golf (III) CL 1,6 - My first car, and definitely not my last!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har du nede noen vinduer?

 

Hvis den var til meg, så har jeg hatt nede vinduer så sent som idag. Men lyden høres nok verst ut fra innsiden... Med lukkede vinduer er det helt grusomt.. Umulig å snakke normalt... (Hjelper heller ikke så mye at eksosen er ihjelrustet før lyddemper...)

 

GTI-R: Takk for svar :) ABS-sensor, ja.. Hm.. Jeg har ikke lukten av svidd gummi, så håper det bare er hjullager som er klar for å byttes...

Golf (III) CL 1,6 - My first car, and definitely not my last!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår