Gå til innhold

Erstatte motor i e36 318i?

Ranger emnet


AronG

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Har såtte og sett på forskjellig annonse og komt over noken ganske fine 318i'er. Meeeen, eg for min del syns da blir for slapt.. So derfor lurte eg på ka for ein motor det er fornuftig å bytte den ut i dersom ein skal ha ein med ein del meir futt i? Er det plass til ein 6'ar i ein 318? Har da noke å sei om det er coupe eller touring?

 

Har lurt på ein ting til; 318is motoren er den lik som 318i berre at den har alu-topp? Altså "s"-en i "is" = alu-topp? I så fall, får man tak i sånne og montera dei på ein 318i og dermed få ein 318is?

BMW E30 320i - Herjebil

BMW E36 318is Coupé - til salgs! http://www.bilforumet.no/biler-salgs/239335-bmw-e36-318is-black-and-white-selges.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

M42(318IS) motoren er den beste og bytte til ja. Denne har 16 ventilert topp og 140hk.

Alt passer over etter det jeg vet,men du må ha med ledningsnettet og eksosen til motoren. Denne motoren har fire separate coiler som du må finne en plass i motorommet å feste. Pleier vel å bli festet i fjærtårnet.

Mitsubishi Pajero -93

Volvo 145 Ekspress -72

Bmw 520i -97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er 316 og 318 motorene som ikke er blandt de beste motorene BMW har laget, dog er 318is motoren en helt annen motor og kan ikke forveksles med 318. Denne er en meget god og solid konstruksjon og går som en 320i ca.

Det har ikke noe med om det er alu-topp eller ikke, 318is er som sagt 16V mens 318 er 8V.

 

Om du skal bytte fra 4er til 6er vil du få problemer om du skal godkjenne bygget, da det ikke er lov å øke akselvekt lengre, 6eren vil bli for tung.

Det er heller ikke lov til å registrere den om til 4-seter for å slippe unna vekta, pga nye regler.

 

Dermed er bremsene uvesentlig om du kun gjør det for å "godkjenne" bygget hos biltilsynet.

 

 

Om du ikke har lyst på en slapp motor foreslår jeg at du heller kjøper e36 med 2,5L eller større.

en 318is som forøverig er coupe (med visse untak) er et alternativ, den går helt greit til daglidags, men ikke ypp deg for mye i lyskryssa.

1993/95 e36 328i coupe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har veldig lite plunder med min is motor kan ikke kjønne hvorfor den er så dorlig skal vere enig i att 91 - 94 is (M40?) motoren er er dorlig men M42 motoren er good sef er det slite deler som må byttes men synes det ikke er noen store svakheter.?

Bmw 318D 2010 4D 

Bmw 520i 2000 Stv. (solgt)

Bmw 320i 4D 96 m-tech (solgt)
Bmw 318ic 03 (Solgt)
Bmw 318 is 95 (solgt
Bmw 518 i 84 (solgt)
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår