Gå til innhold

Mister ladetrykk! hjelp!

Ranger emnet


Russlern

Anbefalte innlegg

  • 4 weeks later...

Trodde endelig ting var på bedringens vei men neeeeida.. gjett hva som har dukket opp=S samme problemet igjen, skjønner ikke hva som kan være galt over hode nå lenger, byttet turbo å alt drit der, da gikk bilen suverent over en period, å nå har den begynt å kødde igjen.. 0,3bar.. noen som har noen som helst ide om hvordan ting kan løses?

 

mvh

Russlern

VW Passat 1,8T 00mod

Nissan Almera 96mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde endelig ting var på bedringens vei men neeeeida.. gjett hva som har dukket opp=S samme problemet igjen, skjønner ikke hva som kan være galt over hode nå lenger, byttet turbo å alt drit der, da gikk bilen suverent over en period, å nå har den begynt å kødde igjen.. 0,3bar.. noen som har noen som helst ide om hvordan ting kan løses?

 

mvh

Russlern

 

den kan ikke ha spist opp den nye turbo'n da? Sånn som den forrige?

Xbox GT: MortenNilsen89

 

VW Passat GL 2.0i 1990 STV

BMW 518i E34 1.8 1995

Volvo 142 B20 19something(Bilcross)(Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det ikkje var heilt tett mellom turbo og manifoil skulle du uansett fått bedre ladetrykk enn med defekt turbo. Smurte du den nye turboen din før montering, med litt olje i tur eller retur rør for olje? ellers kan du lett tatt knekken på ein ny turbo... Ellers vil eg tru at det må vere noko vakum som manglar ein plass. Eg har dieselmotor, men eg blas i alle vakumslangane eg fann i motorrommet, når motoren ikkje gjekk, og tilslutt høyrde eg lekkasje under reimhjulet på veiva. Min bil fjuska på trekk, men eg veit jo ikkje korleis systemet på din motor er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den kan ikke ha spist opp den nye turbo'n da? Sånn som den forrige?

 

nei, den er helt fin, sjekket den senest i sta:S men har begynt å lure på om det er innmaten i katten som har tulla seg til å sperrer for eksosen, for den gløder ganske godt fra baken på turboen:S

VW Passat 1,8T 00mod

Nissan Almera 96mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det ikkje var heilt tett mellom turbo og manifoil skulle du uansett fått bedre ladetrykk enn med defekt turbo. Smurte du den nye turboen din før montering, med litt olje i tur eller retur rør for olje? ellers kan du lett tatt knekken på ein ny turbo... Ellers vil eg tru at det må vere noko vakum som manglar ein plass. Eg har dieselmotor, men eg blas i alle vakumslangane eg fann i motorrommet, når motoren ikkje gjekk, og tilslutt høyrde eg lekkasje under reimhjulet på veiva. Min bil fjuska på trekk, men eg veit jo ikkje korleis systemet på din motor er.

 

min fjusker ikke før 5100rpm noe som er ganske høyt turtall, jeg har vm i dårlig drag på bilen.. med gang jeg kommer i motbakke daffer den av å synker noe grossalt i fart:S

men som sakt har jeg begynt å lure på om det kan ha noe å gjøre med katten.. skal inn til vw i morgen å låne wassen (data`n) å sjekke etter feil eller event andre ting som har med dette å gjøre=)

VW Passat 1,8T 00mod

Nissan Almera 96mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du får skru av eksosanlegget og ta deg ein tur uten, viss du har ein bakke lett tilgjengelig. Eg ville nemlig ikkje køyrt veldig langt uten eksosen, det kan bli litt varmt rundt turboen.

 

var innom albjerk i dag. fikk beskjed om at det var feil på en føler som styrer innsprut å noe med cammene.. :S

den sitter rett ved regreima på v/s av bilen helt øverst på blokka.. får vel prøve å bytte den da om det er feil mld på den.. å kanskje løsne litt på eksosen ja.. litt kjedelig om det er noe som ryker der en gang til:P

VW Passat 1,8T 00mod

Nissan Almera 96mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår