Gå til innhold

Mister ladetrykk! hjelp!

Ranger emnet


Russlern

Anbefalte innlegg

Har da fått et lite problem med min 2000mod 1,8T

 

når jeg er ute å kjører så hender det at den ladet o,5 -o,6 bar

og somoftest nå om dagen ligger den på 0,1 og 0,2 maks

bilen sliter skikkelig med å komme seg opp bakker osv, må tilogmed gire ned for å kanskje kunne holde farten oppe..

har en liten misstanke om at turboen er gåen, for jeg har hvert hos albjerk å tatt diagnosetest, og fant ut at turbotrykks regulatoren var gåen, så byttet den, å slettet feilmld..

da funket det nøyaktig ut fra albjerk også var vi tilbake med 0,2bar..

 

noen som har noen tips til hva det kan være? =S

 

Mvh

Russlern

VW Passat 1,8T 00mod

Nissan Almera 96mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har da fått et lite problem med min 2000mod 1,8T

 

når jeg er ute å kjører så hender det at den ladet o,5 -o,6 bar

og somoftest nå om dagen ligger den på 0,1 og 0,2 maks

bilen sliter skikkelig med å komme seg opp bakker osv, må tilogmed gire ned for å kanskje kunne holde farten oppe..

har en liten misstanke om at turboen er gåen, for jeg har hvert hos albjerk å tatt diagnosetest, og fant ut at turbotrykks regulatoren var gåen, så byttet den, å slettet feilmld..

da funket det nøyaktig ut fra albjerk også var vi tilbake med 0,2bar..

 

noen som har noen tips til hva det kan være? =S

 

Mvh

Russlern

 

Hei!

Når du mener turbotrykksregulatoren, er det N75 ventilen du mener (magnetventilen som styrer ladetrykket)?

Isåfall hvis den er byttet og feilen ikke blir utbedret, så ville jeg sjekket de "vanlige" tingene som luftmassemåleren, lekkasje i trykkslanger osv.

 

Du kan jo la bilen stå på tomgang og sprøyte startgass på alle trykkslangene. Hvis bilen øker i turtallet så har du lokalisert en lekkasje iallfall. Prøv å rens Lmm med Crc rensepray for lmm og se om det hjelper.

 

Håper du finner feilen. God jul

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik du forteller det høres det ut som luftmassemåleren.

Lyser motorlampa i dashen eller andre ikoner?

 

Dette er sikkert bare bagatell å fikse.

[V]2012 Skoda Octavia RS+, Race Blue Metalic

[x]2008 Toyota Auris 2,0 D4D TTE Edition, Night Sky Black

[x]1998 Nissan Skyline R34 GT-T, Sølv perle

[x]1993 Honda Civic HB Vti, Milano Rød

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingenting lyser i dashen, og jeg var nettop på alberk å fikk kun feilmeld på n75 ventilen, noe jeg forøvrig byttet her om dagen, men det hjalp ikke.. er sikekrt bare en bagatell som du sier, men jeg skal prøve startgass på trykkslangene å se om jeg finner noe feil..

 

Russlern

VW Passat 1,8T 00mod

Nissan Almera 96mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

prøvd med startgass, men finner ingenting, skal demontere hele driten til helgen, å se litt nøyere på det. sliter virkelig med denna driten:P

 

Ok, når jeg hadde problemer som liknet dine, så prøvde jeg alt som kunne tenkes. Jeg byttet Lmm, N75, startgass, demonterte alle trykkslanger og kikket over(de smuldrer ofte opp under slangeklemmefestene), leste av i vag-com (var feilmelding for lavt trykk i innsugsmanifold naturlig nok) og løsnet turbo fra katalysator for å sjekke om den var tett. Sistnevnte kan du jo prøve. Bare løsne de 3 boltene som holder turboen fast i katalysatoren og lag en stor glippe. Prøv å ta en kjøretur uten å presse bilen hardt for å se om ladetrykket stiger til normale verdier...

Hvis ikke så er det jo muligheter for at du kan ha rasert turboen også. Men jeg synes det var rart at den ladet normalt etter bytte av N75...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan jo prøve det, tenkte kanskje å ta bort vakumen til wastegaten, å blende den får å se om turboen lader mer da, for det er jo kanskje en mulighet at armen fra wasten har hengt seg opp:S men må jo være forsiktig da hvertfall, jeg lurer på om bremsestystemet går via den samme vakumen, er litt trist å miste bremsene også:P hehe.. har ikke noen garasje tilgjengelig for øyeblikket så er litt guffent å stå ute i kulda:P

VW Passat 1,8T 00mod

Nissan Almera 96mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan jo prøve det, tenkte kanskje å ta bort vakumen til wastegaten, å blende den får å se om turboen lader mer da, for det er jo kanskje en mulighet at armen fra wasten har hengt seg opp:S men må jo være forsiktig da hvertfall, jeg lurer på om bremsestystemet går via den samme vakumen, er litt trist å miste bremsene også:P hehe.. har ikke noen garasje tilgjengelig for øyeblikket så er litt guffent å stå ute i kulda:P

 

Vakuumet til WG går fra innsugsmanifolden din, så det skal ikke påvirke bremsene!! Men hvis du setter WG ut av fuksjon så vil den enten lade fullt og turboen din tar kvelden, eller så vil den gå i nødmodus med en gang du overskrider farlig trykk og da vil du iallfall ikke merke noen forbedring. Plukk opp turboen, selv om det er bittelitt jobb og sjekk om den er i orden. Da har du iallfall eliminert den mulige feilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår