Gå til innhold

318is fusker :(

Ranger emnet


Buern

Anbefalte innlegg

Hei! Har en bmw 318is e36 som fusker noen ganger ved litt gasspådrag, og sperrer hele tiden ved rundt 4000omdr. dette er da den er varm.. skjer ikke noe spesielt når den er kald..

Har prøvd å bytte lamdaen, luftmassemåleren, og katalysatoren.. og nå begynner jeg å bli lei av å kaste bort penger :) Håper dere har et godt forslag på hva dette kan være? :)

 

MVH Mathias :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja stemmer.. har byttet plugger også.. så da er det vell kanskje bensin filter, tomgangsregulator eller i værste fall hjerne.. men det tviler jeg på..siden den ikke er sånn da den er kald..

 

kan jo hende det er en eller annen føler også..hmmm

 

 

Ingen som har hatt samme problem å løst det ? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt samme problem med min 318is, bytta masse. Mye av det overnevnte. Det som løste problemet på min var att jeg fikset(byttet jord kabel fra motor --> karroseri) det er jo nesten gratis å prøve for deg egentli. Men kan jo være att hjernen din går i nød program vist luftmenge måleren din har vært ødelagt, å vist den har gjort det så er det bare å kjøre en reset program på bilen, noe de fleste bil verksteder kan gjøre for deg, og da kan du også kjøre en diagnose om du ikke har prøvd det.

 

pris på dette varierer, vist man ikke kjenner folk =)

93 MR2 Turbo

94 BMW 318is

x. 94 golf gti turbo

x. 94 vw vr6 3.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter en ventil på siden av innsuget som kan skape mye sånn kluss, tror den heter crossover el no.

 

Sett forfra sitter den på høyre side av innsuget, er ca 20 cm lang og er skrudd inn med 3 10mm hvis jeg ikke husker helt feil.

 

absolutt verdt ett forsøk ;)

 

 

 

edit: lagt til bilde

 

Nummer 6

17168.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår