Gå til innhold

Kosekroken (alt innen BMW!)

Ranger emnet


Sprøøbilgutt

Anbefalte innlegg

  • Svar 88
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ja her ble det bilder omsider.. Dårlig kvalitet, men det er altså fotografert rett ifra fotoalbumet. Skulle hatt skanner isteden.. men men..

 

1985 528i altså, var originalt delfingrå men jeg fikk den lakka i en spesiell gulfarge som både hadde dybde og skarphet. Signalgul ble som sennep i forhold, men i visse værforhold ble bilen nesten orange. Spesiellt i tordenværforhold..

Fikk lakka øyelokk + fangere og midtgrillen til den også, men det var etter disse bildene ble tatt. + Sota baklykter helt svarte og sota ruter rundt om.. Ble frontlepper på den også etterhvert og bakvinge..

 

Ellers utstyr:

 

El. vinduer/soltak/speil, ABS, 3" rustfritt eff. anl Svendsen Eksos Custom, powerfilter, mim felger, brukbar stereo og senka 40/40..

 

Var stortsett E30 det skulle være om man skulle ha tøff bil på den tida, ikke E28..

bmw11.jpg

bmw21.jpg

bmw31.jpg

bmw41.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow, den ble skikkelig tøff etterhvert den der også Leirviken! Hva slags motor var det i denne da?

 

Ja, delt smak om den plastikken rundt bilen da. men jeg synes den siste (rieger) var brukbar.

Det var ikke det store av motor i denne bilen, da det var min første bil. En 2.0l (m20b20) som gikk annenhver dag:p var en del skruing på den. hadde gått 270 000, og jeg vil tru at 150 000 av de var kjørt av ungdommer.

Bilen går ikke lenger nå da. Ble motorhavari pga oljeproblem (nye eieren som kjørte den i stykker). så den skulle vrakes var det siste jeg fikk høre, i høst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, delt smak om den plastikken rundt bilen da. men jeg synes den siste (rieger) var brukbar.

Det var ikke det store av motor i denne bilen, da det var min første bil. En 2.0l (m20b20) som gikk annenhver dag:p var en del skruing på den. hadde gått 270 000, og jeg vil tru at 150 000 av de var kjørt av ungdommer.

Bilen går ikke lenger nå da. Ble motorhavari pga oljeproblem (nye eieren som kjørte den i stykker). så den skulle vrakes var det siste jeg fikk høre, i høst.

 

Ja, det er nok ikke helt samme holdbarheten på de mindre bmw motorene. Du må opp i minimum 2.5 for å få en motor som tåler noe særlig.

Der var min et eksempel i særklasse. Den hadde gått 210tusen når jeg kjøpte den, og etter ytterligere 8 år med masse hamring mot turtallsperra så startet den fortsatt like lett sommer som vinter, og toppet forsatt 240km/t. Jeg vet ikke om det har noe med saken å gjøre, men jeg behandlet både motor, gir og bakaksel med produkter fra Slick50. Og etter dette startet motoren så lett at det bare hørtes et "klikk" fra innslaget og et halvt sekund stillet og så gikk plutselig motoren. Samme som jeg demonstrerte for noen vantro kompiser der jeg hadde motoren av, satte bilen i 2. gir, tenning på, så gikk jeg ut og stilte meg med ryggen mot dørstolpen og høyrefoten mot clutchen. Så la jeg bare litt press bakover sånn at stempla flytta på seg og trampa inn clutchen, og bilen startet! hehe

Mange som ikke skjønte hvordan det var mulig at en motor kunne starte så lett. :D

 

Denne motoren gikk 450tusen før jeg min dumskalle startet opp bilen i 30minus og gikk ifra den.. Det som var feilen var at jeg glemte at jeg hadde fått et problem med lav tomgang. Og tomgangen var så lav at motoren sto og gikk uten oljetrykk, i en halvtime++.

 

Det tålte den altså ikke helt bra, ble mye kakling etter det. Og jeg gadd ikke mer, måtte ha større bil uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, lykke til med godkjenning og bil da! Fantastisk bil du har! :) Er det 3.0 eller 3.2 motoren? S ifra vis du skal selge motoren ;)

Takk for det :) Bilen går på skilter, så godkjenning tar vi senere ;) Det er 3.0 motoren.

'86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt)

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da får jeg vel legge ut min korte to års forhold med bmw...Kjøpte første bimmern min, e32 735iA høsten 2006! Stor sort og blank med blanke felger smelta hjertet mitt og jeg tok første flyet til stavanger og henta bilen..storkoste meg heeeleee veien hjem selv om bensinforbruket skremte livskiten ut av meg..menmen...var artig...

 

1207498-bilde1-bmw7.jpg

S5030459.jpg

S5030502.jpg

S5030505.jpg

S5030503.jpg

 

Sendte felga til lakkering...

DSC01826.jpg

DSC00100.jpg

 

Bilde002.jpg

Bilde004.jpg

 

Monterte litt større eksos

DSC00027.jpg

 

 

Kjøpte i mellomtiden en annen e32 som var STAPPA med utstyr og som ble solgt etter ett par mnd da det er litt dyrt med to stk sjuere i garasjen pluss en gammal s-klasse merce:p

 

DSC00174.jpg

DSC00176.jpg

DSC00161.jpg

 

 

Kjøpte deretter e34 525iA som motorn kokte på en time etter jeg kjøpte den og toppen røk..fikk seff ikke tak i selger etter jeg kjørte vekk..menmen..

 

11042007521vc5.jpg

11042007522mm2.jpg

DSC00171.jpg

 

 

AAAAAnyway....det var mine tre bimmere...På e34 og sølve e32 røyk motoren/toppen på...På den sorte e32 har jeg byttet 5girkasser...endelig overhalt den som var røket og fått den på plass...Sååå..ja...bmw dør den også... Men er utrolig fornøyd med komfort og motorlyd på sjuern så skal ikke selge den med det første:)

✔Mercedes C220cdi 2009

✔Mercedes E220cdi 2007

✔Mercedes S320 2000

__________________________________________________

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår