Gå til innhold

Bruker mye olje :/

Ranger emnet


caviller

Anbefalte innlegg

Hei

Har en Hyundai Coupe 1.6 som bruker mye olje!

Må etterfylle ganske ofte(par ukers mellomrom)

Har ikke noe lekasje som jeg har klart å se!

 

Noen tips hva det kan være? :/

 

Ryker og lukter det av eksosen? Dvs mer, blåere og jævligere enn vanlig.

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første grunn. Hyundai...sorry:)

 

Har den gått langt??

 

Kan være slitte stempel ringer. Dårlig ventil tetninger, men med det oljeforbruket vil jeg tippe du har en lekasje et sted også. Jeg hadde lekasje fra topp pakningen, motoren gikk fint, men den svettet mye olje, så jeg måtte også etterfylle tid til ofte...Men ikke så mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har delvis samme problem på min.har sjekket gummipakningen på oljefilteret=tett, renset veivhusventilasjonen, ny pakning på tappe pluggen. men bruker olje forde. Når bilen er nystartet ryker det mere enn vanlig. men ikke noe nevneverdig. det er sannsynelig ikke toppakningen. da ville det jo vært olje i kjølevannet. Men derimot er det "guffe" oppunder oljelokket, men dette er jo kondens nå om vintern. Spørs om det er slitte stempelfjærer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

fikk en PM i dag fra en kar som har sett denne tråden .. som svar til alle kan jeg si at jeg solgte den bilen i september i fjor. så hva årsaken var til olje forbruket er for meg usikkert. jeg veit bare at jeg fyllte på litt ekstra da jeg leverte den inn til forhandler:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår