sk0g3y Skrevet Desember 14, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 14, 2008 Lakkerte her om dagen en ny emblemfri grill jeg hadde kjøpt. I serviceheftet stod der at lakkoden var LP3G. Så jeg bestilte denne lakken, og pappa lakkerte. Fikk i dag se at denne lakken er litt mørkere enn den lakken som er på resten av bilen :( Mener på at bilen ikke er "falmet"... Leste litt om at det kan finnes flere nyanser innen en fargekode, så kan det være hele feilen? Kan nyansene gøre fargen mørkere eller lysere? Har ikke peiling på dette så spør her... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Devil Skrevet Desember 14, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 14, 2008 Står det at lakk koden er LP3G så er det nok det som er bilens lakk kode.. har du hatt på klarlakk på toppen da? hvis du ikke gjør det så kan lakken være mørkere enn orginalt :) (Ikke skyt meg hvis jeg tar helt 100 % feil :P) Siter low and slow, is how it goes low and slow, plowing snow. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sk0g3y Skrevet Desember 14, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 14, 2008 Ja hadde klarlakk på toppen :( Kankje jeg må få tak i et fargekart over rødfargene i tillfellet noen forige eiere har lakkert bilen... MEN..leste i stad om at det kunne være flere nyanser i en fargekode, så om dette kan være feilen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tomandreee Skrevet Desember 14, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 14, 2008 Ja kan være flere nyanser;) så feilen kan nok ligge der ja. Siter Audi coupe gt 84:)Link:http://www.bilforumet.no/80-90-coupe-1987/204157-audi-coupe-gt.html Audi coupe gt 84-ford sierra 3dørs(cossi:D) Audi a4- http://www.bilforumet.no/a4-s4-and-rs4-1995-2001/232543-audi-a4-b5.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eiriksmil Skrevet Desember 14, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 14, 2008 Selv om bilen ikke er direkte falmet vil det alltid være forskjell på originallakk og ny lakk, den er jo tross alt noe mellom 10 og 15 år. Det beste er vel egentlig å få lakken analysert og få laget opp lakk etter den nyansen bilen har nå, og ikke da den var ny. Eirik Siter '77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto '93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sk0g3y Skrevet Desember 14, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 14, 2008 Det som er er at lakken p bilen ser utrolig fin ut. Ser nesten ut som den har vært lakket. Men ligner veldig på "flash red" eller "tornadorød", så tror det er lakkert med org farge. Kan jeg finne ut av dette via et fargekart? Hvor kan jeg ta prøver av nyanser og det der da? På et audi/vW - merkeversted? Har vært utplassert der så vet de har egen karrosseri avd... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olsen240 Skrevet Desember 14, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 14, 2008 vist fargen er rød så dekkker den veldig dårlig, underlaget har da veldig mye å si.. prøv med en lysere grunning Siter B20 trimdeler ønskes kjøpt. PM http://www.bilforumet.no/nskes-kj-pt/217931-trimdeler-b20-nskes.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Autotune Skrevet Desember 14, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 14, 2008 Du skal mest sansynlig ha den lyseste varianten av LP3G. Den brukes for det meste på Golf. Flashrot og Tornadorot er to helt forskjellige farger. Flashrot er skarpere, eller mere oransje om du vil. Siter The Power of Six Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sk0g3y Skrevet Desember 14, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 14, 2008 Du skal mest sansynlig ha den lyseste varianten av LP3G.Den brukes for det meste på Golf. Flashrot og Tornadorot er to helt forskjellige farger. Flashrot er skarpere, eller mere oransje om du vil. Er det bare på merkeverksted jeg får tak i denne, eller kan hvem som helst som selger lakk skaffe denne? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
te-we Skrevet Desember 14, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 14, 2008 De som blander lakk burde kunne blande denne også.. Lakkrens og poler opp noe på bilen din, bruk fargekart og sammeligne med, så finner du rett nyanse.. Siter -Terje- 99 Passat TDI, Syncro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sk0g3y Skrevet Desember 14, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 14, 2008 Okei:) Men får man tak i den på sprayboks? F.eks på et merkeverksted? Eller blander de all lakken selv? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
te-we Skrevet Desember 14, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 14, 2008 Hvis det er et firma som selger lakk der du bor, så har de kanskje utstyr for å presse den inn på en sprayboks ja.. Slettes ik sikkert merkeverksteda har de nei.. Siter -Terje- 99 Passat TDI, Syncro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Grev1 Skrevet Desember 15, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 15, 2008 Jeg stakk til en lakk/maling butikk, og tok med meg tanklokket. Det viste seg at bilens farge (LN5Y) hadde 4-5 nyanser som gjorde stor forskjell. Selv om bilen er gammel ble de nylakkerte delene tilnærmet likt det originale:) Siter Octavia MK2 Golf MK4 RX7 FC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sk0g3y Skrevet Desember 15, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 15, 2008 Vet noen hvor mange nyanser LP3G har? Har bestilt en annen variant av LP3G, så får bare håpe den matcher;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kimbeer Skrevet Desember 16, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 16, 2008 hehe jeg var innom en lakkbutikk og har faktiskk samme lakk kode. Tror han kisen kom ut med 6-8 forskjellige prøver/nyanser av den lakk koden så måtte liksom se hvilken som så mest riktig ut...var endel forskjell på hvor mørk lakken var og gulnivå. Siter Lexus IS 200 -99 Golf 3 1.9tdi stv. med div mods -97 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg