V70-Pappa'n Skrevet Desember 10, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 10, 2008 Som topic sier, hva kan det være? Begynte i stad, den "kveler" seg og går dårlig ved litt gasspådrag.. går greit om jeg har lite pådrag, høyt gir.. Raper og kveler seg som om luftfilter skulle vært tett, men tok det ut, prøvde uten, ikke noe resultat. Lambdalampa lyser ikke. Etter å ha hatt flatt jern litt bortover gata lukta det brent olje.. Hjelp....???? Siter x 91 Volvo 240 x 07 VW Golf V x 97 Honda Accord - 98 Volvo V70 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
syrefisk Skrevet Desember 10, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 10, 2008 Som topic sier, hva kan det være? Begynte i stad, den "kveler" seg og går dårlig ved litt gasspådrag.. går greit om jeg har lite pådrag, høyt gir.. Raper og kveler seg som om luftfilter skulle vært tett, men tok det ut, prøvde uten, ikke noe resultat. Lambdalampa lyser ikke. For øvrig høres en pipelyd, (falskluft?) som blir høyere jo mer jeg gir på. Etter å ha hatt flatt jern litt bortover gata lukta det brent olje.. Hjelp....???? Sjekk Drivstoff-filter, drivstoff og tenning. Sjekk jordingspunktene på motor og se til at alle sitter skikkelig, spesielt om pipelyden kommer fra høytallerene i bilen. :P suger bilen falskluft vil den mest sannsynlig jage på tomgang. Siter Helvette jeg hater Bergen Gatebilklubb. trekke bolter hei hurra, hurra for boltetrekkern nedpå Aker! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EliteCorrado Skrevet Desember 10, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 10, 2008 Plystrelyd? Toppakning som blåser Siter Seat Leon 1.9 TDI PD Chevrolet Tahoe SC x VW Corrado G60 x Audi 80 x Jetta GTI x Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
V70-Pappa'n Skrevet Desember 10, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 10, 2008 Plystrelyden er utenfra, så nei, det er ikke stereo.. Tenkte på toppakning jeg og men... Andre forslag? Det er kun ved gasspådrag.. Siter x 91 Volvo 240 x 07 VW Golf V x 97 Honda Accord - 98 Volvo V70 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Buøyvolvo Skrevet Desember 10, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 10, 2008 Om det er noen vakumslanger som ikke er på,, eller om det er noe frieksoss.. Siter OLD VOLVO`S NEVER DIE, tHEY ONLY GO FASTER...... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aceofspades Skrevet Desember 10, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 10, 2008 Regner med siden det er en 91 mod. at det sitter katalysator på bilen. Kan være at den har gått tett. Falskluft mellom Lmm og spjeld.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TimBB Skrevet Desember 10, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 10, 2008 Kanskje plystrelyden er fra en gjemt turbo? Siter Tim Bjerkelund Volvo 245 87mod(førstegangsprosjekt) Volvo 244 88mod (B230F Lh 2.2) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
V70-Pappa'n Skrevet Desember 16, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 16, 2008 OPPDATERING: Bytta eksosanlegg.. Null forbedring. Sjekka koden v/lampe under huven: 1-2-1 "Fel signal från luftmängdmätare" Bytta LMM. Null resultat. Alt annet enn tomgang er kun spytting, raping og kveling. Noen som kan tenke seg konkret hva det kan være? Siter x 91 Volvo 240 x 07 VW Golf V x 97 Honda Accord - 98 Volvo V70 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LangFørr Skrevet Desember 16, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 16, 2008 Akkurat samme symptomene som jeg har for tiden, og feilen hos meg er sprukket grenrør. Så tror da enten du har sprukket grenrør eller manifoil om du har det da. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
passat3bg Skrevet Desember 17, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 17, 2008 feilen din er noken ødelagt innsugspakning.. eller at den trekker annen falsk luft. hadde samme problen med kvelning å den kjeie pipelyden.. det var innsugspakningen, bytta den, å alt blei bra :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
henning_dt85 Skrevet Desember 18, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 18, 2008 viktig å sjekke at tenningen er justert riktig. slet lenge med at bilen min dro dårlig og fusket, faktisk også stoppet i oppoverbakker, det var ikke noe verre enn at fordeleren stod litt feil. Siter Amazon 65-strøken bil amazon 67-prosjekt Volvo 245 85-Bruksbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
V70-Pappa'n Skrevet Desember 19, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 19, 2008 Oppdatering: Kvitt alle feilsignalene, ikke noe sånt som er problem nå. Ulempen er: Ryker HVITT som faen, noe vann er forsvunnet, lukter brent olje om jeg prøver å presse den opp i fart.. Oljesvetting på blokka er vel også et tegn på ---Toppakning--- DAMN. Siter x 91 Volvo 240 x 07 VW Golf V x 97 Honda Accord - 98 Volvo V70 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tsbusa Skrevet Desember 19, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 19, 2008 Oppdatering: Kvitt alle feilsignalene, ikke noe sånt som er problem nå. Ulempen er: Ryker HVITT som faen, noe vann er forsvunnet, lukter brent olje om jeg prøver å presse den opp i fart.. Oljesvetting på blokka er vel også et tegn på ---Toppakning--- DAMN. Damn? Toppakning er så lett å skifte på volvo at jeg pleier å gjøre det for fun. Siter -Subaru Impreza WRX "STi" 01' -Subaru Impreza WRX 01' http://www.dlgracing.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
V70-Pappa'n Skrevet Desember 20, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 20, 2008 Damn? Toppakning er så lett å skifte på volvo at jeg pleier å gjøre det for fun. Bilen står klar, bare å plinge når du er i nærheten ;) Siter x 91 Volvo 240 x 07 VW Golf V x 97 Honda Accord - 98 Volvo V70 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
244 volvo v8 Skrevet Desember 20, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 20, 2008 Bilen står klar, bare å plinge når du er i nærheten ;) vet en som tar den jobben her jeg billig men vet ikke nå för jul da hehe Siter volvo no turboshit real power only http://www.bilforumet.no/200-serien/205733-244-volvo-v8-makeover-p-bilen-motor.html sveier rust og ordner småting send pm hvis du trenger det östfold:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg