Gå til innhold

La oss snakke om stuk/stance

Ranger emnet


eiriksmil

Anbefalte innlegg

Så her er et par bilder til av bilen min, fra i dag, fikk lufta den en tur i dag. At jeg er en av de med lavest bakkeklaring her i møre og romsdal (uten styling) er ikke usannsynlig.

 

26754_109766145716038_100000479599038_193733_4815432_n.jpg

 

26754_109766149049371_100000479599038_193734_4672126_n.jpg

 

26754_109766162382703_100000479599038_193737_4889174_n.jpg

 

Får pekefingern rett under skvettlappene, og de er kutta ned litt over 2 og en halv cm :p

http://photos-f.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc3/hs509.snc3/26754_109766152382704_100000479599038_193735_5544697_n.jpg

 

26754_109766165716036_100000479599038_193738_2631543_n.jpg

 

26754_109766159049370_100000479599038_193736_3725601_n.jpg

 

RÅTT :pray:pray:pray

Spotted in Narvik på Facebook?

https://www.facebook.com/groups/113062795388716/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MERE CAMBER! så går det fint det vettu :m'm: man må gjerne ofre litt for å gå lavere enn det "normale" 40-40 eller 60-60 senk :P

 

Så her er et par bilder til av bilen min, fra i dag, fikk lufta den en tur i dag. At jeg er en av de med lavest bakkeklaring her i møre og romsdal (uten styling) er ikke usannsynlig.

Camberen drepte bilen. Uten så mye camber, hadde det vært pent - men ikke med.

"The devil on my shoulder got a devil on his back"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Camberen drepte bilen. Uten så mye camber, hadde det vært pent - men ikke med.

 

Sånn er det når man skal gå lavt, og som jeg sa på efss forumet, så er ikke dette mye camber. greit nok bake ligger det vel på rundt -6 grader, men det er fortsatt ikke mye i forhold til de "vip style" folka gjør. Mange av de som drar det helt ned til -30grader for å få bilen så lav som overhode mulig. Jeg kommer nok til å rette opp litt camber når jeg får valset hjulbuene. Men sånn som det er nå, så går så vidt.

 

Og for at du skal forstå hva jeg mener med at jeg har "lite" camber, så legger jeg til et latterlig bilde av en "vip style" bil. Dette er masse camber, og ser helt tåpelig ut.

vip7n.jpg

 

 

EDIT:

 

Pluss, det er nok litt med hva folk er vant med å se her i norge, de fleste er glad i styling, fresh farge og mega svære bling bling felger som fyller hjlbuen helt. Også som oftes så er bilene så lite gjennomført og blitt gjort på et kjempe lite budsjett. Noe jeg synes har gått ut på dato for noen år siden, er liksom ikke så mange som skiller seg ut lengere. Ser de fleste 92-95 civicene som blir stylet nå om dagen (siste 6-7 åra(for de som fortsatt gjør det) har brukt samme bakfanger, er et svært antall med civicer med samme bakfanger, og det gjelder de fleste biler.

 

Altså ikke frekt ment eller noe, men jeg synes styling har blitt kjedlig. Jeg setter pris på gjennomførte biler, da også styla biler, men merk det ordet "gjennomført", som det har blitt lite av. :) Og det betyr ikke at bilen min er gjennomført enda. For den er langt ifra ferdig.

Endret av Roar89
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veit godt hvordan VIP på speed kan se ut, og det ser ei heller bra ut. Mulig din hadde sett bedre ut med samme camberen om felgene hadde vært breiere.

 

Jeg er vant med å se biler som ikke har styling, så det er ikke det som gjorde at jeg synes camberen på bilen din ødela looken, for jeg liker tvert imot ikke noe som i det hele tatt ser ut som styling.

 

Må ikke ha camber for å gå lavt, heller;)

IMG_5283.jpg

 

IMG_4734.jpg

 

Den ene gamlebilen var da senket 120mm uten å måtte ty til noe camber bak, og det i kombinasjon med 8x15 ET22 som var spacet ut til ET2. Skamsenk er ikke nødvendigvis synonymt med camber.

 

Poenget: Veit alt du snakker om, og er enig i det du sier, men synes likefullt at camberen på bilen din drepte den.

Endret av |Massern|

"The devil on my shoulder got a devil on his back"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

negativ camber er nydelig det, men alt med måte, syns civicen din roar var bra jeg, men så negativ camber foran må vel være litt vanskelig å svinge med? leiter vel på styring(servo, styresnekke osv) jeg sleit med at servoen begynte å hakke på merca når jeg fikk grei negativ camber foran

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veit godt hvordan VIP på speed kan se ut, og det ser ei heller bra ut. Mulig din hadde sett bedre ut med samme camberen om felgene hadde vært breiere.

 

Jeg er vant med å se biler som ikke har styling, så det er ikke det som gjorde at jeg synes camberen på bilen din ødela looken, for jeg liker tvert imot ikke noe som i det hele tatt ser ut som styling.

 

Må ikke ha camber for å gå lavt, heller;)

 

 

Den ene gamlebilen var da senket 120mm uten å måtte ty til noe camber bak, og det i kombinasjon med 8x15 ET22 som var spacet ut til ET2. Skamsenk er ikke nødvendigvis synonymt med camber.

 

Poenget: Veit alt du snakker om, og er enig i det du sier, men synes likefullt at camberen på bilen din drepte den.

 

Sant så sant det du sier. Min er senka 140 fremme og 120 bak, enda har jeg 20 å gå på fremme og bak. Men siden jeg kjører på 8x15 et25 og har noen hjulbuer som nekter noe annet med den dimmen uten valsing og fjerning av innerskjermer, så må det til for å komme seg lavt.

 

Har man nav som sitter langt inne, så er det ikke stress med lavt inpress, mye senk og breie felger, men navet mitt sitter ganske langt ute, så med felgene mine og 0 camber, så stikker felgene 3-4cm utenfor hjulbuene. Senker man da så vet man hva resultatet blir :well:

 

Også en mulighet for at jeg går 9x15 eller 9x16 til sommern, får se hva finner i statene ;)

 

negativ camber er nydelig det, men alt med måte, syns civicen din roar var bra jeg, men så negativ camber foran må vel være litt vanskelig å svinge med? leiter vel på styring(servo, styresnekke osv) jeg sleit med at servoen begynte å hakke på merca når jeg fikk grei negativ camber foran

 

Null problem med sving, en smule tung når man står stille, men sånn er det uten servo og breie dekk. Responsen ble helt latterlig syk, mye pga spissinga ikke er helt korrekt, og peker veldig inn mot fronten. Eneste problemet er at jeg ikke får fult rattutslag, men det er pga dekka tar oppi hjlubuen. Derfor skal skjermene få seg en omgang med valsa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår