Gå til innhold

Erfaringer med piggdekk

Ranger emnet


bjarne

Anbefalte innlegg

Har hakka 5 på volvon. kjøpte de for 2 uker siden. med rikgtig lufrtrykk er de gode og kjøre på, ved litt heftig oppbremsing føles bilen litt ustabil. men helt ok å kjøre.

 

har sladdet en del og spunnet en del, men virker som piggene sitter godt enda!

Kjør hardt, kjør stil, det er volvo som er bil!!!!! :) :partyon :boxing

Folk med hjerne,kjører ikke bil med stjerne :P

kjører nissan primera

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hakka 5 forann, kansje ikke helt akutelt i problemstillingen i tråden, men med 200 motor hester blir det litt riving og sliting i piggene på både asfalt og snøføre.. Og har ikke mistet noen pigger etter hva jeg har sett. Hadde hakka 4 på corollaen jeg hadde og de hadde en tendens til og brekke pigger. Dette er ikke tilfellet på hakka 5 etter hva jeg har erfart så langt.

 

Disse dekkene har vel gått forrige sesong og denne sesongen. Ser at det er revet bort litt gummi rundt piggene, men det ser ikke ut til og være noe problem.

CIMG3230.jpg

 

spørsmålet er vel heller om piggene kommer til og bli nedslitt fort om det ikke er skikkelig snøføre..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pigger i dekk holder rimelig greit selv ved sladd men selvfølgelig ikke ved OVERDREVEN sladd " Da mener jeg at du kan miste kanskje 3 pigger av 100-200 i dekket ditt ved å skamdrifte i ei rundkjøring kanskje 5 runder, folk tar det for gitt at pigger forsvinner fortere en forventet men dette skjer for det meste på store biler med last ( biler over 7000 kg ) Har du personbil å kjører normalt burde ALLE piggene dine sitte på plass neste sesong om det er nye, hvis ikke er det simplethen ikke særlig bra kvalitet på dekket, jeg pigger dekk sev på jobb, å slik vi gjør det så må det ett kompressor-bor til for å fjerne piggene...

- RX7 FC3S EUR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg spant ut bakdekka for pigg på en times tid...husker ikke åssen merke det er på dekka, men var nye:P men vil uansett anbefale piggdekk for sladding, for du har bedre grep foran på is...

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår