Gå til innhold

Japsebløffen

Ranger emnet


urqell

Anbefalte innlegg

BMW må da ha biler med bra kvalitet da de ofte blir kjørt langt og ofte har unge og "uvørne" eiere.

Et par jeg kjenner sverger til Japansk og jeg kommer aldri til og få høre noe negativt om bilene dems om de så skulle dette sammen runt øra på dem.

Virker som eiere av Japanske biler er langt mere hårsåre når dette med kvalitetsbrister blir tatt opp,man ser jo det gjennom tråden at de ikke gidder og lese det som står skikkelig en gang før de omtrent kaller deg for en kjempestor idiot som kan betvile noe sånt som at ting faktisk kan ryke på en bil

 

Amen til det! Noen er jo helt hysteriske her inne, har vi funnet akilleshælen? ;p

 

 

Så lenge de reparer små feilene gratis, og jeg ikke stopper midt på langtur pga reg reima har ryket funker det fett for meg, " hvis jeg hadde eiet" toyota .

 

Haha, "så lenge den ikke detter sammen så er jeg fornøyd", hva slags krav til bilen er det? :)

» [ ] Audi A6 2.6 V6, 1995

» [x] VW Golf 3, 1994 (Prosjekt) SOLGT!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 72
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ganske morsomt å se. Skriver man noe galt om et bilmerke kommer alle med sine favoritter for å sammenligne og skryte.

 

Har nå tilbrakt snart 13 år på et bilverksted, og må bare si at den feilfrie bilen finnes ikke. ALLE, absolut alle biler har sine problemer.

 

Men det som er jævlig pussig er at hver gang man holder på med en Toyota som man ikke finner ut av, og tar kontakt med Toyota forhandleren, så er det problemet man har helt nytt for dem. Det har de aldri vært borti.

Men når man har funnet ut av hva som er galt, og skal bestille de nødvendige deler, så vet delelagerpersonalet på Toyota akkurat hva som trengs, og ikke nok med det. De har delene på lager. Jævlig merkelig at de har deler det aldri er noe galt med på lager.

Dette er unikt for Toyota.

 

Men å blande VAG, MB og BMW inn i denne diskusjonen blir litt dumt. Mange av disse bilene er mye mye mer avansert enn Toyota, og da sier det seg selv at det blir mere problemer. Se på en ny Hi-Ace. Vært produsert "uforandret" siden tidlig på nittitallet, og konstruksjonen stammer vel fra slutten av syttitallet. Er grenser for hvor mye som kan gå istykker på en blikkboks

Dessuten lever nok Toyota godt på ryktet sitt siden gamle Corolla og Carina. De bilene var det aldri noe tull med, bortsett fra rust.

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

carina feilfri?? jeg hadde carina, holdt 2 timer på jorde før forstillings skrangla i fra hverandre... søppel

 

har en taunus bravo 2 som har gått 5 år på jorde. Går enda, men foringene er så morkne at dem nesten detter av.

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er ikke stort sett feilfrie biler synonymt med biler som tåler juling da. Lov å bruke huet litt iallfall...

 

MYE bedre kvalitet og holdbarhet på gamle Carinaer og Corollaer enn Auriser og Avensiser. Dukker sikkert opp rust på dem og etterhvert.

 

 

Eirik

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss, er det og en problemstilling man må ta hensyn til når man kjøper en toyota? Tar den med meg i graven jeg ;)

 

haha, tror du misforsto litt.. eller at jeg forklarte meg dårlig :P

 

Sitat:

Opprinnelig skrevet av Sæther Racing

Så lenge de reparer små feilene gratis, og jeg ikke stopper midt på langtur pga reg reima har ryket funker det fett for meg, " hvis jeg hadde eiet" toyota .

 

Haha, "så lenge den ikke detter sammen så er jeg fornøyd", hva slags krav til bilen er det?

 

 

For og skrive det rett ut: Jeg mener nå at slike sinsyke priser som blandt annet audi operer med på blandt annet service inkl skifta av reg reim er helt forkastelige..

 

Om audi hadde laget bilen anderledes hadde det kansje kosta mindre..

 

derfor komentaren min, Det er bedre at den ikke detter sammen og reg reima holder enn og måtte betale over 30.000 for og bytte den...

 

alle biler er dritt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er ikke stort sett feilfrie biler synonymt med biler som tåler juling da. Lov å bruke huet litt iallfall...

 

MYE bedre kvalitet og holdbarhet på gamle Carinaer og Corollaer enn Auriser og Avensiser. Dukker sikkert opp rust på dem og etterhvert.

 

 

Eirik

 

jo, selvfølgelig er det synonymt?! tuller du nå eller?

 

ja, det er bedre kvalitet i gamle toyotar ja, f.eks hiace,landcruiser osv osv.

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BMW må da ha biler med bra kvalitet da de ofte blir kjørt langt og ofte har unge og "uvørne" eiere.

Et par jeg kjenner sverger til Japansk og jeg kommer aldri til og få høre noe negativt om bilene dems om de så skulle dette sammen runt øra på dem.

Virker som eiere av Japanske biler er langt mere hårsåre når dette med kvalitetsbrister blir tatt opp,man ser jo det gjennom tråden at de ikke gidder og lese det som står skikkelig en gang før de omtrent kaller deg for en kjempestor idiot som kan betvile noe sånt som at ting faktisk kan ryke på en bil

 

Sånn er det med ALLE merker. Folk med mercedes tar det som en personlig fornærmelse hvis man sier f.eks at nye e-klasse har rustproblemer. Og ikke bare mercedes, alle andre merker også. Alle har sin favoritt,og den vil man ikke høre noe dritt om. Og er ikke hele denne tråden bare basert på en kommentar fra en nyhetsartikkel? Kan jo være skrevet av hvem som helst den.

 

 

Og biring, den toyotaen? Hvordan stand var den i når du fikk den? Kan jo ha vært halvvrak fra før. Dessuten er ingen biler beregna for jordekjøring, selv om taunusen din tilfeldigvis tåler det. Det kunne likegodt ha vært motsatt. Corollaen min fikk så sinnsykt mye juling på de åra jeg hadde den, og bytta aldri noe som helst i forstilling på den bilen. Ikke så mye som et hjullager eller foring på 3 år og 200000km med mishandling.

 

Jeg har ikke toyota nå, og er ingen utprega fan så det er sagt. Men å basere kvaliteten på et merke på en jordebilerfaring og en kommentar på en nyhetsartikkel er noe usaklig etter min mening. Og din tidligere kommentar med at jeg skal slutte å forsvare toyota, hva er det? Sitter ikke du og forsvarer mercedes? Blir akkurat samme sak det, bare at du har en annen mening.

 

Livet er for kort til å diskutere med biring.

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er lov å rustbehandle en bil veitu;) kjører man uten å vaske/rustbehandle. Men som sagt, heller rustbehandle en bil som ruster, enn å ha noe riskokere som OGSÅ ruster OG har dårlig clutch.

 

Men nå gadd jeg ikke mer her.. hei

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Biring:

 

Nå har firmaet jeg jobber i hatt en drøss nye mercer i det siste. Vi hadde en 2004 mod E320 Avantgarde, som startet og ruste ved bakluka, og disse små "poppene" i taket der man kan feste skistativ og slikt, samt kanalene og i hjulbuene. Rust på tak og bakluke kom allerede etter to år, og resten kom fortløpende etter dette. bilen ble solgt i 2007, dog via Bertel O Steen som selvfølgelig rettet opp rustfeil før salg. Kan også minne om at Sigøynercrommen i grillen foran starta og få store blemmer. Nå tenker vel du og andre mercedes entusiaster her inne, "Dårlig behandling". Nei, denne bilen levde et liv i garasjen. Hadde kun gått 17.000 fra den var ny til vi solgte den i 2007. Riktignok ble den kun brukt på turer til tyskland og andre langdistanseturer til firmaet.

 

Så har vi en Vito stående, denne har vi ennå. Kassebilen...

Er det normalt, med slitte endeledd og bærekule allerede etter 7.000 Km på veien? I dont think so. Dette fikset selvfølgelig BoS uten ekstra kostnader.

 

Nå har vi handlet en ny 2008 mod 320 nå.. Diesel denne gangen vel og merke. Så får vi se om mercedes sine "nye" biler vil holde bedre, eller om det fortsatt starter og ruste og gå gæli.

 

For all del, god service på verksted og slikt. Men er jo surt når man betaler mye penger for en bil, som starter og ruste og slite så tidlig.

 

Men biring: Kom ikke her og si at Mercedes er så bra som du skal ha det til. For all del, jeg er stor fan av Mercedes jeg. De gode gamle bilene som faktisk gikk, fungerte og så bra ut. Noen nye også selvfølgelig, men når vi kommer til KVALITET På bilene de per dags dato leverer! Så kan de se langt etter og ta igjen f.eks Mazda, Nissan, Ford, Opel, etc. Er så ufattelig mange som ligger foran Mercedes.

 

Mercedes Benz står ikke for kvalitet som de en gang gjorde.. får håpe dette endrer seg.

- 04" VW Golf 5

x 98" Nissan N15 Almera

x 83" Audi 80 CL

x 89" VW Caravelle Coach

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår