eks0s Skrevet Desember 4, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2008 får ikke start på min mercedes 250 d. muligens noe er kortsluttet siden jeg jeg hadde glemt å ta på størmpluggen til den bakerste glødepluggen før jeg prøvde å starte. kom visst litt gnister da. har målt og det kommer størm som det skal til gløderene, men bilen tenner ikke. nesten som om bilen var potte tom for diesel. kan de to minusgradene ute ha fryst noe av dieselen og laget en blokkade? alle sikringer er i orden, også den store man skrur fast i den svarte boksen i venstre hjulbrønn til glødinga. noen som har opplevd noe lignende, eller har andre råd? takk på forhånd! Siter Mercedes w124 250d 89 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eks0s Skrevet Desember 7, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 7, 2008 ingen? er det kanskje releet bak betteriet som har gått i stykker? lukter diesel av bak bilen når jeg kinner. så diesel kommer det nok fram. Siter Mercedes w124 250d 89 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sannerud Skrevet Desember 7, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 7, 2008 vet du at glødepluggene er i orden da? Hjelper ikke med strøm til de hvis de gløder dårlig... Prøvd å gløde ekstra lenge (vente noen ekstra sekunder med å starte etter at glødelampa har sluttet å lyse) ? Siter 350SE 73 350SE 75 300TD 92 C200T 99 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eks0s Skrevet Desember 8, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 8, 2008 vet 4 av 5 glødeplugger er i orden. den har vært litt tungstartet før når den er kald, men nå tenner den altså ingenting et 3-4 glødinger + motorvarmer. og den skal jo igrunn klare å starte uten gløding når den er varm på grunn av kompresjonen. bilen har vært slik siden jeg fant den helt tom for strøm forrige uke. begynner å gå tom for ideer om hva som kan være feilen nå. Siter Mercedes w124 250d 89 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sannerud Skrevet Desember 8, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 8, 2008 Okei, da vet ikke jeg helt hva det kan være. Hvis du vet at glødepluggene er ok og at motoren får diesel så skulle den jo starta...er vel ikke så mye hokus pokus med en gammal 250 D. Hvis ikke dieselpumpa har havarert da og ikke fordeler som den skal lenger eller har hoppa på reg.kjedet. Men det er vel lite sansynlig med tanke på at den ble sånn etter at du gikk helt tom for strøm og ikke har rota med noe annet. Men det er kanskje en ide å legge ut spørsmålet på teknisk, er sikkert mange fler som leser der....eller høre med et mercedesverksted om de har no formening. Siter 350SE 73 350SE 75 300TD 92 C200T 99 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kjetil1972 Skrevet Desember 10, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 10, 2008 vet 4 av 5 glødeplugger er i orden. den har vært litt tungstartet før når den er kald, men nå tenner den altså ingenting et 3-4 glødinger + motorvarmer. og den skal jo igrunn klare å starte uten gløding når den er varm på grunn av kompresjonen. bilen har vært slik siden jeg fant den helt tom for strøm forrige uke. begynner å gå tom for ideer om hva som kan være feilen nå. kommer det eksos når du prøver å starte? tror motoren og eksosen din er sørpefull av diesel.(sur og grinete) sjekk om luftfiltret er rent eller om det er is i det. tror bilen trenger litt mere strøm for å få opp omdreiningen på motoren i startøyeblikket. prøv å gi den starthjelp fra annen bil med ordentlig batteri/ladding (ikke fra en opel corsa e.l) eventuelt prøv å tau den igang. Siter VW Passat 2.0TDI 2006 X Audi S6 2,2 20VT 1997 X Audi A6 2,5TDI Quattro 2001 X Audi A6 2,5TDI Quattro 1996 X Mitsubishi Pajero 3000 Fjallasport 1992 X mitsubishi Pajero 3000 1991 X Volvo V70XC 2,5T 1998 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eks0s Skrevet Desember 10, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 10, 2008 lukter "rå diesel" fra eksosen kan man si. det er med andre ord ingen tenning. selv om alle sikringer er i orden. har kanskje en mistanke om at det kan være et av de to releene som står bak batteriet. "5 zcl diesel" tror jeg det står på det. kan dette stemme? kan desverre ikke taue bilen igang på grunn av automatkassa. takk for alle svar hittil. har desverre ikke blitt noe klokere og nå nærmer det seg to uker siden bilen gikk sist, tragisk å være uten bil... Siter Mercedes w124 250d 89 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PukkverkPower Skrevet Januar 11, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 11, 2009 Prøv å løsne et par av røra som går frem til dysene. Ikke skru dem av, men sånn halveis. Så kontroler at det fløder støtvis når du drar på starteren!!! Du kan også prøve med FORSIKTIGHET å sprute litt startgass i luftfilteret når du drar på starter'n. IKKE FØR du prøver å starte, men SAMTIDIG som du prøver å kværne!!! Så da trenger du litt bistand av en som kan vir på nøkkelen, samtidig som du sprayer et sek. eller to inn i luftfilterboksen!! GÅR DEN IKKE DA, BØR DU SE DEG OM ETTER EN NY BIL...!!!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.