Gå til innhold

startproblemer


eks0s

Anbefalte innlegg

får ikke start på min mercedes 250 d. muligens noe er kortsluttet siden jeg jeg hadde glemt å ta på størmpluggen til den bakerste glødepluggen før jeg prøvde å starte. kom visst litt gnister da. har målt og det kommer størm som det skal til gløderene, men bilen tenner ikke. nesten som om bilen var potte tom for diesel. kan de to minusgradene ute ha fryst noe av dieselen og laget en blokkade? alle sikringer er i orden, også den store man skrur fast i den svarte boksen i venstre hjulbrønn til glødinga. noen som har opplevd noe lignende, eller har andre råd?

 

takk på forhånd!

Mercedes w124 250d 89

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vet 4 av 5 glødeplugger er i orden. den har vært litt tungstartet før når den er kald, men nå tenner den altså ingenting et 3-4 glødinger + motorvarmer. og den skal jo igrunn klare å starte uten gløding når den er varm på grunn av kompresjonen. bilen har vært slik siden jeg fant den helt tom for strøm forrige uke. begynner å gå tom for ideer om hva som kan være feilen nå.

Mercedes w124 250d 89

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei, da vet ikke jeg helt hva det kan være. Hvis du vet at glødepluggene er ok og at motoren får diesel så skulle den jo starta...er vel ikke så mye hokus pokus med en gammal 250 D. Hvis ikke dieselpumpa har havarert da og ikke fordeler som den skal lenger eller har hoppa på reg.kjedet. Men det er vel lite sansynlig med tanke på at den ble sånn etter at du gikk helt tom for strøm og ikke har rota med noe annet.

Men det er kanskje en ide å legge ut spørsmålet på teknisk, er sikkert mange fler som leser der....eller høre med et mercedesverksted om de har no formening.

350SE 73

350SE 75

300TD 92

C200T 99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vet 4 av 5 glødeplugger er i orden. den har vært litt tungstartet før når den er kald, men nå tenner den altså ingenting et 3-4 glødinger + motorvarmer. og den skal jo igrunn klare å starte uten gløding når den er varm på grunn av kompresjonen. bilen har vært slik siden jeg fant den helt tom for strøm forrige uke. begynner å gå tom for ideer om hva som kan være feilen nå.

 

kommer det eksos når du prøver å starte?

tror motoren og eksosen din er sørpefull av diesel.(sur og grinete)

 

sjekk om luftfiltret er rent eller om det er is i det.

tror bilen trenger litt mere strøm for å få opp omdreiningen på motoren i startøyeblikket.

prøv å gi den starthjelp fra annen bil med ordentlig batteri/ladding (ikke fra en opel corsa e.l) eventuelt prøv å tau den igang.

    VW Passat 2.0TDI  2006

 X Audi S6 2,2 20VT  1997

 X Audi A6 2,5TDI Quattro 2001

 X Audi A6 2,5TDI Quattro 1996

 X Mitsubishi Pajero 3000 Fjallasport 1992

 X mitsubishi Pajero 3000 1991

 X Volvo V70XC 2,5T 1998

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lukter "rå diesel" fra eksosen kan man si. det er med andre ord ingen tenning. selv om alle sikringer er i orden. har kanskje en mistanke om at det kan være et av de to releene som står bak batteriet. "5 zcl diesel" tror jeg det står på det. kan dette stemme?

 

kan desverre ikke taue bilen igang på grunn av automatkassa.

takk for alle svar hittil. har desverre ikke blitt noe klokere og nå nærmer det seg to uker siden bilen gikk sist, tragisk å være uten bil...

Mercedes w124 250d 89

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Prøv å løsne et par av røra som går frem til dysene. Ikke skru dem av, men sånn halveis. Så kontroler at det fløder støtvis når du drar på starteren!!! Du kan også prøve med FORSIKTIGHET å sprute litt startgass i luftfilteret når du drar på starter'n. IKKE FØR du prøver å starte, men SAMTIDIG som du prøver å kværne!!! Så da trenger du litt bistand av en som kan vir på nøkkelen, samtidig som du sprayer et sek. eller to inn i luftfilterboksen!! GÅR DEN IKKE DA, BØR DU SE DEG OM ETTER EN NY BIL...!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår