Gå til innhold

144 i 80 sonen

Ranger emnet


generalen

Anbefalte innlegg

Blei blinka i en fotoboks for nærmere ett halvt år siden, med far sin bil. Eg trodde jo den var blitt henlagt siden det hadde tatt såpass lang tid, men i dag ringte lensmannen meg å spurte om det var meg, sa og at di hadde ett passbilde som kunne ligne på bilde fra fotoboksen. Eg nekta no på det å sa det måtte vere noen andre i familien. Så no må eg ned på stasjonen en dag å se om det er meg på bilde..

 

Så har eg noen som helst sjangse til å slippe unna?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om han ikkje blir hengt om han brukar maska. :D

skulle til å si noe av det samme.

Om du ikke mister lappen, så kanskje du blir skutt.

 

Ontopic: Tror nok du har en dårlig case på gang.

 

144 i 80 sone er ganske heavy og langt over grensa.

Seat Leon 1.9 TDI PD

Chevrolet Tahoe SC x

VW Corrado G60 x

Audi 80 x

Jetta GTI x

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, så vidt meg bekjent pleier ikke falsk forklaring å gi redusert straff, du bør nok heller være forberedt på det motsatte :)

 

Uten at jeg er jurist så mener jeg at det ikke gir økt straff å forklare seg uriktig dersom man er mistenkt/siktet, men man kan få litt rabatt dersom man avgir en uforbeholden tilståelse og ellers bidrar til en rask løsning i saken. Som vitne derimot er det straffbart å ljuge.

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uten at jeg er jurist så mener jeg at det ikke gir økt straff å forklare seg uriktig dersom man er mistenkt/siktet, men man kan få litt rabatt dersom man avgir en uforbeholden tilståelse og ellers bidrar til en rask løsning i saken. Som vitne derimot er det straffbart å ljuge.

 

Nja, §'en om falsk forklaring gjelder vel strengt tatt i retten under ed uavhengig av status, ikke bare vitner. Strafferamme på 5år det :)

I avhør er det vel som du sier dog jeg tviler sterkt på at det er no sjakktrekk å prøve juge når de sitter med bildebevis. Men for all del, lykke til. Ender vel i retten uansett så kan kansje være like greit og endre forklaring først som sist :)

VW CADDY 1.9 TDI 2007

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nja, §'en om falsk forklaring gjelder vel strengt tatt i retten under ed uavhengig av status, ikke bare vitner. Strafferamme på 5år det :)

I avhør er det vel som du sier dog jeg tviler sterkt på at det er no sjakktrekk å prøve juge når de sitter med bildebevis. Men for all del, lykke til. Ender vel i retten uansett så kan kansje være like greit og endre forklaring først som sist :)

 

Det er da du drar den "Åja, stemmer det! Nåååå husker jeg det" :D

 

 

Eirik

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår