SpAyder Skrevet Desember 1, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 1, 2008 Heisan mitt varmeapparat virker ikke, kjørte med bare vann på radiatoren, en stund, å skiftet over til frostvæske rett etter sommeren. Men etter eg gjorde det kommer det bare kald luft ut varmeapparatet. Etter min vitenskap så skulle eg tro det var luft i varmeregisteret. Noen som vet hvordan eg får drenert ut luften, noen metoder for det? Håper på kjappt svar, er lei av og sitte å hakke tenner;) er foresten en g60 det er snakk om;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SpAyder Skrevet Desember 1, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 1, 2008 og foresten det er væske på anlegget, det passer eg på jevnlig Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bora2000SR Skrevet Desember 1, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 1, 2008 hvordan er temp.måleren da? virker som luft i systemet. mn skal forsvinne av seg selv da.. bare la den stå på tomgang ei stund men virker som du har kjørt med den en stund ette at det skjedde. Siter Team Low And Slow - VW Bora 1.6 2000 - Ford Sierra 2.0L x Mazda 323 1.6 1989 x Volvo 360 B19 1985 x Mercedes 190 2.0 1984 x Audi 80 1.6 1982 x Mazda 626 2.0 1987 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DeVille Skrevet Desember 1, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 1, 2008 Ikke sikker hvordan det ser ut oppi der, men noen har lufteventil. På en bil jeg hadde var det en liten plastskrue på en av vannslangene. Dermed bare åpne den, la motoren går til den er varm og det kommer vann ut. Ellers kan du prøve å åpne påfyllingslukket og la den gå. Kan jo også være noe som har begynt å tette seg. Men å lufte er enkel og billig da :) Siter "Who are you and why should I care?" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GGGolf Skrevet Desember 1, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 1, 2008 Det eg gjer når eg skal lufte kjølesystemet, er å skru laus eksapnsjonstanken og løfte den opp så den blir øverste punkt. Så lar bilen gå seg varm og luften går ut av seg sjølv. Funka alltid bra det. Siter Working offshore! Corrado G60- eit spennende prosjekt på gang. 1999VWgolf 1.9TDI (kånebilen) billig i drift! Audi A4 2007mod TDIQ 200hk S-line Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SpAyder Skrevet Desember 29, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 29, 2008 oki det skal eg prøve du ;) Takker for alle svarene , å gir en lyd litt seinere om eg fikk det til eller ikke;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SpAyder Skrevet Januar 5, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 5, 2009 Fikk tid og prøve det i dag, løftet opp hele ekspensjonstanken eg og startet motoren, men var litt usikker på om eg skulle ha lokket av eller på, så prøvde begge delene. Da den hadde gått seg varm og eg var trøtt i armene, så synest ikke eg det var noe forskjel vertfall. Var like kald luft. Men skal eg ha av lokket kansje? vannet låg og vippa mellom max og min hele tiden... og eg løftet den så langt opp eg kunne... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
coworth-racing Skrevet Januar 5, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 5, 2009 bruker den mye frostvæske? Siter - 1997 VW Golf 1,9 TDi Variant - 1994 VW Passat 1,9TD Kat. Variant - Prosjekt - 1976 Mazda 818 (restaurering/gatebil-prosjek) ...og snart en G2 og en Jetta mk2 ;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SpAyder Skrevet Januar 6, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2009 nei vil ikke si den bruker ekstremt mye nei, går liksom 2 måneder mellom hver gang den er fra max til min, Men i går når eg hadde den som høyeste punkt, og motoren var begynt og bli varm så steg den en smule. men det kan vel ha med at lokket var av eller? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg