Gå til innhold

SpAyder

Bruker
  • Innholdsteller

    59
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om SpAyder

  • Bursdag 12/16/1986

Contact Methods

  • Bosted
    Bergen

SpAyder's Achievements

  1. heisan! Da har eg gått til innkjøp av en carina E 2.0 automat. Det eg lurte litt på og irriterer meg litt over er at når den gearer i siste gearet, og eg kjører med jevn fart, med foten så vidt bortpå gassen , så humper den en del. Har skiftet plugger, olje og oljefilter. har sjekket kjørecomputeren , men den viste ikke noen feil. Dette er en bil eg ikke skal legge ut noe mye penger på så lurte bare på om noen er kjent med problemet. Føler liksom den bruker litt mye bensin også. kan også nevne at eg lånte en opel astra 1,6 93mod automat. med 100hk , og den følte eg var bedre respons på en min, ang pådrag. Føler liksom at det blir litt feil med tanke på at det er nesten 40hk forskjell. Håper noen har et klokt svar på dette ;)
  2. takker veldig for svare , skal sitte med ned og se over hva han har skrevet og sån når eg får tid ;) Gir en tilbake melding om eg finner ut av det ;) men takk igjen for hjelpen :pimp
  3. heisan i dag sjekket eg litt opp, har skiftet kat og gått over hele eksosanlegget, og no er det fullstendig tett. tok av lamdaen for og se om det var noen skader på den, og den ene kontakten var nesten av, loddet dette sammen igjen. samtidig, hev eg på en ledning fra flensen der du sa (slipte vekk rust før eg satt den på) allt dette gjorde ingen utslag på forbruket. men lurte litt på fargene på lamda ledningene. oppe med stikk-kontakten er det 4 ledninger 1. rødbrun - den går til en 6mm skru ved siden av kontakten 2. hvit - ned til lamdaen 3. hvit - ned til lamdaen 4. svart ned til lamdaen er dette vanlige farger og hvorfor går det 2 hvite ledninger ned til lamdaen ?
  4. oki , skal se litt nermere på det en dag eg får tid. bestillte ny lamda fra statene også i gå;) her reinet ut gjenomsnittet mitt på en hel tank og det ligger ganske nøyaktig på 1,2l mila... men når eg tar ut lamdakontakten, skal turtallet endre seg da? og hvis det skal endre seg, skal det skje med en gang eg plugger den utav, eller må eg kjøre litt med den først?
  5. heisan! ser du fikk ned bensinforbruket vet og gjøre dette. har veldig likt problem , og har hatt det i over et år no. min ligger på allt fra 11,4- 14l/100km har lagt opp ledning som du har gjort, litt tykkere da men det er vel bare bra. men har samme problemet enda. Da må eg nevne at co-pot sensoren er stillt på 500ohm, slange til ecu er 1000mm og 3,5mm tykk, skiftet blå temp sensor, og lamdasensor. det eg lurer på er om du skrur ledningen fast i ene skruen i eksosflensen? og lar den gå strake veien opp til insuget og videre til motortopplokket? Du går ikke videre bakover med ledningen fra eksosflensen - til ende potten? Håper du kan hjelpe meg , har gjort det meste som eg kommer på og har lest det kan være. Har lest også en plass at co-pot sensoren skal være 537ohm org, noen som har en formening om dette?
  6. Hei igjen , jah fant no ut at det var nippelen til varmereg som var knekt hehe... kom en god del skjeldsord ut av meg da, og tror de fleste rundt meg ikke turde og være der mer. Så satt meg inn litt , fikk roet meg, og begynte og pille fra hverandre allt i dashbordet. Så no er no det på plass igjen og eg er full i nye kunnskaper;) Takker uansett for svar, gamle innlegg her på forumet hjalp meg en god del på vei, så tusen takk! ;)
  7. Skulle lufte varmeregisteret, da nippelen til returen inn i torpedovekken knakk, hvordan får eg tatt denne av ? eventuelt byttet den med en slange hvis det går an? eg må ikke ha av hele dash bordet vel? Håper på kjapt svar!
  8. nei vil ikke si den bruker ekstremt mye nei, går liksom 2 måneder mellom hver gang den er fra max til min, Men i går når eg hadde den som høyeste punkt, og motoren var begynt og bli varm så steg den en smule. men det kan vel ha med at lokket var av eller?
  9. Fikk tid og prøve det i dag, løftet opp hele ekspensjonstanken eg og startet motoren, men var litt usikker på om eg skulle ha lokket av eller på, så prøvde begge delene. Da den hadde gått seg varm og eg var trøtt i armene, så synest ikke eg det var noe forskjel vertfall. Var like kald luft. Men skal eg ha av lokket kansje? vannet låg og vippa mellom max og min hele tiden... og eg løftet den så langt opp eg kunne...
  10. oki det skal eg prøve du ;) Takker for alle svarene , å gir en lyd litt seinere om eg fikk det til eller ikke;)
  11. takker for svar, er wiren som er røket, men hvordan får eg ut hele motoren og heisen og allt? er jo så sykt kompakt og komlete å komme til bakom metallet. Skal se om eg får tak i en ny låsemutter å morgen, og prøve en gang til med rett moment;) så ser vi om hjullageret er røket igjen.
  12. Det er en vw corrado g60 med elektriske vinduer , bare sån litt opplysning;)
  13. Heisan, Idag da eg skulle ta opp ruten min(venstre forran) datt den bare helt ned. Skrudde da av dørpanelet, og tok vekk plasten. da viser det seg at wiren er helt løs... Mitt spørsmål er da Hvor går den wiren? skal den være løs, sån at når eg trekker i den så greier eg og trekke den litt og litt ut? Eg vil ikke trekke den unødvendig mye ut hvis eg må følge den opp til der han har stått hvis han har røket. Så et lite spørsmål til. Senterbolten på venstre hjul fremme løsner hele tiden etter eg har skiftet hjullager og drivknute. Har prøvd og stramme med 200newton er dette feil eller? Håper på kjapt svar;) MVH Trygve Boge
  14. og foresten det er væske på anlegget, det passer eg på jevnlig
  15. Heisan mitt varmeapparat virker ikke, kjørte med bare vann på radiatoren, en stund, å skiftet over til frostvæske rett etter sommeren. Men etter eg gjorde det kommer det bare kald luft ut varmeapparatet. Etter min vitenskap så skulle eg tro det var luft i varmeregisteret. Noen som vet hvordan eg får drenert ut luften, noen metoder for det? Håper på kjappt svar, er lei av og sitte å hakke tenner;) er foresten en g60 det er snakk om;)
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår