Gå til innhold

bare kald luft ut varmeapparatet

Ranger emnet


SpAyder

Anbefalte innlegg

Heisan mitt varmeapparat virker ikke, kjørte med bare vann på radiatoren, en stund, å skiftet over til frostvæske rett etter sommeren. Men etter eg gjorde det kommer det bare kald luft ut varmeapparatet. Etter min vitenskap så skulle eg tro det var luft i varmeregisteret. Noen som vet hvordan eg får drenert ut luften, noen metoder for det? Håper på kjappt svar, er lei av og sitte å hakke tenner;)

er foresten en g60 det er snakk om;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvordan er temp.måleren da? virker som luft i systemet. mn skal forsvinne av seg selv da.. bare la den stå på tomgang ei stund men virker som du har kjørt med den en stund ette at det skjedde.

Team Low And Slow

- VW Bora 1.6 2000 - Ford Sierra 2.0L

x Mazda 323 1.6 1989 x Volvo 360 B19 1985

x Mercedes 190 2.0 1984 x Audi 80 1.6 1982

x Mazda 626 2.0 1987

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke sikker hvordan det ser ut oppi der, men noen har lufteventil. På en bil jeg hadde var det en liten plastskrue på en av vannslangene. Dermed bare åpne den, la motoren går til den er varm og det kommer vann ut. Ellers kan du prøve å åpne påfyllingslukket og la den gå. Kan jo også være noe som har begynt å tette seg.

 

Men å lufte er enkel og billig da :)

"Who are you and why should I care?"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det eg gjer når eg skal lufte kjølesystemet, er å skru laus eksapnsjonstanken og løfte den opp så den blir øverste punkt. Så lar bilen gå seg varm og luften går ut av seg sjølv. Funka alltid bra det.

Working offshore!

 

Corrado G60- eit spennende prosjekt på gang.

1999VWgolf 1.9TDI (kånebilen) billig i drift!

Audi A4 2007mod TDIQ 200hk S-line

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Fikk tid og prøve det i dag, løftet opp hele ekspensjonstanken eg og startet motoren, men var litt usikker på om eg skulle ha lokket av eller på, så prøvde begge delene. Da den hadde gått seg varm og eg var trøtt i armene, så synest ikke eg det var noe forskjel vertfall. Var like kald luft.

 

Men skal eg ha av lokket kansje? vannet låg og vippa mellom max og min hele tiden... og eg løftet den så langt opp eg kunne...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår