VW Fanatic Skrevet November 29, 2008 Rapporter Share Skrevet November 29, 2008 Ettersom Corrado bare har vært en bildrøm, som endelig ser ut til å bli virkelighet, sitter jeg igjen med lite viten om akkurat disse bilene. Lurer dermed på følgende: - Hvor ofte må/burde G-laderen overhales eller ha en grundig inspeksjon? - Hvor mye koster det overhale en G-lader? Og finnes det andre steder man kan gjøre dette enn i utlandet? (SLS Tuning i Tyskland høres liksom så j@$€@£ dyrt ut) Har en Corrado for hånd, med defekt G-lader. Derfor hadde det vært fint å få en liten peilepinne på hva det hele kommer til å koste meg, visst jeg velger å kjøpe denne. Siter Retard Racing Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EliteCorrado Skrevet November 29, 2008 Rapporter Share Skrevet November 29, 2008 Ja, da går du for en corrado! Er ikke ugrunnet at mange drømmer om en slik bil. Visuelle inspeksjoner av slike ladere, er vanskelig for de fleste uten innsikt og erfaring. Finnes en her inne som kan svare på det du spør om. Service er ikke så alvorlig dyre som mange skal ha det til. En HEL-service bør gjøres hvert 4. år ved vanlig kjøring. Da byttes alle slitedeler. Kostnader for en overhalt G-lader og rengjøring av motor? Er noen timers arbeid vet jeg. Siter Seat Leon 1.9 TDI PD Chevrolet Tahoe SC x VW Corrado G60 x Audi 80 x Jetta GTI x Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vwgolf2 Skrevet November 30, 2008 Rapporter Share Skrevet November 30, 2008 var helt gira selv på corrado før jeg kjøpte det, og angrer ikke ett sekund på at jeg kjøpte en heller.. overhalling er vel ca hver 60-80k km? send en pm til poloclassic ..han overhaller sikkert for deg hvis valget faller på en g60 :) personlig ville jeg ikke hatt g60, samma hvor rått det er med denne g-laderen..syns alle jeg har kjent som har hatt denne motoren har hatt problemer.. ville heller sett etter en vr6, eller en 2.0l 16v som jeg har ;) :thumb Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GGGolf Skrevet November 30, 2008 Rapporter Share Skrevet November 30, 2008 Ja, da går du for en corrado!Er ikke ugrunnet at mange drømmer om en slik bil. Visuelle inspeksjoner av slike ladere, er vanskelig for de fleste uten innsikt og erfaring. Finnes en her inne som kan svare på det du spør om. Service er ikke så alvorlig dyre som mange skal ha det til. En HEL-service bør gjøres hvert 4. år ved vanlig kjøring. Da byttes alle slitedeler. Kostnader for en overhalt G-lader og rengjøring av motor? Er noen timers arbeid vet jeg. Kvart fjerde år med bytte av alle slitedeler? Kva du tenker på da? Siter Working offshore! Corrado G60- eit spennende prosjekt på gang. 1999VWgolf 1.9TDI (kånebilen) billig i drift! Audi A4 2007mod TDIQ 200hk S-line Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EliteCorrado Skrevet November 30, 2008 Rapporter Share Skrevet November 30, 2008 Alt som ikke er: Rotor, akslinger, hus og hjul Siter Seat Leon 1.9 TDI PD Chevrolet Tahoe SC x VW Corrado G60 x Audi 80 x Jetta GTI x Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bamsemoms Skrevet Desember 1, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 1, 2008 I stede for å overhale G-laderen kan det være en idè og bygge om til turbo. Finnes flere leverandører på ferdig turbokit til disse bilene. Siter [V]2012 Skoda Octavia RS+, Race Blue Metalic [x]2008 Toyota Auris 2,0 D4D TTE Edition, Night Sky Black [x]1998 Nissan Skyline R34 GT-T, Sølv perle [x]1993 Honda Civic HB Vti, Milano Rød Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MidnightClub Skrevet Desember 18, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 18, 2008 Eller du kan kjøpe en brukt G-lader med tilstandsrapport :-) Men det finnes andre alternativer også da...hva med Lysholm kompressor? Får ikke noe grommere enn det! Den nye generasjon Lysholm klarer å levere rundt 400Hk. Siter Glenn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet Desember 18, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 18, 2008 Eller du kan kjøpe en brukt G-lader med tilstandsrapport :-) Men det finnes andre alternativer også da...hva med Lysholm kompressor? Lysholm lager de ikke lenger, og BBM har muligens andre ting på gang etterhvert Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.