Gå til innhold

VW Fanatic

Bruker
  • Innholdsteller

    54
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om VW Fanatic

  • Bursdag 09/12/1980

core_pfieldgroups_99

  • Modell (eks S4)
    GTI
  • Biltype (eks Audi)
    VW
  • Årsmodell (eks 1995)
    1993
  • Yrke eller sivil status
    P/H for National Oilwell Varco
  • Motor (eks 1.6)
    2.0
  • Modifikasjoner (eks konfilter, eksos)
    Pipercross kon-filter, Dr-Schrick forsterkede løftere og kam, DeLight lykter, Eibach 45/55 senkesett, Brembo Extreme bremser
  • Fylke
    Vest Agder

Contact Methods

  • Bosted
    Kristiansand

VW Fanatic's Achievements

  1. Jeg har solgt Golf III prosjektet mitt, og sitter igjen med en del ting, som jeg vurdere å selge. - Dobbel eksos (Jamex) : 1000,- (NY) - Bakluke m/montering-sett : 1500,- - Hekkspoiler (nedre) og Panserforlenger: 500,- - GTI Motor u/girkasse (2E motor) : 500,- - Trimkam og ventilløftere : 1500,- (NY) - Clutch m/utløserlager : 800,- (NY) Har en hel masse til liggende, så ikke vær redd for å sende en forespørsel. Prisene er ca priser. Så kom gjerne med bud. Annonsen og bilder ligger på FINN. Finn kode: 19023411
  2. Ettersom Corrado bare har vært en bildrøm, som endelig ser ut til å bli virkelighet, sitter jeg igjen med lite viten om akkurat disse bilene. Lurer dermed på følgende: - Hvor ofte må/burde G-laderen overhales eller ha en grundig inspeksjon? - Hvor mye koster det overhale en G-lader? Og finnes det andre steder man kan gjøre dette enn i utlandet? (SLS Tuning i Tyskland høres liksom så j@$€@£ dyrt ut) Har en Corrado for hånd, med defekt G-lader. Derfor hadde det vært fint å få en liten peilepinne på hva det hele kommer til å koste meg, visst jeg velger å kjøpe denne.
  3. Jeg er på utkikk etter noen som har en garasje eller et verksted de vil leie ut. I området Kristiansand og omegn. Omegn vil si: Søgne, Sogndalen, Finsland, Øvrebø, Evje, Iveland, Vennesla, Birkeland, Lillesand. ALT av interesse.
  4. Sjekk original nummerene opp mot hverandre du. Om disse er forskjellige så har du jo en liten case :p Kan jo også ringe nærmeste VAG forhandler som kan sjekke disse nummerene i ETKA.
  5. Har undersøkt litt, nå som jeg holder på å bygge ny motor til min GTI. Snublet over en side der det stod følgende: - Når det gjelder biler med katalysator anbefales det ikke å montere kammer med større durasjon enn 268, høyst 270 grader, dette gjelder tildels også selv om man tar bort kat'en. I tillegg er det nødvendig å montere et matchet chip, eller få motoren satt opp på ruller. - Bytt ikke kammen uten å chippe bilen, da overlappingen vil overhete kat'en... Noen som har erfaring med dette? Og eventuelt har noen gode tips angående hvor man finner en god chip til en grei penge?
  6. Mulig jeg begynner å bli gammel, men føler 50 er nok i massevis. Mister all komfort ved å senke bilen for mye... (Zattan, jeg begynner jo f meg å bli gammel *gulp*) :( Men som sagt tidligere, smaken er som baken. Godt produsentene lager noe for enhver smak da :) Hvor mye har du senket Starlet`en din forresten? Ser en smule lav ut på bildet liksom :p
  7. Du har så rett så rett Eirik. 45/50 er jo bare sukkertøy. Har hørt folk bruke H-bjelker og 50mm flattjern....da snakker vi senking. Dette kombinert med 22" felger må jo bli et helvete å kjøre. Men fy faen så stilig :)
  8. Ettersom jeg hadde justerbart senkesett på en tidligere Golf, og da erfarte å aldri justere senkesettet mer enn 1 gang (når det ble montert) så ga jeg fort F. Men om man er typen som trives med å hive bilen opp og ned i tid og utide så er jo justerbart en gave fra himmelen. Jobbet også en del år innen bildelebransjen, og ble sær i smaken etterhvert...så da er Eibach blitt MIN favoritt. Justerbart kontra fast 45/50 var dessuten i to forskjellige prisklasser. Smaken er som baken...styggelig delt.
  9. Hahaha huff...jeg føler med Dere gutter. Har selv hatt forbruk av fjærbeinslager,felger,hjullager,foringer og andre forstillingsdeler, grunnet kombinasjonen Norsk veistandard og billige senkesett fra He¤%"!£$. Jeg brukte opp 2 stk Jamex 60/40 senkesett på 1,5 år. Ble lei av tilbakevendende feil på børsa i tid og utide, så jeg anskaffet meg Eibach 45/50 senkesett til en ca 11 000,- Har aldri hatt en senket bil som er sååå behagelig å kjøre. Gikk også ned fra 17" til 16" hjul for å få en noe mykere vei-gange. Vil benytte anledningen til å summere opp innleggene i denne tråden,ved å si følgende: IKKE PRØV Å SPAR PENGER PÅ SENKESETT.
  10. Hiv hjula på og rull gutt :) Har 7,5x17 felger (35 innpress) med 205/40-17 dekk på min Golf GTI, som er senket 45/50. Har til dags dato aldri subbet en eneste gang.
  11. Noen som vet om det går an å få tak i chip til en 95 Civic 1,5LSi??
  12. VW Fanatic

    Etka

    Fant en Tråd her inne hvor man kunne laste ned ETKA programmet Møller bruker. Men siden tråden var fra 2002, så var den selvsagt 404 (DØD). Finnes det noen som har en ny link, eller vet om andre plasser jeg kan få tak i dette programmet??
  13. Kall meg dust, men jeg kjører like bra med bilen selvom det skriker noe infernalsk. Godt jeg har installert litt mer enn original høytalere :P Clue er at jeg skal parkere bilen etterhvert og "klasse" litt på den, så om den haverer nå eller ikke gjør pent lite haha Men angående den giveren... Føler meg rimelig enkel når jeg spør: Hvor ligger den? Må vel innom et VAG verksted for å Resete tenker jeg?
  14. Jeg har en 93 VW Golf GTI (8v) som plutselig har begynt å gi litt for mye lyd fra seg. Oljelampa på bilen min har plutselig begynt å blinke og skrike ustoppelig. Det hele begynte etter at jeg renset og byttet kjølevæsken og byttet olje å oljefilter for et par/tre uker siden. Så det er olje på bilen. Derfor skjønner jeg liksom ikke helt hva dette kommer av. Motoren går greit, så jeg har vanskelig for å tro at det kan være toppakningen som er gåen. Men det skal sant sies at den bruker både olje og vann, så en eller annen plass er det vel et problem med en pakning eller simmering vil jeg tro. Håper jeg kan få noen tips og råd om hva problemet kan være, for det begynner å bli rimelig uutholdelig å kjøre rundt med denne konstante skrikingen.
  15. Takk skal du ha Fluto. Ble rimelig lettet her nå,, ettersom det virket som om ingen skulle kunne klare å svare på dette :) Har Digifant innsprut, så da håper jeg inderlig det er som du sier, at jeg slipper å styre med et virr-varr av ledninger osv. Skal nok klare å få ordnet plass til IC+++ Men jeg må vel gjerne innom et verksted å få "Mappet" den etterpå vil jeg tro?
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår