akselrv Skrevet November 27, 2008 Rapporter Share Skrevet November 27, 2008 Heisan! Jeg har en bil som er veldig vanskelig å sette i revers. Kan virke som det har blitt verre siden da jeg kjøpte den. I tillegg har det begynt å dukke opp en slags svak dunkelyd når jeg rygger. Akkurat som om noe glipper. Dette skjer også når jeg bare holder klutsjen inne og lar bilen rulle bakover. En fyr jeg snakka med mente dette kunne løses ved å bytte bare reversgiret... Hva tror dere det er? :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet November 27, 2008 Rapporter Share Skrevet November 27, 2008 Hvilken bil er dette snakk om? Er bilen lettere å sette i revers dersom du er innom 3. eller 4. gir? Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fiat 131 acing Skrevet November 27, 2008 Rapporter Share Skrevet November 27, 2008 Kan være motorfeste eller girkassefeste som gjør det også. Litt vanskelig å si utfra det du sier. Er dette en gammel bil, er det vel ikke lønnsomt med girkasseoverhaling. Ville isåfall bare fått tak i en bruktkasse og byttet hele. Men sjekk om motor "flytter" mye på seg når du gir gass. Evt få noen til å se in i motorrommet mens du flytter bilen forsiktig frem og tilbake. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
akselrv Skrevet November 27, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 27, 2008 Hvilken bil er dette snakk om? Er bilen lettere å sette i revers dersom du er innom 3. eller 4. gir? Hei. Det er en Peugeot 106 5 girs. Og ja, det hender jeg er nødt å kjøre den opp i 5. gir (øverst til høyre) for så å kunne kjøre den ned i revers (nederst til høyre) Og ja, jeg har vurdert å bytte hele greia, hvis det kan løse problemet.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
chrisduden Skrevet Januar 6, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2009 det er slitte eller dårlige skiftearmer til revers giret på girkassa di. det er bare og bytte de. det er en lett oppgave som du kan klare selv, hvis du har verkstedshåndboka til bilen og du kan gjøre litt selv og har et sted som er rent som du kan jobbe på. er du i tvil om du klarer det råder jeg deg til og la en utdannet bilmekaniker gjøre det. for gjør du feil når du skifter de skiftearmene, kan du risikere og ødelgge hele kassa. håper du får det fiksa;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
inge1 Skrevet Januar 6, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2009 det er slitte eller dårlige skiftearmer til revers giret på girkassa di. det er bare og bytte de. det er en lett oppgave som du kan klare selv, hvis du har verkstedshåndboka til bilen og du kan gjøre litt selv og har et sted som er rent som du kan jobbe på. er du i tvil om du klarer det råder jeg deg til og la en utdannet bilmekaniker gjøre det. for gjør du feil når du skifter de skiftearmene, kan du risikere og ødelgge hele kassa. håper du får det fiksa;) eller synkroniseringen om du vil.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg