Gå til innhold

akselrv

Bruker
  • Innholdsteller

    41
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om akselrv

  • Bursdag 02/18/1987

Contact Methods

  • Bosted
    Oslo

akselrv's Achievements

  1. Hei. Det er en Peugeot 106 5 girs. Og ja, det hender jeg er nødt å kjøre den opp i 5. gir (øverst til høyre) for så å kunne kjøre den ned i revers (nederst til høyre) Og ja, jeg har vurdert å bytte hele greia, hvis det kan løse problemet..
  2. Heisan! Jeg har en bil som er veldig vanskelig å sette i revers. Kan virke som det har blitt verre siden da jeg kjøpte den. I tillegg har det begynt å dukke opp en slags svak dunkelyd når jeg rygger. Akkurat som om noe glipper. Dette skjer også når jeg bare holder klutsjen inne og lar bilen rulle bakover. En fyr jeg snakka med mente dette kunne løses ved å bytte bare reversgiret... Hva tror dere det er? :)
  3. Jaja, kommer sikkert noen klager på min 300-kroners poleringsmaskin fra Europris. Men det får så være. Jeg har aldri brukt en slik maskin før, og lurer på hva slags produkter jeg burde bruke til den? Er det spesielle typer polering for maskin? Forøvrig er lakken min ålreit, men den stråler ikke! Den har også litt "skjolder" noen steder. (Mulig det er det ekspertene kaller swirls) Vil det gå bort med denne maskinen?
  4. Okay, jeg kan ikke helt se hvordan det hjelper med skruer eller muttere.. De vil jo bare stikke opp, og komme inni støtfangern på samme måte. Mulig jeg er dum, men om du kan forklare det for meg :)
  5. Heisan! Jeg har lyst å skaffe et par Hella 1000-metere eller lignende til bilen, en Peugeot 106. Men jeg har ikke lyst til å borre noen hull i støtfangern og sånt. Jeg har sett at de har ekstralysfester på Biltema, til å sette bak skiltet. Men problemet på min bil er at skiltet sitter "inni" støtfangern. Festene til lysa vil da ikke komme langt nok ut fra støtfangern. Vet noen om en bedre løsning? Eller finnes det for eksempel andre typer holdere til å feste bak skiltet?
  6. Takk for tipset! Skal hendvende meg til noen av de reklamefirmaene, det virker ikke som det var så dyrt..
  7. Takk alle sammen! Var kanskje ikke så vanskelig dette da.
  8. Hei! Hvordan får man skrudd ut en skrue som har rustet så mye at det ikke er spor å sette skrujernet i lenger? :) Den er skrudd inn i plast, og er redd for å ødelegge gjengene i plasten..
  9. Heisan! Jeg vurderer å få slike hvite fartstriper som går over hele bilen (panseret og taket). To striper ved siden av hverandre, slik som man kan få på de nye Mini Cooper bilene. Det jeg lurer på er hva noe sånt kan koste, hvis det skal holde lenge og være kvalitet? Er det firmaer som tar seg av dette til en okay pris? Jeg har ikke tenkt å prøve å sette det på selv, med min manglende erfaring på området.. :) På forhånd takk!
  10. Selvfølgelig, cabriolet var bare en fordel, men ingen nødvendighet. Viktigste er at den har et tiltalende utseende. Det er bare det at jeg ikke har funnet "den rette" ennå. Har sett det er veldig bra utvalg av veteranbiler i Sverige, kanskje det hadde vært en mulighet. Vil helst slippe å skru så mye, mangeler erfaring på det området. Men kjenner til ett rimelig verksted hvis det skulle trengs noe arbeid.. Men generelt, hva slags biler er rimelige og sporty, som jeg kan kikke etter? Rundt 20-25 000 kanskje. Noe som gir mye for penga :) P.S. Har sett litt på Fiat 124. Det er den slags biler jeg synes er fine! Men de er ikke spesielt billige..
  11. Jo, er visst 380kr årsavgift i år. Årsavgift var gratis før 2004.
  12. Hei! Jeg er ny når det gjelder veteranbiler, men har hørt at det er billig avgift og forsikring? Hvor mye må man regne med å betale i året for en gjennomsnittlig veteranbil egentlig? 360kr årsavgift, men hvor mye i forsikring? Har hørt at man kan få forsikring så billig som 500kr.. Og hvilken veteran bør jeg se etter? Jeg har laget noen kriterier, ikke nødvendigvis spikra fast disse, men likevel: Helst 60-70-talls Ikke amerikaner eller Mercedes Sporty! Sportsbil, coupe o.l. Gjerne cabriolet! Helst 4-5 seter. Motorstørrelse ikke så viktig, så lenge den er noenlunde i stand til å følge med dagens trafikk. Pris: Billig! Helst rundt 20 000. Trenger altså ikke å være noen veldig sjelden bil. Forholdsvis driftsikker. Er litt svak for Fiat og Peugeot blant annet, men også gamle japanere :) Finnes det håp for meg med disse kriteriene? Til slutt, er det fordeler med å importere biler fra utlandet, prismessig? På forhånd takk!
  13. Er du sikker på det? Vil helst slippe det, den er ikke skadet i lakken nevneverdig, unntatt at den er skjev. Vil i allefall høre med et sted først, få et overslag. :)
  14. Heisan! Jeg har en bakluke som har blitt litt vrang etter å ha blitt påkjørt bakfra for et par år siden. Den er litt skjeiv, og hver gang jeg lukker den skraper den såvidt borti støtfangeren. Dette har blitt litt verre med tida, og litt maling går av nederst. Må smelle den stadig hardere for at den skal lukkes. Ikke bra!! Jeg lurte så på om noen vet om noen billige bilopprettere som kunne fiksa dette? Jeg vet ikke hvor stor jobb det er, mulig det går an å bøye den litt eller noe sånt. Det ser også litt rart ut fordi den stikker littegrann ut over det ene baklyset, så det er kosmetiske grunner til å få det fiksa også! Kort sagt, hvor er det billigst og best å få fiksa dette? På forhånd takk. :)
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår