Gå til innhold

Prisoverslag på lakering av deler Golf 3

Ranger emnet


jon-t

Anbefalte innlegg

Hei

Klarte å frontskade min Golf 3 her om dagen. Trenger ny frontfanger, grill og kanskje panser.

Sånn ca kva må eg forvente å måtte betale for å få dette lakert i orginallakk metallic ?

Er det nokon butikker i norge som selger ferdiglakerte deler ? Eg ser at det er mulig å få tak i ein del steder rundt om i europa.

Er det mulig å foreksempel bare lakkere deler av ein del, for foreksempel fronten på panseret ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen som selger deler ferdig lakkede deler, men jeg kan jo for eksempel skaffe delene og lakke de, for så å pakke de inn kjempegodt og sende de over fjellet...

Blir en diger pakke som sikkert koster skjorta...:D

 

Nei... ta ett bilde og last opp på http://www.photobucket.com, og så kan vi bedre si hva du skal gjøre...

Veldig vanskelig å si noe om det panseret...

 

De fleste pleier å lakke hele når de først er igang, tar nesten lengre tid å flekke pg slipe, rubbe og polere enn å dusje på klarlakk på panseret...

 

Men alt kommer jo ann på hvor bra du vil ha det:thumb

 

Golf deler er vanskelige å få tak i brukt på huggerene, så sett inn en annonse her eller kjøp fra veng, billigt og greit...

Min hjemmeside...

http://www.lefsa.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når en først spør etter råd. Jeg fikk lakkert den første bilen min (grunning og lakk) hele bilen for 2500+lakk! Få noen til å gjøre det "hobby" for deg, så sparer du en HAU med penger! alle lakkverksteder har vel minst en villig type... :D

Peugeot 406 2000 Stasjonsvogn - Nåværende privatbil

Ford Transit Connect med Securitas Styling - Nåværende arbeidsbil

Toyota Carina 2 1986 - Solgt

Volkswagen Golf 1 1982 - Vraket

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan ha vært en venn av han da:P

 

men om du spørr rundt på div lakk verksteder gjerne litt "mindre" bedrifter så kan du få noen gode tilbud=)

Audi coupe gt 84:)Link:http://www.bilforumet.no/80-90-coupe-1987/204157-audi-coupe-gt.html

Audi coupe gt 84-ford sierra 3dørs(cossi:D)

Audi a4- http://www.bilforumet.no/a4-s4-and-rs4-1995-2001/232543-audi-a4-b5.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan ha vært en venn av han da

 

Det har du helt rett i... han som lakkerte hadde dengang - snart 10 år siden - et lakkeringsverksted i garasjen sin, og drev frilans lakkering for et bl.a. et stort verksted her i nærheten.

 

Hellakkering for 2500 pluss lakk? Det skal se fint ut ja :p Var vel kanskje bengalakk også..?

 

Lakken var skikkelig, en del retting med sparkel ingikk også i arbeidet.

 

For de av dere som har fulgt med litt på hva jeg har skreve om lakkering tidligere, så vet dere at bengamøkk har aldri vært på noen av mine biler!

 

Men 2500 for full lakkering sølv metallic er jo gratis ja, og når det er slike penger som plutselig er der og som brukes opp igjen før de kommer i banken, ja da er det jo skattefritt, fy!

 

hehe.. vil tro den lakkerern ikke har lært å ta betalt etter hvor mye jobb det er, samt hva det koster å drifte et verksted..

 

Lakkereren = gjeldfri i en alder av 40. Ikke fordi han er så fordømt rik, men fordi folk sør for Skjevelandsbrunå kan arbeide litt mer en 7,5 timer pr dag :D

Peugeot 406 2000 Stasjonsvogn - Nåværende privatbil

Ford Transit Connect med Securitas Styling - Nåværende arbeidsbil

Toyota Carina 2 1986 - Solgt

Volkswagen Golf 1 1982 - Vraket

Lenke til kommentar
Del på andre sider

for 10 år siden så lå lakkprisene på 1/3 av hva de ligger på nå og siden han lakkerte i garasjen sin så hadde han ikke en lakkboks å drifte så da blir det en ok "gratis"jobb om man tenker på prisene for 10 år siden.

Jeg jobber minst 50 timer i uka + minst 2 helger i hver mnd. så kan ikke akkurat si jeg er redd for å arbeide slik jeg forstår at du antyder.. :P

Billakkerer og oppretter.

For mange doninger til å ramse de opp her.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

panser, forskjerm og grill ca 7000 tipper jeg hvis det er løse, nye deler og ikke sitter skrudd på bilen..ellers vil jo maskering/demontering komme i tilegg..

 

Hmm det var jo litt...

Kor mykje meir må eg berekne for ein hel lakering ?

Bare på utsiden og ferdig pussa og maskert.

For å spørre på ein litt annan måte, kor billig kan eg få det på eit lite lokalt verksted ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halloen - jeg antyda ingenting - det var en spøk for å få frem poenget. btw så var hele garasjen hans bygga som en profesjonell lakkboks, og resultatet ble fullstendig profesjonelt og helt støvfritt, så det var ikke bare en ok jobb. En hellakkering av bil for 10 år sia tok han 10-15000 kroner for arbeidet. Jeg fikk det for symbolsk sum. Poenget mitt er at det er MYE billigere å for deg å lakkere bilen hos noen som driver gruvedrift på si om du forstår. :) Ikke at jeg oppfordrer til svart arbeid..!

Peugeot 406 2000 Stasjonsvogn - Nåværende privatbil

Ford Transit Connect med Securitas Styling - Nåværende arbeidsbil

Toyota Carina 2 1986 - Solgt

Volkswagen Golf 1 1982 - Vraket

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår