Uranium Skrevet November 26, 2008 Rapporter Share Skrevet November 26, 2008 Hei, vurderer om jeg skal kjøpe et set som gir meg muligheten til å fjernstarte bilen ( kjekt å ha på kalde vintersdager ). lurte bare på om noen har erfaring med installasjon av slike produkter. har hørt litt rundtforbi på verksteder, men ingen som virker gira på å installere det. noen som vet om firma etc som installerer slike ting(helst på vestlandet bor i stavanger), eventuelt hva det vil koste ? her er produktet jeg vurderer å kjøpe: http://www.pythoncarsecurity.com/products/product.aspx?ProductID=605 takker for alle tilbakemeldinger Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zerex Skrevet November 26, 2008 Rapporter Share Skrevet November 26, 2008 jeg hadde alarm med fjernstart, monterte det selv ved hjelp av en elendig tegning! Var litt styr men virket til slutt da. tok vel et par timer.. men rett før snøen kom så svingte jeg litt for hardt, så colaboksen som sto på dashbordet velta.. og plutselig var jeg fri for alarm gitt :p Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet November 27, 2008 Rapporter Share Skrevet November 27, 2008 Funker best hvis man har automatgir da, ellers må du sette inn brytere for å hindre at bilen starter når den står i gir. Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zerex Skrevet November 27, 2008 Rapporter Share Skrevet November 27, 2008 jeg hadde bare sensor til handbrekket, at det måtte være oppe for at den skulle starte. var noen ganger i begynnelsen jeg glemte å sette den i fri, var noen ganger bilen stod noen meter lenger unna en der den sto først.. klarte heldigvis ikke å starte.. bare gikk på startmotoren.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Plecto Skrevet November 27, 2008 Rapporter Share Skrevet November 27, 2008 Har vurdert å montere dette selv i bilen, men er som sagt et problem dette med at bilen ikke må stå i gir :P Hadde vært surt å se bilen stå krasjet i husveggen en dag jeg skal på jobb :O Dette er ikke spesielt vanskelig å montere selv. Har ikke gjort det selv og har ikke mye peil innen elektronikk annet enn den småpuslinga jeg driver på min egen bil. På ebay har de slike remote entry kits med muligheten til å åpne basjeromslokket med nøkkelen. Det går en egen kabel som er til bagasjeromsåpneren, holder man knappen inne i 2.5 sekunder vil blinklysene blinke to ganger og man vil få pluss-ut på denne kabelen i et sekunds tid. Kobler man dette til starteren vil det nok bli en litt billigere løsning enn å kjøpe det settet du linket til. Slik jeg tenker så må man finne kabelen under dashbordet som går til tenningen. Hvis man da kobler seg utenom tenningen og videre til et rele som slutter kretsen etter signal fra dette remot entry kittet så har du en starter ;) For sikkerhetes skyld kan man også koble inn enda et rele i kretsen som sluttes når brekket er på (er somregel et lys i dashbordet som lyser når brekket er på, er bare å koble seg på denne). Et problem kan være at signalet fra remote entry kittet ikke varer lenge nok til å starte bilen, da må man i så fall inn med et tidsrele også som slutter kretsen over en litt lengre tid. Vet ikke om dette hjalp noe, men poenget er at det ikke trenger å være så dyrt eller vanskelig :P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Uranium Skrevet November 28, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 28, 2008 Har automatgir på bilen, så det skulle ikke være noe problem :) ønsker det settet kun pga design på fjernkontrollene, ellers hadde jeg godt får et rimeligere på ebay. ønsker ikke å koble dette selv ettersom jeg har svært dårlig peiling på slike ting. ingen som vet om noen montører i rogalandsområdet som gjør slik ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg