Gå til innhold

selv diagnose

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

jeg har nå skjønt at bilen min går i limp-modus og at det muligens er det som gjør at gass pedalen kutter ut. Jeg har prøvd å kjøre den selv diagnose tingen, men det eneste jeg får til å fungere er å holde inne reset og tripp teller knappen. Da kjører den en sjekk, men det kommer ikke opp noen koder. Det står i boken min at jeg skal ta tenningen på, av, på og av. Da skal den kjøre en test. Men dette fungerer ikke. Er det noen som har gjort det slik å fått et resultat på en 97 grand voyager?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har opplevd det samme som deg, 97 Voyageren vår gikk i limp-modus uten å få ut koder på OBDII eller fra selvtest. Limp-modus er at bilen fungerer som den skal opp til 2000rpm, deretter er det ikke effekt. Gasspedalen fungerer. Det høres ut som om det kan være noe annet som er galt med din bil?

 

Jeg mener å huske at det finnes en sikring for "Memory" som var gått hos oss, kanskje det har noe med det å gjøre? (Selv om det ikke hjalp å skifte sikringen i vårt tilfelle).

Ian

1998 Range Rover 4,6HSE,

1989 Porsche 944 Turbo, 1980 Porsche 928S

1979 Volvo 245, 1965 Triumph Spitfire4 Mk2, 1964 Triumph Spitfire4 Prosjekt

1956 Land Rover 86"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har opplevd det samme som deg, 97 Voyageren vår gikk i limp-modus uten å få ut koder på OBDII eller fra selvtest. Limp-modus er at bilen fungerer som den skal opp til 2000rpm, deretter er det ikke effekt. Gasspedalen fungerer. Det høres ut som om det kan være noe annet som er galt med din bil?

 

Jeg mener å huske at det finnes en sikring for "Memory" som var gått hos oss, kanskje det har noe med det å gjøre? (Selv om det ikke hjalp å skifte sikringen i vårt tilfelle).

 

Hei.

det høres ut som at det er dyse nr1 som har svikta..bilen fungerer perfekt til ca 2000rpm.

bytt dysa så fungerer bilen perfekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

det høres ut som at det er dyse nr1 som har svikta..bilen fungerer perfekt til ca 2000rpm.

bytt dysa så fungerer bilen perfekt

 

Beklager, ikke meningen å kuppe tråden her: Problemet på vår (ex) Voyager var at registeret var en halv tann feil, dette fikk motoren til å gå i Limp-modus. Vi prøvde med to dyser, det samme skjedde med begge!

Ian

1998 Range Rover 4,6HSE,

1989 Porsche 944 Turbo, 1980 Porsche 928S

1979 Volvo 245, 1965 Triumph Spitfire4 Mk2, 1964 Triumph Spitfire4 Prosjekt

1956 Land Rover 86"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager, ikke meningen å kuppe tråden her: Problemet på vår (ex) Voyager var at registeret var en halv tann feil, dette fikk motoren til å gå i Limp-modus. Vi prøvde med to dyser, det samme skjedde med begge!

 

Ja da kan det fort bli krøll når du har tuklet me registeret!!

viktig å være nøye med dette ja..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 years later...
  • 2 months later...
Hei.

det høres ut som at det er dyse nr1 som har svikta..bilen fungerer perfekt til ca 2000rpm.

bytt dysa så fungerer bilen perfekt

 

Samme symtom kan du få om luftmassemåleren er def også. Ellers er det viktig å kont ledningsnettet i forkant av motoren ved overgangen motor/girkasse. Brukker å gnisse hull i isolasjonen til kablene som går til diesepumpa/nåleföler dyse 1 oh kortslutte mot motor/girkasse.

2001 Skoda Octavia Elegance 1,8T 4x4, 1965 Buick Skylark 2dr HT,

1981/1982 Skoda 105L (prosjekt) http://www.bilforumet.no/skoda/215354-skoda-105-a.html

"Lille Gul" http://www.bilforumet.no/annet-bilrelatert/213207-kids-ride.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår