Gå til innhold

Bilen stopper plutslig under kjøring! HASTER!

Ranger emnet


reyes

Anbefalte innlegg

Det hele startet formiddag, bilen startet vanlig så plutslig etter 2 sec stoppet motoren. Etter 2 ganger, ville bilen ikke starte i det hele tatt.

-Hører at starteren går rundt.

-Har nytt batteri.

-Pluggene er ca. 1000km gamle.

-Full tank.

 

Lot bilen hvile par timer, før jeg prøvde igjen. Da startet bilen å gikk ordentlig på tomgang. Men så på vei hjem fra jobb på motorveien døde bilen plutslig. Gikk ikke ann å slippe ut clutchen heller. Virker som noe kutter.

Mens jeg stod på skuldern, fikk start på bilen å den fuska litt før den stabiliserte seg. Tok sjansen og forsatte å kjøre, helt jeg til var nesten hjemme så skjedde det sammen igjen.

 

Endelig står bilen i garasjen. Lot bilen stå å gå på tomgang helt til det skjedde igjen. Bilen sliter med å holde seg på tomgang. Den hoster å harker nesten:P Hører en rar lyd helt bakerst på bilen. Lyden blir kraftigere under bilen. Kan det være bensinpumpa som snart tar kvelden? Eller noe med tenningen/elektroniken?

 

Trenger svar fort, PLEASE:D

 

REyes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For dem som følger med:)

 

Etter en selvdiagnose fikk jeg koden:

0340 Camshaft Position Sensor Circuit Malfunction

 

Byttet da kam sensor uten at det hjalp en damn shit. Bilen ville forsatt ikke starte!

 

Det neste blir da å sjekke om bilen får bensin idet hele tatt. Men er det noen som vet hvordan man gjør dette lettest mulig?

 

Utenom det, aner jeg ikke hva som kan være galt. Er ikke flink med elektronik.

 

Håper på svar/tips:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta bensinslangen i ei bøtte e.l. og se om det kommer bensin, evt hør om bensinpumpa sviver når du vrir om tenningen ;)

 

 

Er ikke helt med, hvor er bensinslangen inni motorrommet?

 

Og jeg har oppdaget at bensinpumpa ikke lenger sviver når jeg vrir om tenningen!! Kan den ha tatt kvelden?

Husker at bensinpumpa sviva som faen, rett før bilen stoppet. Men lyden var unormal høy, en sånn slags lav basstone, bare konstant! Rumla inni hele kupeen!

 

Any ideas??? Bilen vil ikke starte i det hele tatt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bytta pumpe på samboer sin vectra i sommer, den bråkte så du hørte den godt inne i bilen.

 

Enkleste er vel og løfte opp baksete og høre etter om du hører den når du slår på tenningen, hvis ikke er det ikke rare jobben og plukke den ut og se om den funker.

 

Baksete har jeg løftet opp, og det er ingen idikasjon på at pumpa bygger opp trykk. Ingen ting skjer bak der. Håper det er feilen, har nå kjøpt meg Haynes boka og det virker ganske kurant å skifte pumpa. Var det dyrt å bytte den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal man kjøpe pumpe, så gjør det for guds skyld ikke på mekonomen. Relativt billig på carparts.no. Ville uansett sjekket andre ting før man begir seg på pumpa.

 

Hvor kjøpte du kamsensoren din hen? De er svært følsomme, så det er en del uoriginale som ikke funker. Bilen skal nå forsåvidt fortsatt starte, med mindre både kam- og veivsensor er døde.

-07 Opel Astra stv

-10 Citroën C1

-06 Moopy classic elektrisk scooter (solgt)

-95 Opel Omega Alkis edition (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal man kjøpe pumpe, så gjør det for guds skyld ikke på mekonomen. Relativt billig på carparts.no. Ville uansett sjekket andre ting før man begir seg på pumpa.

 

Hvor kjøpte du kamsensoren din hen? De er svært følsomme, så det er en del uoriginale som ikke funker. Bilen skal nå forsåvidt fortsatt starte, med mindre både kam- og veivsensor er døde.

 

Kamsensoren ble kjøpt hos opel på Skøyen. Det var et dumt kjøp. Vi tror vi har funnet feilen. Bensin pumpa sviver ikke lenger. Men har banket litt på den å sprayet wd40 på kontaktene å da begynte pumpa å våkne. Så jeg fikk start på bilen, men bilen sleit med å holde seg på tomgang + at pumpa oppførte seg rart. Pumpa sviva riktig nok, men det var som et orkester under sete. Lyden gikk opp å ned + at den bråker unormalt HØYT!

 

Skøyen skal ha 2700 for en ny pumpe å den har de på lager. Men jeg er en ekstra bil og sparer betraktlig å handle på carparts.

 

Prøver det, og holder dere oppdatert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener jeg ga 2500 -+ for den på mekonomen, burde prøve og sette strøm på den utenfor bilen før du kjøper ny.

 

kan være bensin pumpe rele eller noe annet også.

 

 

Skla prøvde det!

 

Og bensin pumpa relen lager en rar klikke lyd som jeg aldri har lagt merke til før + at pumpa ikke sviver lenger.

 

Er det ikke sånn når releet lager "klikke" lyd så er det idikasjon på at noe er galt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår