Gå til innhold

Så ble det Mini igjen på meg!

Ranger emnet


Phantom

Anbefalte innlegg

Vurderte du ikke å kjøpe en av Mini Cooper S Works GP'ene som ligger på finn.no?

Eller ville du ha bakseter? :op:

 

Vel er ikke mye du vil gjøre med en sååå rå bil...? Er vel greit å holde den original? Har begynt å komme endel snacks til de "nye" Miniene da... Skal du tukle litt under panseret får du jo HKS Air Intake System, og Alta Intercooler, og Milltek Cat-back system, og Milltek Downpipe & High-flow Cat (Vet ikke hvor aktuelt det er å bytte eksos?). I tillegg så har du jo HKS Super SQV Blow-off Valve (dump valve), men noen vil vel synes dette blir litt harry...

 

Litt nysjerrig hvor mye gamp du har i bilen din jeg :)

Såvidt jeg vet finnes det 2 stk JCW tuning kits, et som gir 192 HK, og et som gir 212 HK. JCW tuning kitet som gir 189 HP (192 HK om jeg har regnet riktig), var det som forhandlere kunne montere.

 

Men jeg TROR du har 210 HP (212 HK) versjonen som kunne bestilles fra fabrikk, da denne ble levert med div JCW snacks som JCW interiør etc. Men såvidt jeg vet, skal det ikke stå Mini Cooper S bakpå bilen din da. Men det gjør det vel på din?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 54
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Vurderte du ikke å kjøpe en av Mini Cooper S Works GP'ene som ligger på finn.no?

Eller ville du ha bakseter? :op:

 

Vel er ikke mye du vil gjøre med en sååå rå bil...? Er vel greit å holde den original? Har begynt å komme endel snacks til de "nye" Miniene da... Skal du tukle litt under panseret får du jo HKS Air Intake System, og Alta Intercooler, og Milltek Cat-back system, og Milltek Downpipe & High-flow Cat (Vet ikke hvor aktuelt det er å bytte eksos?). I tillegg så har du jo HKS Super SQV Blow-off Valve (dump valve), men noen vil vel synes dette blir litt harry...

 

Litt nysjerrig hvor mye gamp du har i bilen din jeg :)

Såvidt jeg vet finnes det 2 stk JCW tuning kits, et som gir 192 HK, og et som gir 212 HK. JCW tuning kitet som gir 189 HP (192 HK om jeg har regnet riktig), var det som forhandlere kunne montere.

 

Men jeg TROR du har 210 HP (212 HK) versjonen som kunne bestilles fra fabrikk, da denne ble levert med div JCW snacks som JCW interiør etc. Men såvidt jeg vet, skal det ikke stå Mini Cooper S bakpå bilen din da. Men det gjør det vel på din?

 

Hm, nå er vel min bil produsert i slutten av dec. 06 og på den siden du linker til er kittet tilgjengelig fom 06/07-2007. Har papirene hjemme i Norge, så skal se litt på det når jeg kommer hjem.. Står en liste over noe elektronikk og noe priser i Euro på div stash, ser jo ikke ut som den kom ut fra fabrikken med alt knasket, så må være montert etter bilen kom til forhandler eller senere..

 

Har emblem i motorrommet med John Cooper Works samt ett serienr, hva dette nå måtte bety.

 

Angående JCW GP´ene, så er de jo nyyydelige, men iom at jeg byttet inn Lotusen for denne så var litt av poenget at jeg ville ha bakseter, Lotusen holdt fint til kosekjøring, men ble litt lei av Ikea-turer der jeg kun fikk med meg en serviett..

 

Får vel ta bilen på en rulle å sjekke antall hk :) Eller bare kose meg videre med bilen, går jo godt nok uansett om vi snakker 190-218hk :)

 

Kanskje jeg ser bilen din når jeg er i Bergen, frekventerer byen relativt ofte

-Abarth-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen din har 192hk med ekte JCW Stage I kit siden det er den første utgaven av r56 med montert JCW pakke(euro pakken). I følge denne siden har JCW montert air filter ,a remapped ECU, and a central twin exhaus, aero kit, 18" wheels, and lowered suspension

 

Takker for infoen, virker som du har inngående kjennskap til akkurat denne bilen, vet du hvor og når dette er montert ?

-Abarth-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, nå er vel min bil produsert i slutten av dec. 06 og på den siden du linker til er kittet tilgjengelig fom 06/07-2007.

 

power007 har nok rett ja... Du har nok definitivt 192HK versjonen, siden 212HK versjonen ikke var tilgjengelig fra fabrikk før midten av 2008 såvidt jeg har lest...

 

 

Kanskje jeg ser bilen din når jeg er i Bergen, frekventerer byen relativt ofte

 

Kult... Hilser gjerne på deg jeg... Kjører riktignok MCS'en minst mulig om vinteren. Lar heller Caddy'en dø av alt saltet. Eneste gangene du muligens ser meg er når jeg cruiser i helgene når det er sol ute :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

power007 har nok rett ja... Du har nok definitivt 192HK versjonen, siden 212HK versjonen ikke var tilgjengelig fra fabrikk før midten av 2008 såvidt jeg har lest...

 

 

 

 

Kult... Hilser gjerne på deg jeg... Kjører riktignok MCS'en minst mulig om vinteren. Lar heller Caddy'en dø av alt saltet. Eneste gangene du muligens ser meg er når jeg cruiser i helgene når det er sol ute :D

 

192hk it seems, vel vel, mer motivasjon til å hente mer da :)

Regner med HKS´luftfilterkit er relativt ok å starte med, som en upgrade for JCW filteret.. Noen som har erfaringer med dette kittet kontra Alta´s ? Relativt heftig å splashe ut 5k på ett filter..

 

 

Prøver å begrense saltkjøringa, men er uansett en bil og til for å brukes :)

-Abarth-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke hvor den er montert, men har vært veldig interessert i å kjøpe den. Fikk ikke lov av damen pga huskjøp:( Jeg skal til stavanger til lørdag så hvis dere ser dark silver MCS så er det nok meg! Skal hente aero kit til bilen:)

 

Aha, har papirene hjemme en plass... Lørdagen står nok Minien i garasjen som den oftest gjør halve året... Er på jobb så nada minikjøring på meg:(

-Abarth-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøper det av asdf må til med lakkering til sommeren da jeg skal få det montert. Har også kjøpt JCW mirror caps og JCW carbon boot handle au:) Blitt mye karbonfiber på bilen nå.

 

Er tøft med carbonfiber da...

 

Vet du hvilket itemnr du har på dine mirror caps? De jeg kjøpte har part nr 51.16.0.395.770 + 771.

Men de passer ikke på min bil. Jeg har innfellbare speil. Må jeg muligens ha noen andre mirror caps da?

 

Har vurdert JCW Carbon boot handle, men venter litt med det. Har chrome boot handle inntil videre. Ender nok opp med å kjøpe dette også :op:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår