Gå til innhold

Lade spenning

Ranger emnet


Micromidas

Anbefalte innlegg

Hva er det som er feilen når ladespenningen går ned når turtallet på motoren øker ?Når jeg starter bilen en audi quattro 1988 modell.så er ladespenningen 14.5 volt .etter en liten stund daler den til 13,2 deretter roer den seg på ca 12,5 v .så gir jeg gass og øker turtallet og da daler spenningen helt ned på 10 volt .

Audi 200 turbo quattro 2,2 l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 2 months later...

Jeg har noe av samme problemet, men den lader ikke i det hele tatt mer :p er dette dynamoen da?

ps. når en snakker på børster i dynamoen, så er det det samme som regulator? (flaut å spørre, men detta må alle og en vær vite ;p)

Audi 100 avant Quattro, 1990 mod. (prosjekt)*Saab 9000 cs, 1992 mod (prosjekt)*Audi 80 sedan, 1991 mod. (plankemat)*Nissan micra, 1993 mod. (totalvraka)*Audi 80 sedan, 1987 mod. (Bilhimmelen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Persoyvind, Prøv å bytt børster/regulator (samme sak, ja) å se om det hjelper.. Hvis ikke, bytt dynamo. :)

 

Takk takk :D

Da ska jeg prøve å bytte dynamoen. bytta regulatoren for en time siden, hjalp ikke gitt

så da blire demontering av en delebil :D

Audi 100 avant Quattro, 1990 mod. (prosjekt)*Saab 9000 cs, 1992 mod (prosjekt)*Audi 80 sedan, 1991 mod. (plankemat)*Nissan micra, 1993 mod. (totalvraka)*Audi 80 sedan, 1987 mod. (Bilhimmelen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
  • 2 weeks later...

Jeg har akkurat byttet dynamo, men etter to dager så begynte det å klikke i det jeg mener å høre er et relè ovenfor pedalene. Etter dette kommer det ikke strøm fram til dynamoen. Forøvrig det samme som skjedde med den forrige også, men den holdt i flere år.

 

Er på besøk til noen som ikke har multimeter, så får ikke sjekka om dynamoen fungerer, men må være noe som hindrer dynamoen i å lade batteriet. Noen som har noen idè om hva som kan være feilen? Evt. hva slags relè som klikker? Det klikker mest når jeg gir gass, hører ingenting når jeg slipper opp gassen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår