Revolvo Skrevet November 18, 2008 Rapporter Share Skrevet November 18, 2008 hei. vurderer å oppgradere turboen på fk enn min nå. har en ny garrett t3/t4 liggende men er lite sugen på å bygge om til oljeavkjøling. noen som vet om et bra alternativ til vannavkjølt turbo som passer på grenrøret? evt. hvor den selges? Siter Mvh Tage Midtun volvo 940 97 turbo volvo 245 86 racarvogn 245 glt 87 (vrak) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SHN-Motorsport Skrevet November 18, 2008 Rapporter Share Skrevet November 18, 2008 hvorfor ikke kun oljeavkjøling? så lenge du lar den kjøle seg ned før du stopper motorn så holder den leeeenge. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Revolvo Skrevet November 18, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 18, 2008 ja såklart, men bruker bilen dagli og er ikke så dreven på mekking. og vil ikke til å sveise ut retur rør fra bunnpanna. men leser flere plasser at d er folk som har 16t turbo? og jeg har vel mitsu 13t, er d noen sammenheng her eller? Siter Mvh Tage Midtun volvo 940 97 turbo volvo 245 86 racarvogn 245 glt 87 (vrak) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R-242tic Skrevet November 18, 2008 Rapporter Share Skrevet November 18, 2008 ja såklart, men bruker bilen dagli og er ikke så dreven på mekking. og vil ikke til å sveise ut retur rør fra bunnpanna. men leser flere plasser at d er folk som har 16t turbo? og jeg har vel mitsu 13t, er d noen sammenheng her eller? vet du helt hva du snakker om nå?????? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Revolvo Skrevet November 18, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 18, 2008 nope... derfor jeg spør kansje Siter Mvh Tage Midtun volvo 940 97 turbo volvo 245 86 racarvogn 245 glt 87 (vrak) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R-242tic Skrevet November 18, 2008 Rapporter Share Skrevet November 18, 2008 er vannavkjølt org turbo på fk. og den t3/t4 turboen du har er også det hvis det er 4 hull på senterdelen. trenger ikke lage noe flere returer i bunnpanna! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet November 18, 2008 Rapporter Share Skrevet November 18, 2008 trur R-242tic glemte noe: det er vann OG olje-kjølt turbo orginalt. Du får ikke turbo som går uten olje, men du får de som går uten vann og da kun med olje. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SHN-Motorsport Skrevet November 18, 2008 Rapporter Share Skrevet November 18, 2008 der er retur fra olja da en vannkjølt trubo kjøles av vann og smøres av olje. en turbo uten vannkjøleing kjøles og smøres av olje eneste du trenger å kjøre vannslangene til truboen sammen og montere den nye turboen uten vannkjøling. men det kan være at oljeretur ikke passer helt. har verdt borti det problemet før ved montering av t3/t4 på org. gren. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Revolvo Skrevet November 18, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 18, 2008 er kun et hull oppe og ett nede... så dere mener at jeg kan bruke den olja som nå smører turboen, til smøring og kjøling av den nye. høres jo logisk ut. Siter Mvh Tage Midtun volvo 940 97 turbo volvo 245 86 racarvogn 245 glt 87 (vrak) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R-242tic Skrevet November 18, 2008 Rapporter Share Skrevet November 18, 2008 da smører og kjøler oljen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
emilhetty Skrevet November 18, 2008 Rapporter Share Skrevet November 18, 2008 Det er vel ikke vannkjølt turbo på vanlig fk motor!? Er det ikke bare vannkjøling av olja på di motorne da? Siter MVH Emil Horpen Hetty, Vestfossen/Buskerud, Tlf: 90071358 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R-242tic Skrevet November 18, 2008 Rapporter Share Skrevet November 18, 2008 Det er vel ikke vannkjølt turbo på vanlig fk motor!?Er det ikke bare vannkjøling av olja på di motorne da? det er nokk vannkjøling på org turbo på fk. viss du mener den som sitter sammen med oljefilteret, er det en slags oljekjøler. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.