airone Skrevet November 16, 2008 Rapporter Share Skrevet November 16, 2008 Jeg har problemer med automatkassen på min 97mod vectra 1.8l. ved kaldstart, i kaldt vær, hender det at jeg får "automatvaksellåda"feil i displayet, og det er omtrent ikke framdrift i bilen. skrur jeg av tenninga, og starter bilen på nytt, er alt ok. Antar at det er en elektronikkfeil, men hvor begynner jeg å lete? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Synspeckter Skrevet April 13, 2011 Rapporter Share Skrevet April 13, 2011 Har akkurat samme problem selv! Noen som vil svare eller henvise til lignende tråd? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
smedsrun Skrevet April 13, 2011 Rapporter Share Skrevet April 13, 2011 kan være lite olje, kan være hjernen att automaten som er klikk. ta en diagnose test. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
airone Skrevet April 14, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 14, 2011 jeg får vel svare selv. Grunnen til at dette skjer er feil i releet/styringsenheten som styrer girkassa. billig rele, men det koster ca 5kkr å få det byttet på verksted, fordi Opel i sin ytterste visdom har plassert releet slik under bilen, at man må ut med girkassa for å komme til. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Synspeckter Skrevet Mai 5, 2011 Rapporter Share Skrevet Mai 5, 2011 Ok, fint å vite grunden, men er det skadelig å kjøre med det slik, altså gire manuelt når automaten ikke vill? Spm 2, hvor fyller/ sjekker man AutoGirkasse olja? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
airone Skrevet Mai 5, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 5, 2011 Det skader ikke automaten. Du må huske at det er et rele som ikke virker, mens automaten er det ikke noe galt med. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Synspeckter Skrevet Juni 30, 2011 Rapporter Share Skrevet Juni 30, 2011 Funka å bare fylle litt olje Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg