hareide Skrevet November 15, 2008 Rapporter Share Skrevet November 15, 2008 Har i det siste hatt problemer med blinklyset på min caravelle. Når jeg trykker det på, kommer det pil til venstre/høyre på dashbordet, men ingenting skjer utenpå bilen! Dvs, signalet kommer aldri fram til lysene? Ingen av dem..noen som har en idé om hva det kan være? Releé eller kabler? Håper på hjelp fra noen som kan litt mer om dette enn meg! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Smallwacko Skrevet November 15, 2008 Rapporter Share Skrevet November 15, 2008 prøvd å bytte pærene da:-P? Siter Mazda 323 1,3 Rally Look Mercedes Benz E220 W124 (Solgt) Golf Mk2 1989 1,6L (Vrak) Mercedes Benz 230E W124 (Vrak) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Margido Skrevet November 15, 2008 Rapporter Share Skrevet November 15, 2008 Sjekk blinklysrele. Siter BMW 318is coupe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hareide Skrevet November 15, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 15, 2008 prøvd å bytte pærene da:-P? Merkelig at samtlige pærer skulle fuske, samtidig? :P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hareide Skrevet November 15, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 15, 2008 Sjekk blinklysrele. Hvordan kan jeg teste om det er releet som fusker, må jeg skifte det ut for å finne ut dette? Takk for hjelpen! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Margido Skrevet November 15, 2008 Rapporter Share Skrevet November 15, 2008 Du kan måle releet med en prøvelampe når du slår på blinklyset, så om det lyser vil releet fungere, ellers kan du gå over sikringene å sjekke om de er hele :) Lykke til! Siter BMW 318is coupe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hareide Skrevet November 15, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 15, 2008 Takk, da skal jeg prøve det! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar KRC Skrevet November 16, 2008 Rapporter Share Skrevet November 16, 2008 prøvd å skifta blinklysveska? Fra spøk til alvor, hører du tikkinga fra releet? Siter Volvo 240 1991 b230f/ft turboprosjekt Volvo 142 - b20 - 1968 - Prosjekt Volvo 242 - b19 - 1975 Bruksbil/til salgs Kia Ceed TX - 2008 - 1,6CRDI - bruksbil Peugeot Expert - 2002 - 2.0 td - arbeidsbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
technobreath Skrevet November 17, 2008 Rapporter Share Skrevet November 17, 2008 Jordingsfeil? Siter Peugeot 406 2000 Stasjonsvogn - Nåværende privatbil Ford Transit Connect med Securitas Styling - Nåværende arbeidsbil Toyota Carina 2 1986 - Solgt Volkswagen Golf 1 1982 - Vraket Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hareide Skrevet November 18, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 18, 2008 hører ingen tikking nei, er det et dårlig tegn? technobreath: hva gjør jeg ved en eventuell jordingsfeil da? og hvordan kan jeg finne ut om dette er det faktiske problemet..? takk for hjelpen så langt! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
technobreath Skrevet November 18, 2008 Rapporter Share Skrevet November 18, 2008 ok, releet klikker ikke... da bør du sjekke sikringer dersom du ikke har gjordt dette, og så bytte releet dersom sikringen er iorden. Sjekk alle sikringer, sånn at du er sikker på du ikke overser en som har med en eller annen styrestrøm å gjøre... :) Jordingsfeil kan for eksempel komme av en jordingskobling som har noe med lyktene som er irret så mye at det i beste fall er varierende kontakt... Dette kan sette ut hele lyktene, men siden releet ikke klikker ville jeg sett på dette først... Men for å fjerne jordingsfeil så må du rengjøre koblingene... er det bad kan du bruke sandpapir for å fjerne irringen, men få den iallefall vekk. Smør inn med f.eks. grease etterpå du har koblet den til igjen. På den tidligere jobben min hadde vi noe som vi kalla for peugeot fett. Enn slags grease vi hadde på batteripoler for å unngå irring.. vet ikke hva det faktisk er... :). Du kan også bruke en elektro rensespray for å rengjøre sammen med mekanisk rengjøring. Kan også spraye for å bedre kontakten. Jeg pleier å bruke 5-56 eller wd-40 til slik rens, men er kanskje ikke det beste... men det funker jo bra... :) Finns også en sprayolje du kan bruke som heter Shield, noe militært opplegg. Denne smører og isolerer. Mange andre som også gjør det samme, men denne er den desidert beste jeg har prøvd... Men vet ikke om andre steder enn militsen som bruker det, og teksten på baksida av flaska viser tydelig at det er noe militært opplegg, laga for militær... Men whatever, går sikker an å få fatt på andre måter. Broderen er høyt på strå i sjøforsvaret, så jeg får gjennom han... Men bare pass på at du får koblingene rene så går det nok bra, men start med releet og sikringene du... :) Siter Peugeot 406 2000 Stasjonsvogn - Nåværende privatbil Ford Transit Connect med Securitas Styling - Nåværende arbeidsbil Toyota Carina 2 1986 - Solgt Volkswagen Golf 1 1982 - Vraket Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet November 18, 2008 Rapporter Share Skrevet November 18, 2008 sjekk også nødblink-bryteren,da all strømmen går gjennom denne(ihvertfall på mange biler) Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BlekkLeif Skrevet Desember 3, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2008 hadde dette problemet på min passat. Skru av rattet, og under der er det en liten skrue som holder fast blinklys bryteren. Sjekk om skruen er litt laus eller at den ikke er skrudd helt inn. Hos meg var den ikke skrudd helt inn, så jeg skrudde den ganske godt inn og etter det har blinklyset alltid virka =) håper det hjelper.. Siter [-] 1991 Passat 2,8 VR6 stv [-] 1989 Mercedes-Benz 190E 2,0l aut [x] 1990 Passat 1,8 stv [x] 1986 Bmw E30 320i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hareide Skrevet Desember 20, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 20, 2008 nå funnet ut at hele det elektiske på dahbordet og utvendig fusker. blinklysene lyser ikke i det hele tatt, og lyset i dashbordet eksisterer ikke. ideer? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg